Кілька років поспіль українські організації та фармацевтичні компанії, що опікуються пацієнтами із рідкісними захворюваннями, реалізують низку проєктів в Україні до Міжнародного дня орфанних (рідкісних) захворювань. Його відзначають в останній день лютого, адже дата 29.02 також рідкісна і зустрічається раз на чотири роки. У 2021 році, завдяки потужному партнерству, інформаційна кампанія до дня, присвяченого цій проблемі, досягла небачених масштабів! Як громадській спілці та фармацевтичним компаніям вдалось привернути увагу до пацієнтів з рідкісними захворюваннями та які перепони виникали на шляху — розповідає команда Havas PR Kyiv, яка долучилася до комунікації кампанії.
Проблематика та ціль проєкту
У Громадській спілці «Орфанні захворювання України» стверджують, що загальна кількість орфанних хворих в Україні може дорівнювати населенню міста-мільйонника. Та якщо взяти до уваги лише одну нозологію, кількість пацієнтів з однаковим діагнозом може не дотягнути й до десяти. Виходить, що хвороби рідкісні, але кількість орфанних хворих чисельна. Проте, навіть пацієнтам не завжди відомі ці факти, тому деякі з них відчувають себе покинутими й невидимими.
Тож головним завданням проєкту стало створення кампанії, яка б допомогла максимально голосно та яскраво розказати про існування орфанних хворих в Україні й показати людям із рідкісними захворюваннями, що їх багато і вони не самотні.
Процес пошуку ідеї
У 2020 році на підтримку орфанних хворих блакитним, рожевим та зеленим кольором засяяли 60 будівель у 14 країнах, серед яких Пізанська вежа в Італії, хмарочоси Бурдж аль-Халіфа в ОАЕ, Емпайр Стейт Білдінг у США та багато інших. Наша команда настільки захопилась глобальним досвідом світлових проєкцій на відомі споруди, що ми вирішили організувати подібну ініціативу в Україні, тільки в рази масштабніше.
Реалізація кампанії
За короткий проміжок, дякуючи нашому партнеру, світлотехнічній компанії Expolight, нам вдалось забезпечити реалізацію проєкту, на яку він дійсно заслуговує. Загалом, в Україні було підсвічено 17 локацій у 6 містах. Серед них: Костел Святого Миколая, ЖК Tetris Hall, ЖК Chicago Central House у Києві, Грецький парк в Одесі, бульвар Короленка у Дніпрі, Замок Паланок в Мукачеві. Але, як і в будь-якому великому проєкті, все не може бути ідеально. Локацію для фіналу кампанії, Михайлівську площу, нам підтвердили майже за тиждень до важливої дати.
Але у підсумку стало зрозуміло, що це насправді найкраще рішення для проєкту. Композиція пам’ятника, який розташований на площі, складається з трьох мармурових скульптур на гранітному постаменті. І це був справжнісінький метч, бо стільки ж кольорів у айдентики Дня рідкісних захворювань. А ще локація дозволила розмістити монітори, на яких транслювались міжнародні та локальні ролики, присвячені орфанним. У підсумку, завдяки раптовим змінам планів, нам вдалося навіть більш якісно проконтактувати з аудиторією.
Медіапідтримка проєкту
Завдяки різним форматам та каналам, разом із ЗМІ ми всебічно розкрили тему орфанних захворювань в Україні. Так, за весь період кампанії вийшло 18 сюжетів й прямих включень на загальнонаціональних та 8 сюжетів на регіональних телеканалах. Але й тут не обійшлося без раптових викликів. Якраз 28 лютого, у День рідкісних захворювань в Україні, розпочалась вакцинація, тому більшість журналістів-телевізійників сфокусувалися саме на цій темі. Кількість камер, на яку ми розраховували значно зменшилась. Але тут спрацювала актуальність проблематики та місія проєкту. Завдяки цьому разом редакцією Espreso TV нам вдалося відзняти випуск програми «PRO здоров’я» з залученням експертів медичної сфери, спікером громадської спілки «Орфанні захворювання України» та мамою пацієнтки із рідкісним захворюванням. Також, ми організували ефіри на Радіо НВ, Українському Радіо та Громадському радіо, а в онлайн-медіа вийшло близько 70 публікацій, які у сумі дали охоплення в 1,5 млн контактів.
Комунікація з блогерами та лідерами думок
Для підсилення «голосу» проєкту ми залучили й інфлюенсерів.Наша команда Havas PR Kyiv створила креативну розсилку, яка стала органічним продовженням теми проєкцій. Блогери отримали світильник у формі долоньки, міжнародного символу орфанних, що світиться кольорами акції. Ідея отримала підтримку серед 32 інфлюенсерів, таких як: Джамала, ONUKA, Злата Огнєвіч, Ганна Різатдінова, Даша Трегубова, Анна Добриднева, Надія Матвеєва, Ірина Путивленко та інші.
Результати
Охоплення у ЗМІ та Telegram-каналах досягло 10,7 млн контактів, а блогери й інфлюенсери згенерували близько 50 сторіз та 14 публікацій, які додали ще +2,3 млн охоплення. Враховуючи промо-кампанію у Facebook ми завершили проєкт з показниками у 16,8 млн! Тож ми впевнені, що цьогорічній кампанії все ж таки вдалося привернути увагу представників влади, та показати всім орфанним, що вони не самотні й у них насправді є велика команда підтримки.
Читайте також: 5 кампаній з числа переможців Eurobest, які швидко та креативно відреагували на умови пандемії, популяризуючи нові моделі поведінки, щоб убезпечити як людей, так і компанії.