Дизайн радянських часів часто асоціюється з різкими, жорсткими кутами, тьмяними відтінками та утилітарною незграбністю, але ці приголомшливі плакати післявоєнної Польщі показують зовсім іншу історію, яка претендує на статус абсолютної класики графічного дизайну.
З 1950-х до 1980-х років Польська школа плакатів поєднувала художню естетику з прямою, лаконічною формою спілкування таким чином, що стирала межу між дизайнером та художником. Вплив таких діячів, як Ришард Ківерскі та Мацей Хібнер, не був так добре визнаний на міжнародному рівні, як роботи західних дизайнерів, але, судячи з деяких із цих плакатів дарма.




Спадщина польської школи зараз відроджується у Великій Британії у новому «Project 26», лондонськими дилерами Сильвією Ньюман та Гаррієт Вільямс, які спеціалізуються на роботі Школи, а також керують ринковим Projekt MKT. Вони отримують оригінальні плакати з Польщі, а також перевидання класичного дизайну в обмеженому тиражі з дозволу оригінальних художників та їх сімей.



Вони представили десятки плакатів — від рекламних творів російських і класичних фільмів про до плакатів цирків, виставок та туристичних реклам. Ціни на продукцію коливаються від 100 до 1000 фунтів стерлінгів.



Окрім використання яскравих кольорів у народній творчості, плакати дійсно виділяються своєю спробою уникнути традиційного макету та ієрархії шляхом об’єднання формату та графіки. Вони також використовують розумні метафори й натяки, популярні символи та гасла.



У «Project 26» зазначається, що дизайн плакатів приваблював видатних художників у Польщі, оскільки це був єдиний комерційно вигідний вид мистецтва. Утім, хоча плакати й були зроблені для реклами, вони включають підривний розум та символіку — завжди досить тонкі, щоб уникнути цензури. Результати свідчать про час величезної творчої свободи, чого не можна очікувати від післявоєнної Польщі.



Наступний продаж старовинних плакатів «Project 26» відбудеться 12–14 листопада у MKII у Клептоні, Лондон.
Читайте також:
Гумор та чисто Tide: кращі кампанії бренду з добірки Cannes Lions