За словами Міністерства цифрової трансформації України, розвиток освіти у сфері високих технологій є одним із пріоритетів Мінцифри. Для розробки концепції трансформації системи IT-освіти проведено аналіз потреб ринку на платформі Центру економічного відновлення. 9-го липня на засіданні робочої групи, яку створили Мінцифра спільно з МОН, представили його результати. В опитуванні взяли участь понад 150 представників ІТ-індустрії. Також до обговорення ключових питань долучились понад сто профільних експертів та 33 бізнес-асоціацій, IT-кластерів та компаній.
Україна має неабиякий потенціал стати найпотужнішим IT-хабом у Центральній та Східній Європі. Зараз в Україні спостерігається дефіцит висококваліфікованих кадрів через те, що рівень освіти значно відстає від вимог ринку.
«Цифровізація всіх сфер життя — нові реалії світу. Для України ІТ-сфера є дуже перспективною і тут держава може багато чого зробити: від точкового коригування проблемних питань до системної трансформації ІТ-освіти. Ми запускаємо спеціальний правовий режим для розвитку IT-компаній Дія City, розробляємо проєкт е-Резидентство, створюємо правове поле для ринку віртуальних активів. Тепер маємо збільшити кількість IT-спеціалістів та подбати про якісну сучасну освіту теперішньому і майбутньому поколінню», — заявив Віцепрем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
«Розвиток IT-освіти дозволить збільшити кількість талановитих спеціалістів, які будуть створювати відомі в усьому світі стартапи, перспективні продуктові компанії та стимулювали загальноекономічний розвиток нашої держави», — заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT Олександр Борняков.
За результатами опитування було виокремлено декілька проблем:
- темпи підготовки ІТ-спеціалістів не задовольняють попит ринку та стримують зростання ІТ-сектору;
- якість підготовки ІТ-спеціалістів не відповідає потребам ринку, а освітні програми не охоплюють перспективні технології;
- Україна не реалізовує потенціал в ІТ-освіті через системні проблеми на кожному етапі підготовки спеціалістів;
- низька якість викладання математики на рівні середньої освіти створює обмеження для підготовки ІТ-спеціалістів.
Узагальнені пропозиції та зауваження представників ІТ-сектору щодо розвитку ІТ-освіти будуть враховані у розробці дорожньої карти. Також найближчим часом, за словами Мінцифри, буде проаналізований релевантний міжнародний досвід та визначені потреби застосування кращих світових практик.
Фото на головній: Annie Spratt
Також нещодавно відбулись публічні обговорення Стратегії розвитку міста Києва до 2035 року. Протягом двох днів представники громадськості та експерти обговорювали ідеї та пропозиції киян, які мають на меті змінити столицю на краще.