12 квітня стартувала TikTok-кампанія проти гендерних стереотипів під хештегом #НЕГРІНЖУЙ. Користувачі можуть записати відеоролик, заснований на суспільних стереотипах, в яких ми живемо. До соціальної кампанії вже приєдналося 30 тіктокерів і лідерів думок із різних сфер. Кожен із них обрав тему свого відео з бази більш ніж ста поширених стереотипів, подивитися які можна в TikTok, Instagram і Facebook під хештегом кампанії #GRINGE, #NOMOREGRINGE.
Офіційний TikTok підтримав соціальну кампанію в Україні, вивівши в глобальні рекомендації український хештег #NOMOREGRINGE та відео як соціально важливий та впливовий контент. Хештег кампанії #GRINGE — це неологізм, утворення від сленгового слова Крінж (з англ. Cringe) — незручність й сором — та літери «G» — з англійської «gender». Грінж — це сором і ніяковість, які відчуваєш, якщо хтось діє чи озвучує поняття в рамках гендерних упереджень.
Хештег #NOMOREGRINGE зібрав майже 2 мільйони переглядів за три дні.
Сама ж ідея реалізації проєкту виникла після опитування 175 підлітків у віці 13-19 років з 25 міст України, яке було проведено в рамках програми «ЄС за гендерну рівність: разом проти гендерних стереотипів та гендерно-обумовленого насильства», за підтримки ЄС спільно зі структурою “ООН Жінки” і ЮНФПА. З опитаної молоді 66,3% відчували до себе гендерно упереджене ставлення, 47,3 стикалися з дискримінацією в різних формах, при цьому 53% українських тінейджерів хотіли б вивчати питання гендерної рівності та навчитися розпізнавати та розвінчувати гендерні стереотипи.
«Внаслідок глибоко укорінених стереотипів і патріархальних норм, які все ще дуже поширені, жінки та дівчата змушені відмовлятися від повноцінної самореалізації. Для їх подолання потрібен час і цілеспрямовані дії. Зміни не настануть за один день, але крок за кроком вони відбудуться, — Еріка Квапілова, Глава Представництва ООН Жінки в Україні.
Проблема стереотипів в суспільстві набагато глибше, ніж просто особисті емоції людей, які стають жертвами тиску. «Жінці не місце в бізнесі чи IT», «Не поліз в бійку — не мужик», «Кулінарне мистецтво — тільки для жінок», «Жінки мають народжувати дітей, а не будувати кар’єру». Таке штучне розподілення ролей дуже негативно впливає не лише на окрему людину, але й на суспільство та політичні й економічні процеси в цілому.
«Штампи, упередження та, як наслідок — дискримінація, створюють токсичність, знижують продуктивність, креативність та інноваційний потенціал людей та систем. Перший крок на шляху подолання будь-якої проблеми — її визнання. Саме тому ми створили проєкт, який голосами 30 інфлюенсерів із різних сфер та поколінь покаже наскільки рудиментарним є те, чим час від часу (але регулярно) керуються мільйони», — коментує Ірина Рубіс, засновниця платформи Biasless та авторка кампанії NOMOREGRINGE.
Серед амбасадорів кампанії:
- Ектор Хіменес-Браво, суддя проєкту «МастерШеф»;
- Андрій Пишний, голова правління Ощадбанку (2014-2020 рр), засновник ГО «Відчуй»;
- Монро, телеведуча, блогерка, громадський діяч;
- Дмитро Щебетюк, громадський діяч, засновник «Доступно.UA»;
- Григорій Решетнік, телеведучий («Холостяк», «Холостячка»), актор;
- Яна Брензей, ведуча «Вікна-Новини»;
- Юлія Зорій, ведуча «Ранок у великому місті»;
- Володимир Ярославський, співвласник ресторану Lucky, суддя проєкту «МастерШеф Україна»;
- Олександра Кучеренко, ведуча «Ранок у великому місті»;
- Оксана Гутцайт, журналістка, радіо- і телеведуча;
- Сергій Костира, ведучий проєкту «Один за всіх»;
- Олена Вознесенська, актриса;
- Альбіна Перерва, актриса;
- Ольга Мартиновська, суддя «Мастер Шеф. Професіонали 2»;
- Надія Матвєєва, телеведуча.
Про кампанію:
TikTok-кампанія проти гендерних стереотипів реалізовується командою Biasless — освітньої платформою, метою якої є боротьба з гендерними стереотипами, і проходить в рамках програми «ЄС за гендерну рівність: разом проти гендерних стереотипів і гендерно-обумовленого насильства», яка фінансується Європейським Союзом та реалізується спільно зі структурою «ООН Жінки »і ЮНФПА. Відеоролики створені за фінансової підтримки ЄС. Їх зміст є відповідальністю автора і не обов’язково відповідає поглядам Європейського Союзу.
А нещодавно команда Havas PR Kyiv розповіла про комунікаційну кампанію 360 для HeForShe Arts Week 2021.