Х’юго Мапеті та Вівіан Фішер, французькі студенти з Нантської школи дизайну (L’École de design Nantes Atlantique), знайшли оригінальне застосування для використаної жувальної гумки. Розроблений ними проєкт пропонує циркулярну систему, яка дозволяє збирати в містах шматочки жувальної гумки і робити з неї кольорові коліщата для скейтбордів.
Сам проєкт ставить за мету боротьбу із пластиковим забрудненням (особливо у містах), в яке робить свій вклад і викинута жувальна гумка. Тому Мапеті і Фішер розробили стратегію вторинної переробки цих різнокольорових пожованих шматочків. Проєкт набув форми уявної колаборації між брендами Mentos і VANS. Перший з них – один з найбільших виробників жувальної гумки в Європі, а другий – добре відомий бренд скейтбордів.
Проєкт пропонує встановити в містах ряд дошок для гумки, як це студенти, власне, вже й зробили у своєму університетському місті Нант. Замість того, щоб випльовувати гумку на тротуар, люди можуть наліпити її на дошку.
Щоб заохотити перехожих чинити саме так, Мапеті і Фішер запропонували своєрідну лотерею. В ній можна виграти знижку на жувальну гумку, якщо наліпити використану гумку в належному місці.
Щотижня такі дошки збиратимуться, після чого на фабриці усі наліплені шматочки буде розім’ято та перемішано у невеличку кульку. З кульки із жувальної гумки будуть зроблені коліщата, на які нанесуть бренди Mentos і VANS.
Чистіші міста
Із зібраної у такий спосіб гумки можна зробити три види коліщат, які варіюватимуться за твердістю: м’які, тверді та середньої жорсткості. Пристрої для розіграшу знижок також можуть варіюватися за розміром, залежно від розміру дошок, до яких їх прикріплено.
Ця ініціатива пропонує екологічний спосіб зробити вулиці трохи чистішими.
Як висловилися самі дизайнери: «Наша система, може, й розпочалася в Нанті, але вона розрахована на те, щоб люди могли скористатися нею по всій Європі. Завдяки такій колаборації ми могли б почистити міста і зробити їх кращими, зеленішими та загалом яскравішими для молоді».
Білборд із жувальної гумки свого часу можна було побачити у абсолютно іншого бренда.