У квітні цього року Сreativity.ua спільно зі School of visual communication провели конкурс до Всесвітнього дня дизайну. Незвичність його полягала в тому, що це був конкурс не робіт за брифом, а історій про якісні дизайн-рішення, якими можна і треба пишатись. Сьогодні ми публікуємо перше інтерв’ю з переможцем конкурсу — командою NOS Agency, яка здобула перемогу з історією про розробку айдентики для бренду органічної продукції Vo! На запитання Creativity.ua відповідає графічний дизайнер, співзасновник та арт-директор NOS agency Дмитро Бєлопольський
Як виникла ідея створення космічно-органічного бренду, чому було обрано саме таку назву?
Наші друзі — аграрне підприємство «Агроекологія» — пригостили NOS продуктами з органічної землі і попросили допомоги: розшерити всім, якою смачною може бути корисна їжа. Важливою умовою було вирізнятись від натовпу.
NOS спробував, нам було неймовірно смачно. Одразу захотілось всіма можливими способами показати, який насправді органічний смак, усім, хто сумнівається в його особливості.
В чому полягала проблема й завдання, яке ви мали вирішити (бриф)?
NOS-аналіз показав, що люди не розуміють, що таке органіка. Є проблема з довірою до українського виробника. А ще більшість вважає, що це невиправдано дорого, несмачно і некрасиво. Ми зрозуміли, як важливо показати органіку по-іншому та не зловживати такими словами, як надійність, гармонія, новаторство, натуральність.
«Люди, увага!, — прозвучало у NOS в голові, — Органіка це — Vo!»
Адже глобальна місія такого продукту — поліпшення здоров’я планети та населення, а це важливе соціальне завдання на багато років вперед. Тобто, ми не лише їмо смачну їжу, а й підтримуємо здоров’я Землі. А наші друзі працюють і вдосконалюють органічне життя вже понад 40 років — це космічний вклад у велику справу.
Vo! — це космос 🚀 Так з’явився слоган: «Органічне смакує космічно».
Яку аудиторію потенційних споживачів ви прагнули охопити?
В результаті наших досліджень ми вирішили сегментувати цільову аудиторію на три сегменти. Якщо коротко, нашою основною аудиторією стали молоді мами, які свідомо вибирають здорові продукти для своєї сім’ї. Вони уважно вчитуються в написи на пакуванні та добре знаються на сертифікаціях. Вони обирають спочатку очима, цінують продумане та зручне, навіть у дрібницях. Люблять пробувати нове та експериментувати зі смаками, завжди в курсі останніх трендів та тенденцій правильного харчування, прислухаються до порад дієтологів. Прибуток їхньої сім’ї — середній та вище середнього, тож вони можуть обирати серед широкого кола продуктів, але цінують саме натуральність, свіжість та добрий смак. Вони мріють менше працювати та займатися проєктами, які змінюють світ.
Чи легко було відмовитися від стереотипів при створенні айдентики? Чи було в цьому плані у вас взаєморозуміння з замовником?
Ще на початку нашого спілкування ми зрозуміли, що замовник готовий до сміливих рішень. Це одразу надихнуло нас та розв’язало руки. Ми поставили собі стратегічну ціль — відійти якомога далі від стереотипів.
Звісно, не все було так просто. Наприклад, ім’я для бренду ми затвердили лише з третього підходу. Нам довелося навіть символічно «поховати» наш перший нейм, бо ми дуже в нього закохалися та деякий час ніяк не могли рухатися вперед. Ім’я Vo! презентували одразу в комплексі з графічним рішенням, кольоровою схемою та концепцією пакування першого продукту.
Як саме розроблялися всі атрибути фірмової айдентики бренду? З якими проблемами вам довелося зіткнутися?
Всі елементи бренду народжувались поступово та дуже органічно додавались до концепції. Спочатку з’явилось яйце, з яйця народився космос, у космосі левітує курочка Ko-Ko-Vo. Потім логічно з’явилася планета Vo! (яка теж є значним елементом кожного пакування). А потім уже підтягнулись інші продукти: ракети зеленої і коричневої гречки, спідери вівсянок, галактики пшеничного, жорнового, гречаного, житнього борошна, нейтронна зірка пшеничної крупи артек і інші крупи.
Перший політ космічного смаку дістався нашій новій героїні — курочці Ko-Kо-Vо — вона з подружками живе в теплі, добрі, органіці і зносить космічно смачні яєчка.
На пакуванні яєць ми застосували перші літери шрифта Vo! Regular (тоді ще просто літери). А коли зрозуміли, що продуктів буде дуже багато, розробили на їхній основі свій унікальний шрифт.
З чого складається комунікація бренду?
Наразі основним елементом комунікації бренду Vo! є його пакування. Тож, це пакування для яєць (яке вже пройшло другу ітерацію). Ми розробили варіанти для десяти та для шести штук. Паперові кілограмові пакети для борошна: пшеничного вищого ґатунку та жорнового, житнього, гречаного та зі спельти. Пакети з зіп-локом та боковим віконцем для гречки та вівсяних пластівців, а також для дев’яти інших видів круп. Також бренд комунікує у діджиталі: це презентаційний сайт, facebook та instagram.
Чи є вже перші результати впровадження нового бренду органічної продукції та його айдентики (впізнаваність, зростання продажів)?
У жовтні 2020 року космічно-органічні яйця першими з’явились на полицях мережі WineTime одразу у дев’яти містах України. Попит на них зростав удвічі кожного тижня з моменту запуску. Зараз продукти Vo! можна придбати у мережі Winetime, Goodwine та в кількох магазинах фермерських та екологічних продуктів.
У листопаді ми разом із замовниками виступили на VII Міжнародній конференції «Органічна переробка та торгівля 2020», розповіли про наш кейс та отримали також багато позитивних відгуків від колег.
Які подальші плани розвитку бренду вже намічено на майбутнє?
Вже у цьому році Vo! планує запускати виробництво сертифікованих органічних молочних продуктів: молоко, йогурти та десерти. Тож зараз ми розробляємо та узгоджуємо дизайн пакувань для них. Звісно, в планах також охоплювати нових споживачів, не словами, а діями демонструвати, наскільки смачними та красивими можуть бути продукти, які вирощено на органічній землі.
Питання ставив Олексій Фурман
Читайте також історії створення українського нішевого бренду прикрас ROOTS, студії подкастів IZONE Media та проєкту «Читати Київ».