За даними організації Vision Loss Expert Group, на світі живуть 253 мільйони незрячих людей або людей з порушеннями зору. З огляду на це, інновації та спільні зусилля брендів-партнерів є особливо важливими для створення дійсно інклюзивного середовища. Відтак, пропонуємо вашій увазі шість кампаній для людей з порушеннями зору, які свого часу здобували нагороди на фестивалі Cannes Lions.
Dot Go (Dot, Serviceplan Germany Munchen, 2021)
Цей безкоштовний мобільний застосунок здатен виявляти об’єкти на відстані та реагувати на них, подаючи звуковий, візуальний або дотиковий сигнал. Це — хороший приклад того, як співпраця зі своєю аудиторією дозволяє створити корисне та практичне рішення, яке можна пристосовувати до індивідуальних потреб.
Dot Mini (Dot, Serviceplan Munchen, 2018)
Ще одна інновація Dot дає можливість передавати цифровий текст шрифтом Брайля. Подібно до кампанії Dot Go, вона відкриває перед людьми з порушеннями зору нові можливості.
The Design For Everyone Campaign (Royal National Institute Of Blind People (RNIB), The&Partnership London, 2021)
Британською благодійною організацією RNIB було розроблено тест на вагітність, який дозволяє незрячим людям дізнатися свій результат за допомогою дотику. Ця розробка була згодом запущена у виробництво брендом Clearblue, який належить P&G. Кампанія є результатом успішної співпраці між некомерційним розробником інклюзивного дизайну та компанії, потужності якої дозволяють налагодити масштабне виробництво цієї розробки.
Touchable Ink (Samsung, J. Walter Thompson Bangkok, 2016)
В ході колаборації між компанією Samsung, Університетом Тамассат і Тайською асоціацією незрячих людей було створене чорнило, яке, якщо ним заправити домашній принтер, дозволяє друкувати шрифтом Брайля. У такий спосіб бренди можуть співпрацювати із зовнішніми експертами, щоб вирішувати проблеми окремих спільнот.
Braille menu (Wimpy, Metropolitanrepublic Johannesburg, 2012)
Насіння кунжуту було розташоване на булочках так, щоб формувати текст шрифтом Брайля. З’явилися ці булочки в мережі фастфуду Wimpy. У такий спосіб ці ресторани зробили своє меню доступним для незрячих відвідувачів. А коли у Південній Африці газета для людей з порушеннями зору опублікувала шрифтом Брайля статтю про таку інновацію, ця інформація досягла спільноти у 800000 незрячих людей. Таким чином бренди можуть використовувати мікротаргетинг і PR, щоб охопити конкретну спільноту, потреби якої вони намагаються задовольнити.
Third Eye (StarHub Mobile, DDB Singapore, 2013)
Завершує цю добірку кампаній для людей з порушеннями зору сінгапурський телеком-провайдер StarHub Mobile. Він запросив усіх взяти участь у мікроволонтерському проєкті, присвяченому допомозі незрячим людям шляхом своєрідного «краудсорсингу зору». Це інноваційне рішення запропонувало допомогу тим, хто її потребував, і водночас зміцнило позиції StarHub, апелюючи до емоцій користувачів.
Читайте також:
Доступний театр. Як у Києві адаптують вистави для незрячих глядачів.
Фільми для незрячих людей: SWEET.TV долучився до проєкту «Доступне Кіно».
Гра в бадмінтон із дроном замість волана: технологічне рішення для незрячих гравців.
Цукерки у формі молекул допоможуть незрячим учням вивчати хімію.