Мета онлайн-реклами – приносити гроші. Проте користувачі інтернету часто настільки її ненавидять, що вони краще платитимуть за блокувальники реклами, ніж за прорекламований продукт. Але чи є ця ситуація однаковою у всьому світі? VPN-провайдер Surfshark вирішив з’ясувати, чи всі країни світу однаково ненавидять рекламу (не всі).
Для відповіді на це питання команда агенції NeoMam проаналізувала, як часто жителі різних країн шукають блокувальники реклами, і співвіднесла ці дані з кількістю інтернет-користувачів у кожній з розглянутих країн.
Зокрема, з’ясувалося, що:
- Найбільше рекламу ненавидять у Франції. На сто тисяч користувачів інтернету там припадає 579 пошукових запитів про блокувальники реклами.
- Дев’ять з топ-10 головних ненависників реклами – європейські країни. Плюс Канада.
- Найприхильніше до онлайн-реклами ставиться Нігерія – на сто тисяч інтернет-користувачів лише один пошуковий запит про блокувальники реклами.
Північна Америка
В плані блокування реклами США та Канада тут попереду всіх. Нещодавнє опитування показало, що 44% канадців готові змиритися з рекламою, якщо вони отримають з цього щось безкоштовне. Втім, 43% канадців вважають онлайн-рекламу вкрай набридливою.
А в Мексиці, наприклад, 99% інтернет-користувачів мають акаунт у Фейсбуці, що робить його королем діджитал-реклами в цій країні.
На Багамах законодавчого регулювання реклами практично не існує, за винятком загального закону про захист споживачів. Натомість, в Панамі, якщо ваша реклама містить неправдиву інформацію, вам доведеться прилюдно повідомити про її неправдивість у іншій рекламі.
Південна Америка
Аргентинські споживачі жодної лояльності до брендів не відчувають, тож рекламістам доводиться докладати ще більше зусиль. Але з огляду на те, що в цій країні попит на блокувальники реклами найбільший в регіоні, схоже, вони перестаралися.
В Бразилії рекламісти спрямовують 60% свого бюджету на веб-рекламу (це на 10% більше, ніж в США), але бразильська публіка на відміну від інших сприймає це цілком спокійно.
Непогані можливості для діджитал-маркетингу відкриваються і в Уругваї, адже там на кожну людину припадає півтора акаунти у операторів мобільного зв’язку.
Європа
Франція найзапекліше шукає блокувальники реклами, далеко випередивши навіть Швецію, яка посідає друге місце. Французькі інтелектуали ще з часів Вольтера вважали рекламу ворогом культури, як зазначає професорка медіанаук Каролін Марті.
Скандинавські країни теж рекламу ненавидять. Мало того, що Швеція піднялася на друге місце за інтенсивністю пошуків блокувальників реклами, так ще й до неї в топ-десятці ненависників приєдналися Данія, Норвегія та Фінляндія. В Норвегії взагалі заборонена реклама, цільовою аудиторією якої є діти до 12 років.
Близький Схід
В цьому регіоні найінтенсивніший пошук блокувальників реклами ведуть Туреччина і одразу за нею Ізраїль. Ринок електронної комерції в Туреччині невеликий, хоча зростає він швидко. Лише 20% інтернет-користувачів з Туреччини купують щось онлайн, але 82% послуговуються соціальними медіа.
Нетактовне використання соціальних стереотипів в рекламі цілком може бути однією з причин, чому інтернет-користувачі з Ізраїлю охоче вимкнули б усю онлайн-рекламу. Втім, якщо політично некоректні висловлювання ізраїльські споживачі ще готові стерпіти, то гучні і неправдиві вихваляння товарів вони терпіти не будуть.
А рекламна політика Об’єднаних Арабських Еміратів передбачила і заборонила майже усе – від мови ненависті до чорної магії.
Далекий Схід, Австралія та Океанія
Веб-користувачі з Австралії та Нової Зеландії теж не прагнуть марнувати свій час на онлайн-рекламу. Обидві ці країни входять в топ-20 рекламоненависників світу.
В Австралії 80% бюджету на онлайн-рекламу осідає в кишенях Google та Facebook. Така рекламна дуополія – одна з причин, чому австралійський уряд вимагає, щоб ці дві компанії платили австралійським видавцям за поширення їх контенту.
В Індії лікарям заборонено рекламувати свої послуги, а в Китаї знаменитостей можуть притягти до відповідальності перед законом, якщо ті надають неправдиву інформацію в рекламі. В’єтнамське ж законодавство вимагає, щоб в діджитал-рекламі текст іноземною мовою подавався меншим шрифтом.
Африка
В Африці лише про три країни можна сказати, що вони ненавидять рекламу. Це – Марокко, Алжир і Туніс. Водночас із цим Туніс та Марокко можуть похвалитися найкращим в Африці доступом населення до інтернету.
Найприхильнішою до реклами країною (не лише в Африці, а й взагалі) є Нігерія. Але й решта африканських країн не дуже інтенсивно шукає блокувальники реклами, якщо порівняти з іншими регіонами. Втім доступ до інтернету та онлайн-маркетинг швидко зростають по всьому континенту, тож цілком імовірно, що таке поблажливе ставлення до реклами не довго втримається.
Найбільш розрекламованим продуктом в Нігерії є послуги мобільних операторів. А в Кенії, наприклад, 91% населення має смартфони, а з ними і доступ до соцмереж.
Перша десятка країн, де рекламу ненавидять, є такою:
Дізнатися про місце інших країн в цьому рейтингу можна тут.
А якщо поглянути на континенти загалом, ситуація буде такою: