Стеван Ранджелович, директор із питань безпеки бренду та цифрових ризиків, EMEA, GroupM, пропонує 5 практичних порад керівникам медіа-агентств, які прагнуть вберегти своїх клієнтів від дезінформації.
Останні глобальні та політичні події ускладнили довіру всьому, що ми читаємо в інтернеті, що призвело до погіршення репутації, а в деяких випадках (наприклад, різної терапії Covid-19) навіть до смерті. Значна частина цих негативних наслідків сталася через дезінформацію — пред’явлення хибних або оманливих тверджень, які можуть завдати шкоди, як визначено Advertiser Protection Bureau (Бюро захисту рекламодавців).
Дезінформація має багато облич. Академік Клер Уордл виділила сім різних типів: від фейкових сайтів, що видають себе за відомі — до наповнення медіаресурсів маніпулятивними фото- чи відеоматеріалами.
Подібно до законних видавців, власники ЗМІ, які використовують дезінформацію, фінансуватимуться коштом реклами, а це означає, що ми можемо відігравати ключову роль у боротьбі з ними.
Ось п’ять порад, завдяки яким галузь може роззброїти фейки та забезпечити позитивні зміни в партнерстві з якісною журналістикою.
Фонд надійних медіа ресурсів
Найкращий спосіб боротьби з дезінформацією — це фінансування та просування надійних новин. У контексті боротьби з фейками можна хибно вважати, що виключення доменів або програм, які розповсюджують помилкові дані — це вихід. Утім, не варто забувати, що в еру інтернету такі домени створюються швидко. Замість цього варто зосередити увагу на створення власного списку джерел, яким можна довіряти. Регулярно переглядайте його, щоби переконатися, що кожне видання або ЗМІ є максимально ефективні у вашому медіа-міксі. Дослідження Newsworks, маркетингового органу національних газет Великобританії, виявили, що 70 % споживачів вважають, що світ без газет зашкодить демократії.
Компанії та бренди також мають звертати увагу на надійність медіапартнерів, із якими вони співпрацюють. Таке відповідальне ставлення до протидії фейкам допоможе збільшити ймовірність повернення прибутку на 58 % в результаті позитивної асоціації.
Заохочуйте (медіа) різноманітність
Включення виходить за рамки лише списків. Індустрія також повинна думати про різноманітність.
Пандемія показала, наскільки фатальними можуть стати наслідки недоведеної терапії, нетестованих ліків і т.д. У деяких випадках це призвело до масового блокування доменів, що представляють неперевірену продукцію. Однак, ми повинні бути обачними.
Коли домен активно надає дезінформацію, звичайно, необхідно застосовувати обмеження, утім обговорення хибних терапій у медіа навпаки є необхідними для інформування населення. Узагальнений підхід зашкодить цілям різноманітності брендів.
Промислове та державне співробітництво
Дезінформація схожа на химеру, і вимагає багатогранного підходу за участю всіх сторін: уряду, рекламодавців, агентств, технологічних компаній, соціальних платформ, навчальних закладів та багатьох інших. Ніхто не може перемогти монстра поодинці.
Advertiser Protection Bureau (APB) визначило п’ять важливих кроків:
- послідовно визначати дезінформацію;
- виявляти, контролювати та керувати швидкістю розповсюдження потенційної дезінформації всередині та між платформами та системами купівлі реклами;
- значно збільшити обсяг, швидкість та якість перевірки фактів для підтримки виявлення дезінформації, особливо у високошвидкісному контенті;
- підвищити цілісність процесу перевірки фактів та його наслідків за допомогою заходів, включаючи глибоке залучення третіх сторін;
- створити основу для засобів масової інформації та підходів для управління близькістю до дезінформації.
Робота продовжується через Глобальний альянс для відповідальних медіа (GARM), де соціальні платформи, зокрема, спілкуються з рекламодавцями та агентствами, щоби поділитися своєю практикою, зробивши їх більш прозорими та підзвітними.
Політика «знай свого клієнта»
Власники ЗМІ можуть сприймати рекламу, як основне джерело дезінформації. Тому правило «знай свого клієнта» має застосовуватися й до рекламодавців. Хоча такі зусилля не завжди запобігатимуть рекламуванню дезінформації, основна перевірка рекламодавців зменшить шанси обійти платформи перевірки.
Медіаграмотність
Навчання людей різного віку, особливо дітей, навичкам критичного мислення щодо споживання новин має вагоме значення. Дезінформація — не нове явище, але поява інтернету значно полегшило розповсюдження фейків. Уряд націлений на боротьбу фейковим вмістом новин та реклами за допомогою законопроєкту про безпеку в інтернеті, і рекламна індустрія має стати лідером у боротьбі з ним.
Читайте також:
У Києві відкрився міжнародний Центр креативних технологій TUMO Kyiv
Зелений Żubr у національному парку Польщі, або як боротися зі зміною клімату