У грудні Міжнародна асоціація маркетингових ініціатив представила прогнозований обсяг ринку маркетингових сервісів на 2021 рік. Пройшло півроку, шість непростих місяців в умовах світової пандемії. Саме час подивитися уважно та переглянути, наскільки їхні прогнози справджуються.
Як не дивно, але грудневий прогноз виявився більш песимістичним, ніж реальність. За підсумками півріччя обсяг 2021 складе 5 959 млн.грн., що на 12% більше 2020, і на 4% вище зимового прогнозу.
Як коментують експерти МАМІ, за результатами першого півріччя 2021 та в порівнянні з минулим роком, нарешті збільшилась кількість івентів. Попри карантинні обмеження та локдауни, компанії проводили гібридні та онлайн заходи, а особливо літній сезон є «врожайним» на великі події та фестивалі. Отже можна передбачити зростання в Event marketing та спонсорстві на 25%. Trade та consumer програми й надалі допомагають максимально захопити увагу споживачів як онлайн — у соціальних мережах, так і офлайн — у точках продажів, що дає зріст у категоріях на 10% та 15% відповідно. Сподіваємось, позитивна тенденція збережеться до кінця року.
До прогнозу долучилися представники агентств, вони прокоментували тенденції зростання з урахуванням свого досвіду.
Олег Бертуш, CBDO або Chief Business Development Officer, ADSAPIENCE: «Під час карантину клієнти експериментували з механіками без промо-персоналу. Друге життя здобули промо з кодами на упаковці. Корпоративні івенти швидше переносили, ніж скасовували, тому після карантину всі заплановані дати в потрібних локаціях були вже зайняті. Поновилися довгострокові проєкти з промо-персоналом, зараз активно плануються і запускаються сезонні програми. Приємно зазначити, що в 2021 році відбувся ряд великих фестивалів.
Гемблінг категорія вийшла з тіні і додала роботи на ринку — відкриття офлайн-казино після отримання ліцензій, монобрендові івенти та інтеграції в партнерські програми.
На жаль, сподівання на Євро-2020 не виправдались, хоча в планах було багато масштабних і цікавих активностей. Загалом відчуваємо, що ринок відновлюється, але потрібен час».
Володимир Зборовський, Директор Havas Engage Ukraine: «Зараз бачимо, що наші обережні прогнози, зроблені на кінець 2020 року, були навіть дещо песимістичними 😊. Рік почався доволі активно, а з кардинальним пом’якшенням карантинних обмежень в другому кварталі, спостерігається ріст і в сегменті Event Marketing and Sponsorship. По першому півріччю ми бачимо, що показники росту перевиконані. Тож є сподівання, що така позитивна тенденція буде спостерігатися й надалі. Але при цьому пам’ятаємо, що живемо в нестабільних умовах, і ситуація може змінитись у будь-який момент».
Альона Андрієвська, Managing Director Twiga GO!: «2020 рік стимулював трансформації та оновлення продуктів на ринку маркетингових сервісів, ця тенденція зберігається у 2021. Два напрямки показали значні зміни минулого року, а цього року вони активно зростають.
Event Marketing — замість класичних івентів тепер маємо справу з гібридними та онлайн-івентами. Тут найважливіше завдання — зацікавити й втримати увагу людей, які дивляться івент дистанційно у прямому ефірі. Допомогають нові технологічні рішення: різні види графіки, 3D ефекти, ґлітч, прояв інформації в просторі, інтерактив з аудиторією через QR код, кастомізовані платформи, віртуальні кімнати і т.д.
Consumer marketing — з’явилися нові інструменти для вирішення складних актуальних завдань проведення активацій. Наприклад, у національних промо все частіше використовують чат-боти для реєстрації акційних кодів. Це значно спрощує процес реєстрації учасників, забезпечує швидким доступом до інформації та спрощує комунікацію зі споживачем. Ще зовсім новий тренд — інтеграція платіжних систем або карт банку в промо активації».
Олександр Микитенко, MEX a member of Havas, General Manager: «Головне питання, яке всіх цікавить — що ж буде з ситуацією навколо COVID-19. Наразі можна зробити обережне припущення про те, що пандемія поступово перетворюється в ендемію, за деякими ознаками. Відповідно, бізнесу потрібно адаптуватися до нових реалій і не чекати, що все відкотиться до стану на початок 2020р. Не відкотиться. Потрібно видозмінювати репертуар послуг та ставати ще більш гнучкими та ще більш адаптивними».
Роман Швець, Керуючий партнер We’Story Adverising Agency: «До травня 2021 ринок маркетингових сервісів знаходився в сплячому стані по причині січневого та квітневого локдаунів. Починаючи з травня почалось різке пожвавлення ринку. Спостерігаємо ефект відкладеного попиту клієнтів. Вакцинація та поступове завершення пандемії у світі є підставою для більш оптимістичних прогнозів розвитку ринку ніж ті що були у грудні 2020».
Максим Сажин, Генеральний директор POS Media Ukraine: «Ринок маркетингових сервісів знаходиться на етапі тривалого відновлення, і наразі без гарантій швидкої реабілітації. Перше півріччя 2021 року показало, що попри складні обставини, зберігається надзвичайно гостра потреба у комунікації зі споживачем. А ми, як експерти галузі, маємо забезпечити асортимент таких інструментів, не зважаючи на будь-які зовнішні чинники. Загалом, очікуємо на стабілізації ринку, зростання сегментів Trade promo, Event & Consumer marketing. Втім, спираючись на досвід кризи 2008, після революційних 2014 і 2015 років та неймовірного 2020 ми готові до будь-яких несподіванок. Головне — продовжувати комунікацію зі споживачами на високому рівні».
Фото на головній: Stephen Dawson
Читайте також:
Директор маркетингової компанії Beavertown про правила вторгнення продукції на ринок DTC
Підсумки 2020 року та прогнози на 2021 — ринок маркетингових сервісів. Експертна оцінка МАМІ