Усі люблять розповідати про свої досягнення. А от про невдачі говорити набагато складніше. Але без поразок не буває перемог і будь-який провал можна обернути в плюс.
EASE зібрала в одному місці топових українських підприємців. Під час FuckUp Night про свої бізнес факапи розповіли Роман Кирилович, засновник компанії «Франч», Олексій Костилєв, бізнесмен, власник мережі ресторанів доставки Ninja Sushi і Ninja Wok, і Ілля Рейніш, співзасновник онлайн-бізнес-школи LABA. Підприємці чесно розповіли про труднощі, які виникли на їх шляху і про те, що допомогло їм не здатися.
«Формат заходів FuckUp Night дуже популярний у всьому світі. У першу чергу він потрібен для того, щоб підприємці не боялися помилятися. Наша освіта змусила нас думати, що за кожну помилку ти обов’язково отримаєш двійку і це погано. Потрібно все робити правильно з першої спроби. Але в бізнесі так буває не завжди», — каже Президент Європейської Асоціації Програмної Інженерії (EASE) Владислав Савченко.
«Будьте самоіронічними, не пишіть листи о 23:30, пийте вино і пам’ятайте: „Ваша франшиза — г#вно“».
«У всіх брендів бувають факапи. І це нормально, помиляються всі. У McDonald’s бувають факапи, і у Subway, і у багатьох інших. Всі ці думки я, звичайно ж, записав і красиво оформив на сайті, який вже не працює — мій факап. Крім цього в своєму тексті закликав прагнути до світла, розвиватися і бажано робити це все з нашою компанією. Аналогічний текст одного разу написав і для розсилки: „Заходьте на сайт, залишайте заявки, зробимо цукерку для вас“. В темі листа було лаконічне: „Ваша франшиза — г#вно“», — розповідає Роман Кирилович, засновник компанії «Франч».
Історія закінчилася тим, що після ранкової масової розсилки листа команда повідомила, що наша гаряча лінія дійсно стала «гарячою» від кількості дзвінків. А телефонували клієнти компанії «Франч». Вони висловлювали глибоке розчарування тим, що отримали такий лист від людини, якій вони довірилися і дозволили створити франшизу.
«Я відмотав вчорашній вечір на три келихи вина назад і згадав, що не відфільтрував аудиторію та відправив листи всій базі клієнтів. Це було жахливо», — додає Роман.
На щастя, з тієї кількості отримувачів, лише одна людина не прийняла інформацію і залишилася під негативним враженням. Свою історію Роман підсумував зухвалим слоганом:
«Будьте самоіронічними, не пишіть листи о 23:30, пийте вино і пам’ятайте: „Ваша франшиза — г#вно“».
Історія підкорення спекотної Бразилії
«Допускати помилки — це нормальна історія. Головне — висновки, які ви зробили», заявив Владислав Савченко у своєму виступі, після чого передав слово Іллі Рейнішу, засновнику LABA.
Ілля поділився невдалою історією підкорення спекотної Бразилії, яка закінчилася набутим досвідом і роботою в невеликий мінус. Про те, як важливо вивчити новий для себе ринок, Ілля розповідав захоплено і весело. Дешеві ліди, конверсія 15% і дві сім-карти, які повинні були привести команду до успіху, зникнення викладача і система будь-якої покупки за 4 платежі — все те, про що команді LABA хотілося б знати до відкриття філії в Бразилії.
«Мучилися ми з Бразилією місяців 5, так я туди й не поїхав», — заявив Ілля в кінці виступу. Після додав: «Ви можете робити скільки завгодно досліджень, але якщо у вас немає кількох місцевих людей, які можуть розповісти про всі нюанси ведення бізнесу в іншій країні, буде дуже складно».
Історія, яка вчить продумувати все заздалегідь
«Для мене факап — це коли тобі 45 і ти якимось рішенням втрачаєш все. Це можна назвати факапом. Все те, про що ми тут розповідаємо, — просто шлях, помилки, які кожен робить», — сказав на початку свого виступу Олексій Костилєв, власник мережі ресторанів доставки Ninja Sushi і Ninja Wok.
Але є в Олексія історія, яка навчила його продумувати все заздалегідь.
«Я записував подкаст, де розповів про бажання відкрити Ninja Pizza. У нас всі акаунти мережі Ninja в Instagram мають у закінченні „official“. Як тільки вийшло це інтерв’ю, мені надіслали скріншот сторінки в соціальній мережі „Ninja Pizza official“ з описом: „Олексій Костилєв, готовий купити акаунт?“ Я все продумав наперед — і сайт, і домен, але Instagram втратив. Пізніше ми створили сторінку Ninja Hut Pizza, тому що hut — це приміщення, в якому готують їжу. Не важливо, це піца, гамбургери, такос».
«Якщо ви впевнені в чомусь, якщо у вас є конкретні цифри, якщо ви грамотно підходите до будь-якої справи, я вам раджу пробувати і шукати хороших фахівців. Цінуйте своїх співробітників, цінуйте свою команду», — підсумував Олексій.
FuckUp Night, подія, рисвячена факапам, створена, щоб розповісти про неуспішний успіх. Щоб показати бізнес з іншого боку, про який зазвичай замовчують, але без якого він неможливий.
А ми нагадуємо: медіа Creativity.ua запустило інформаційну підтримку проєктів, які пройшли експертну оцінку УКФ, зайнявши топові позиції в рейтингових реєстрах, і яким прийшли відмови від Наглядової ради УКФ. Редакція публікує історії цих проєктів у спецрозділі сайту «Знакові проєкти України». Асоціація Креативних Індустрій України закликає спільноту підтримувати та сприяти реалізацї цих проєктів.