Здобувши підтримку венчурного фонду Google та компанії Dynamic Aviation, стартап Merlin Labs нещодавно оголосив про свою роботу над технологією, яка дозволить створити літаки-безпілотники.
У віддаленій перспективі цей стартап сподівається заповнити небо численними вантажними та пасажирськими безпілотними літаками. Але для початку за домовленістю з Dynamic Aviation цією технологією автономною польоту буде обладнано 55 літаків моделі King Air. Наразі Merlin Labs тестує свої розробки на першому такому літаку на аеро/космодромі Мохаве.
Без джойстиків у офісі
Як розповів виданню The Verge гендиректор Merlin Labs Метт Джордж, вони зараз працюють над розробкою дійсно автономного цифрового пілота, який буде або самостійно управляти літаком, або ж дозволить хоча б зменшити екіпаж великих авіалайнерів.
Ці літаки не будуть управлятися оператором з якогось наземного офісу, стверджує Метт Джордж, оскільки в доцільність дистанційного управління літаком Merlin Labs не вірить. Натомість компанія вважає, що все необхідне для автономного польоту має бути на самому літаку. Адже, якщо сигнал від оператора зникне, літак просто перетвориться на купу залізяччя в повітрі.
Простіше, ніж з автомобілями
Технологія, яка дозволяє Merlin Labs створити літаки-безпілотники, є доволі простою. І принаймні в США управляти літаком-безпілотником набагато простіше, ніж, скажімо, безпілотним автомобілем, оскільки всі літальні апарати відстежуються наземними радарами. Тому AI-пілот Merlin Labs цілком може покластися на радарну систему для контролю повітряного трафіку, щоб спланувати безпечний маршрут.
До того ж автономні перельоти – не настільки дивна ідея, як може здатися. Пілоти великих авіалайнерів вже мають справу з програмним забезпеченням, який керує літаком в повітрі та посадкою. Вручну вони часто здійснюють лише зліт.
То хто за кермом?
Втім, автоматизація у світі авіації поступово обростає проблемами. Зокрема, аварії Боїнгів у 2018 та 2019 роках продемонстрували, що пілоти починають так сильно покладатися на автоматику, що, коли вона збоїть, у них часом просто не вистачає вмінь, щоб перехопити управління на себе.
В цьому-то і полягає проблема літаків-безпілотників, вважає команда Merlin Labs.
«Коли літаком типу управляє людина, але водночас ним типу управляє машина, ось тоді справи стають дійсно кепськими», – переконаний Метт Джордж.
Тому-то гендиректор Merlin Labs разом зі своїми колегами-автомобілебудівниками і вважає, що повна автономність – єдиний спосіб зробити такі системи якомога безпечнішими.