Такий дезодорант з інклюзивним дизайном має нове пакування з кришечкою, яку можна відкрутити однією рукою, вбудованою ручкою та етикеткою шрифтом Брайля.
Кожен, хто колись ламав руку або взагалі живе з інвалідністю, добре усвідомлює, що численні повсякденні речі, які більшістю людей сприймаються як даність, буває дуже складно виконати однією рукою. Наприклад, відкрутити кришку з пляшечки з дезодорантом.
Тому бренд Degree, який належить Unilever, спробував вирішити хоч деякі з тих проблем, які може становити для користувача з інвалідністю типовий дизайн пакування дезодорантів. Зокрема, кришечка має гачок, тобто за потреби стік можна підвісити, а потім смикнути його вниз, відкриваючи. А щоб її було простіше закривати, кришечка має магнітну застібку. Сторонам цього стіку надано такої форми, щоб його було легше втримати. А аплікатор має більший розмір, ніж звичайно, щоб ним достатньо було провести лише один раз. Пакування також має напис шрифтом Брайля, щоб людям з порушеннями зору простіше було знайти його серед купи інших пляшечок на полиці.
«Дезодорант — річ буденна і, здавалося б, банальна, але коли ви не можете ним скористатися, він стає дуже важливою проблемою», — пояснив Бас Корстен, старший креативний директор агенції Wunderman Thompson, яка допомогла Unilever із розробкою цього дизайну.
Крістіна Меллон, директорка з питань інклюзивного дизайну Wunderman Thompson, живе з паралізованими руками. Тож вона та її команда почали працювати над цією концепцією ще два роки тому.
Весь цей час дизайнери та команда бренда Degree тісно співпрацювали з людьми з інвалідністю. Креативники зазначають, що така спільна робота несе із собою часто несподівані інсайти. Наприклад, коли користувач візка каже, що, так, він наносить дезодорант кілька разів на день.
Під час роботи над інклюзивним пакуванням дезодоранту в його дизайн кілька разів вносили корективи у відповідь на відгуки користувачів. Його зручність для користування випробовували спільно з такими організаціями як Chicago Lighthouse, Open Style Lab та Muscular Dystrophy Association. Нинішній варіант теж ще перебуває на стадії бета-тестування і не є остаточним.
Навіть якщо такий дезодорант з інклюзивним дизайном не здатен усунути абсолютно всі можливі перепони, він обіцяє бути корисним не лише для своєї цільової аудиторії. Зокрема, він може бути зручнішим для літніх людей, оскільки таке пакування не вимагає точної координації рухів.
Загалом, інклюзивний дизайн є кращим варіантом для геть усіх, переконаний Корстен. До того ж, попит на нього є чималим. За даними ВООЗ, практично кожен в своєму житті хоч раз зіткнеться з тією чи іншою формою інвалідності, постійною чи тимчасовою.
«Так, ми хотіли б зробити світ рівноправнішим місцем, — стверджує креативник. — Але комерційний сенс в цьому теж є, оскільки спільнота людей з інвалідністю є доволі великою».
Читайте також: Онлайн-кінотеатр SWEET.TV розпочав співпрацю з агенцією «Доступне Кіно», що працює в межах ГО «Боротьба за права». Мета співпраці — щоб якісних, легальних, доступних для незрячих людей фільмів українською мовою ставало більше.