Асоціація лідерів сталого розвитку запускає перший в Україні інтегрований проєкт Cup Sharing & Sorting Waste, мета якого — скоротити користування пластиком, зокрема одноразовим пластиковим посудом.
Щорічно у світі використовується майже 500 мільярдів пластикових одноразових стаканчиків. Це в 60 разів більше населення планети. Всюди пластикові стаканчики: в офісах, кав’ярнях, школах, садочках, лікарнях, барах. Паперові не розв’язують проблему: по-перше, вони теж покриті пластиковою оболонкою, тому довгий час не розкладаються, по-друге, їх затратно збирати та переробляти, по-третє, для їх виробництва використовується первинна целюлоза, а значить вирубують дерева. Лиса планета з метровим шаром пластика — ось, що нас чекає.
Щорічно в Україні проводиться понад 500 масштабних фестивалів та заходів і тисячі корпоративів. Після них утворюються тонни сміття із пластику й несортованих відходів.
На всі заходи національного, регіонального, міського чи корпоративного масштабу організатори акції готові надати багаторазові стакани з бамбукового волокна і пластика, що підходять для вторинної переробки й не виділяють шкідливі речовини в будь-якому температурному режимі. На них можна нанести логотип івенту та залишити як сувенір учасникам. Або такі стакани видають під заставу від 50 до 100 грн за великий або 30 — 60 за маленький, залежно від формату заходу. Окремо оплачується нанесення корпоративного логотипа.
На заході учасники за заставну суму беруть нову чашку. Якщо після користування її захочуть поміняти на чисту, то це можна зробити безплатно в пункті обміну, що будуть розташовані на івенті.
Автором проєкту стала Асоціація лідерів сталого розвитку, яка об’єднує бізнес, владу, суспільство і медіа для реалізації соціально-значущих проєктів.
«За оцінками західних експертів, які реалізують подібні проєкти вже досить давно, всього 7-8% учасників заходу повертають посуд. Решта залишають його як сувенір. Деякі починають колекціонувати чашки з логотипами улюблених компаній або заходів. Ми розраховуємо на партнерство влади, бізнесу і суспільства в цьому проєкті. Для того, щоб все працювало як годинник, ми залучаємо волонтерів по всій Україні. Розробили креативний мерч, який дістається учасникам в подарунок. Унікальні сміттєві баки, що матимуть незвичайну форму і малюнок з елементами лого івенту, будуть спонукати до правильного сортування відходів. А ми надалі будемо роздільно утилізувати все сміття або віддавати в перероблення, що стане додатковим інформаційним приводом для організаторів івенту. Тобто осаду після свята у вигляді переповнених сміттєвих баків з різного роду відходами та розкиданого пластика більше не буде. Замість цього буде фірмова чашка та сортовані і перероблені відходи. Першій компанії з кожної галузі, що підтримає проєкт, ми подаруємо наш мерч і проведемо тренінг із сортування сміття для співробітників», — зазначила Олена Зубарєва, глава Асоціації лідерів сталого розвитку, засновник агентства формування смислів і креативних ідей «Zubarewa: communication and sustainability».
Читайте також:
Італійська студія Invasione Creativa перетворює картини на ландшафти