До Всесвітнього дня людей з синдромом Дауна, який з ініціативи французької асоціації AFRT відзначається щороку 21 березня (символічно, тому що трисомія 21), італійська благодійна організація CoorDown запустила кампанію The Hiring Chain, щоб привернути увагу роботодавців світу до працевлаштування таких людей. Послання її полягає в тому, що найм людини з синдромом Дауна дозволяє не лише змінити на краще життя однієї-єдиної особи, а й запускає ланцюгову реакцію доброго ставлення, яка відкриє нові можливості перед багатьма.
Відео для цієї кампанії побудоване навколо оригінальної пісні The Hiring Chain, яку виконав відомий музикант Стінг. Життєствердна пісня, яку нескладно запам’ятати, втілюється в життя на екрані, демонструючи, як будується ланцюжок інклюзивності на робочих місцях.
В першій сцені дівчина на ім’я Сімона працює в пекарні, демонструючи свою вправність відвідувачам. Серед відвідувачів є юристка. Її так вражає майстерність Сімони, що вона вирішує дати шанс показати себе юнакові з синдромом Дауна, який прийшов влаштовуватися на роботу. А далі відбувається ланцюгова реакція. Тобто чим частіше ми бачимо людей з синдромом Дауна за роботою, тим більше роботодавці починають ставитися до них як до цінних співробітників. Таким чином цей виклик упередженням та заниженим очікуванням має на меті створити нові можливості для працевлаштування людей з синдромом Дауна.
Цьогорічна кампанія CoorDown є спробою протидії соціальній кризі, спричиненій пандемією. Вона наголошує на тому, що інклюзивність у працевлаштуванні – це не лише право, яке стосується кожної людини. Це – об’єктивно корисна політика як для компаній, так і для всього суспільства.
Роботодавці, яких це відео змусило замислитися, можуть відвідати сайт www.hiringchain.org і знайти там контактну інформацію організацій з різних країн світу, які допомагають людям з синдромом Дауна знайти роботу. Там також можна дізнатися актуальну інформацію про таке працевлаштування і отримати відповіді на поширені запитання щодо того, як створити дійсно інклюзивне робоче місце.
Кампанію The Hiring Chain втілили в життя нью-йоркська агенція SMALL та італійська продакшн-компанія Indiana Production.
Чому це важливо?
Тому що це дає людям з синдромом Дауна незалежність, власне джерело доходу, усвідомлення власної цінності та можливість опановувати нові навички, спілкуватися з людьми і робити свій вклад у суспільство. Тобто люди з синдромом Дауна хотіли б працювати з тих само причин, що й усі інші. От тільки більшість з них стикається з перепонами, упередженнями, відсутністю можливостей, недооцінюванням їхніх здібностей та стереотипним ставленням. Тому й виникає потреба у спростуванні хибних думок щодо їх потенціалу, наводячи реальні свідчення компаній, роботодавців та співробітників. Кожна людина з синдромом Дауна здатна працювати відповідно до своїх можливостей. Головне – знайти таку роботу, яка буде оптимальною для кожної окремо взятої людини.