Це не просто логотипи та символи, це захоплива графічна подорож островом Хортиця. Саме таким бачать нову айдентику легендарного місця ії розробники команда агенції Bickerstaff.764.
Острів Хортиця ніколи не мав власного бренду та останнім часом відверто перебував в занепаді. І тільки зараз, у 2021 році, стартувало велике відродження острову. Хортиця стає сучасним простором для культури, туризму, духовності, відпочинку, саморозвитку. Комфортним та безбар’єрним для кожного. Відродження Хортиці — ініціатива Президента України Володимира Зеленського. Цей проєкт реалізовується під його особистим контролем. Саме завдяки увазі та наполегливості голови держави вдалося розпочати оновлення знакових об’єктів на острові. Відродження Хортиці в пріоритетній зоні відповідальності заступника керівника Офісу Президента та координатора президентської програми «Велике будівництво» Кирила Тимошенко. Саме Кирило Тимошенко неодноразово заявляв, що мета програми за декілька років комплексно оновити 150 об’єктів культурної спадщини. І саме він заявляв про завершення будівництва мостів у Запоріжжі вже цього року, якими, зокрема, можна буде доїхати на Хортицю. Відродження Хортиці — довгоочікувана подія, на яку чекала вся країна. Саме Хортиця — живий острів сили, відкритий для кожного, хто завітав.
Тому перед розробниками бренду було поставлене надскладне завдання — зберігаючи автентичність та різноманіття острову, створити нову сучасну візуальну мову. Тобто розробити унікальний код Хортиці, що буде зчитуватись легко та зрозуміло. Вирішили підкреслити таємничість і багатогранність, зацікавити й запросити людей за допомогою графічних прийомів познайомитися з місцем української сили й зрозуміти самостійно: яка Хортиця для них. Головною ідеєю нового брендингу також стало бажання розказати про острів Хортиця не лише як про ядро українського козацтва, але й дати людям відчуття занурення у глибину острова і його історії, пройти шлях знайомства, іноді навіть до того, як ступити на землю Хортиці вперше.
«Головним завданням було розповісти, що Хортиця — це набагато більше, ніж те, що ми звикли читати у шкільних підручниках. Ми хотіли створити дизайн-систему, котра доносила б усю глибину і різноманіття острова, заволікала б людину у графічну подорож, в якій можна розкрити найрізноманітніші аспекти острова. Наше позиціонування: Острів Хортиця — живий острів сили. Наше повідомлення: приїдь і відчуй», — розповів під час презентації креативний директор, засновник агенції Bickerstaff.764 Ілля Ануфрієнко.
Хто взагалі міг перейматись щодо відсутності брендингу острова Хортиця? Начебто не було айдентики й нічого, обходились. Хто поставив задачу пізнати Хортицю та створити нову візуальну мову спілкування? Ті, хто розуміються на цьому та має безліч успішно реалізованих кейсів всеукраїнського рівня. Це партнер національного проєкту відродження Хортиці Група Метінвест. Саме Метінвест виступив ініціатором розробки концепції збереження, підживлення унікального ДНК острову. Власне згідно з цією концепцією, що створена консалтинговою компанією BigCityLab, наразі відбуваються перетворення на Хортиці. І Група Метінвест впевнена, що оновлена Хортиця, яка зберігає багатовікову історію та культуру, потребує такий сучасний інструмент комунікації, як брендинг. На думку ідейного натхненника проєкту відродження острова Хортиця, директорки зі зв’язків з громадськістю та комунікацій SCM Наталії Ємченко, таке місце сили, як Хортиця має бути зрозумілим та своїм для всіх.
«Хортиця — живий острів. Місце, де ти сильний. І цей живий острів сили попросив нас зробити йому красиву айдентику, зрозумілу мову. Для нас важливо, що ці символи пройшли через сприйняття багатьох людей, власне айдентика створювалась разом з людьми, максимально інклюзивно. Це були й представники запорізької громади, і жителі інших областей, і іноземці. Багато було молоді. Тому цей брендинг — дійсно живий. А ще він закликає до дій. Все це — розробка концепції розвитку острова Хортиця, створення нового брендингу — для Групи Метінвест важливий елемент спільного творення майбутнього в державно-приватному партнерстві відродженні Хортиці. Дякуємо Міністерству культури та інформаційної політики України за це круте партнерство. А офісу Президента України за те, що обрали острів Хортиця в пул головних туристичних проєктів України. Наразі ми разом створюємо Хортицю, як перший в Україні безбар’єрний простір. Далі ще багато цікавих та не менш масштабних проєктів саме на Хортиці. Ми всі будемо пишатися цим островом», — поділилася Наталя Ємченко.
Учасники національного проєкту відродження Хортиці наголошують, що будь-яке оновлення на острові триватиме зі збереженням природної, історико-культурної спадщини. Ніяких масштабних забудов, лише зберігаючи, розвиваємо — це головне гасло всіх хто, долучився до проєкту.
Презентовано увесь комплекс брендингу острову Хортиця
Головних символів в айдентиці розроблено декілька — це варіації букви «Х», кожна з яких натхненна певним важливим, хоча іноді й не таким очевидним символом місця. Що таке «Х»? По-перше, це головна літера острова Хортиця, а по-друге — ікс, символ загадковості й містичності, якими буквально дихає це місце. Аби визначити головний логотип Хортиці оголошено відкрите голосування, участь в якому може взяти будь-хто за цим посиланням. Тут кожен може висловити свою думку й обрати той варіант, до якого лежить душа.
«Жива айдентика» для живого острову, казали під час презентації. Бренд, який готовий стати вашим особистим дешифратором містичних таємниць Хортиці. Бренд, що нашіптує вам на вухо: забий на все, поїхали на Хортицю. Бренд, який коннектить вас з головним місцем сили України. Спробуйте і все стане своїм та зрозумілим. Новий бренд Хортиці — це Ваше персональне запрошення до острова.
Нагадаємо, цього року 28-29 серпня на Хортиці відбудеться великий музичний фестиваль ZOUND 2021. 25 відомих артистів, 2 сцени, 42 години живої музики, 30 точок вуличної їжі та 15 000 тисяч відвідувачів. У рамках фестивалю прозвучать всі можливі альтернативні течії сучасної музики (рок, хіп-хоп, етно, edm). Фестиваль ZOUND 2021 умовно буде поділено на дві частини — дві сцени. Перша — денна, на якій виступлять представники рок, хіп-хоп, етностилів. І друга — нічна, біля якої після заходу сонця зберуться всі фанати якісної електронної музики. Учасниками фестивалю стануть: Бумбокс, Порнофильмы, Kalush, IvanDorn, Bahroma, Кис-Кис, 5’nizza, Epolets, АlyonaАlyona, o.Torvald, Louna, Noize MC.
Читайте також: Логотип H&M: коротка історія дизайну