Жива легенда, креативний герой, вчитель і керманич для багатьох сучасних професіоналів, які працюють сьогодні. Його робота надихає і надихатиме багатьох нинішніх та майбутні покоління рекламістів. Це все — про Лі Клоу.
Лі Клоу пішов з TBWA \ Chiat \ Day на заслужений (більш ніж заслужений!) відпочинок у 2018 році. Цей невтомний чоловік дотепер займається серфінгом, це той, хто на зустрічах з маркетинг-директорами світових гігантів та найбільш знаними маркетологами світу відрізнявся (ба навіть шокував) співбесідників довгою бородою та шльопанцями на босу ногу. І перемагав їх знову і знову.
Лі Клоу знову і знову завойовував світові бюджети Nissans, Pepsis та Apples, не завдяки своєму унікальному особистому стилю, а скоріше через глибину свого розуму та широту свого серця.
Лі Клоу також був стовідсотковий трудоголік, як і Ґемінґвей — улюблений письменник Лі. Крім того, він довіряє ідеатіонології — теорії, за якою народження ідеї є по суті технічним прийомом. З чим Ґем був категорично не згоден.
«1984» Apple
Подивімось на одну з найвідоміших рекламних робіт Лі Клоу, яка стала однією з найбільш шанованих кампаній усіх часів.
Реклама Apple «1984» вийшла під час Super Bowl. До неї ніхто не бачив нічого подібного. Ролик було створено за мотивами роману Джорджа Оруелла. Його режисером був Рідлі Скотт, вже добре відомий за фільмами «Чужий» і «Бігун по лезу».
Кампанія Apple «Думай по-іншому!» виросла звідси й стала закликом до дії для всіх творчих людей. Заклик Думати по-іншому — значить не обмежувати себе використанням лише PC. Якщо ви хочете бути вільними у створенні великих сміливих речей, у вас повинен бути Mac. Результат кампанії був просто приголомшливий.
Одна річ, чим кардинально відрізнявся Лі та його команда в Chiat \ Day, — це їхнє життя в стилі хіпі на західному узбережжі. Агентство прийняло цей етос під керівництвом Лі.
Його рішення розмістити агентство в колишньому клубі серферів — це ще один чудовий показник того, що життя — це більше, ніж реклама. Найкращі люди всіх професій знають, як створити середовище, де створюються великі речі. Бути хорошим керівником означає допомагати іншим навколо досягати успіху. Безсумнівно, що Лі Клоу підняв на висоту не лише багато брендів, але й немало талановитих людей.
Nissan «Shift»
Ця знаменита кампанія автомобільного бренду — ще одне втілення принципу Think Different яке сповідує і сам Лі Клоу.
Головний слоган кампанії — «Змініть своє мислення, і свобода прийде слідом».
«Маніфест зриву» від TBWA
Хоробрість лежить в основі креативної позиції Лі Клоу, і ми можемо почути більше про цю концепцію з перших вуст.
Ось так робиться правильний селф-піар. Це також про те, як підкреслити унікальність себе та свого агентства. «Не чини правильно, вчиняй сміливо».
«Робіть те, що заважає», — каже Лі Клоу в ролику. «Робіть те, що не просто кидає виклик наявному статус-кво, а змінює його назавжди. Ви можете це зробити. Бо ви маєте це в собі. Вчинити правильно чи ні — це вибір. Ламати правила чи ні — це вибір. Сповнимося відваги й зробимо це!»
Усі творці потребують натхнення, і тут Лі надає його своїй команді, а також усім, хто вирішує слухати та діяти.
Спадщина Лі Клоу
Лі приніс принципово новий «крутий фактор» у рекламну індустрію. Він не боявся бути собою, ділитися своїм баченням та жорстко його відстоювати, і цим відрізнявся від багатьох колег.
Саме завдяки цьому баченню Лі подружився зі Стівом Джобсом, і Джобс цілком і повністю довіряв баченню Лі.
Наприкінці своєї кар’єри Лі Клоу створив агентство TBWA \ Media Arts, місію якого вбачав в тому, щоб кардинально переформувати розуміння того, що таке реклама. Для Лі рекламні кампанії — це не лише засіб для досягнення маркетингової мети клієнта. Це значно більше і ширше. Для Лі Клоу реклама — це невіддільна частина культури.
Лі Клоу, Магніт для талантів
Дбайливе вирощування талантів, яким постійно опікувався Лі, допомогло підняти рівень для багатьох креаторів, які й сьогодні успішно працюють в агентському бізнесі.
Як Хел Райні та Говард Госсаж до нього, Лі Клоу — каліфорнієць, який привніс величезні зміни в рекламний бізнес. Як Білл Бернбах та Лео Бернетт, Лі Клоу — це творець, яким будуть захоплюватися наступні покоління.
Лі Клоу заслуговує на величезну пошану та захоплення, але можна впевнено стверджувати, що найбільше він оцінить нашу готовність вчитися у нього і наслідувати його приклад.
Автор: Девід Берн
Джерело
Читайте також:
Легенди рекламного креативу Лестер Вандермен, Говард Люк Госсаж та Мері Уеллс Лоуренс