Національна служба охорони здоров’я Великобританії (NHS) нещодавно оголосила про своє партнерство зі Snapchat, запустивши лінзу доповненої реальності, яка відстежує положення тіла людини та інформує про донорство органів. У такий спосіб користувачі Snapchat можуть побачити розташування основних органів у своєму тілі та дізнатися цікаву інформацію про них. Цільова аудиторія кампанії – молодь (насамперед вікова група від 16 до 20 років). Створена ця лінза була агенцією Manning Gottlieb OMD, а випуск її приурочено до Всесвітнього дня нирки–2021, який з ініціативи Міжнародної спільноти нефрологів відзначають у другий четвер березня з 2006 року.
Наразі у Великобританії понад 6000 людей чекають на органи для пересадки. Ситуація ускладнюється ще й тим, що реципієнти належать до різних етнічних груп, а найкращі шанси у таких операцій тоді, коли донорський орган отримано від людини з тієї ж етнічної групи.
Холлі Мейсон, речниця відділу NHS, який займається соціальними кампаніями у підтримку донорства органів, так висловилася про цей проєкт: «Співпраця зі Snapchat та використання нової технології, яка сканує положення тіла, стала для нас дуже цікавою нагодою. Ми постійно шукаємо способи інформування людей та ініціювання діалогу про донорство. Тому ми сподіваємося, що ця лінза для Snapchat спонукає людей обговорити донорство органів зі своїми рідними, і всі разом ми зможемо врятувати більше життів».
Як увімкнути
Увімкнути цей фільтр можна, відсканувавши снапкод або вибравши його в каруселі лінз. Після активації фільтру треба перемкнути камеру та навести смартфон на людину. Далі камера відстежить положення тіла та ідентифікує органи, донорство яких можливе. Це, зокрема, серце, легені, очі, нирки, печінка, підшлункова залоза та тонка кишка. Користувач може обрати конкретний орган та дізнатися більше про нього. А якщо свайпнути екран вгору, користувача скерує на сайт для донорів.
Неурядові організації також докладають чимало зусиль до популяризації донорства органів.
А китайська шерингова компанія, що здає в оренду павербанки, перетворила навіть їх у канал для поширення інформації про донорство.
Щоправда, іноді люди, готові стати донорами, стикаються із зайвими і дуже вибірковими перепонами, як показала кампанія Illegal Blood Bank.