Виручка українських закладів громадського харчування в перші три дні зимового карантину знизилася в середньому на 25%, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Найбільше втрату виручки можна спостерігати у ресторанів — 58% і барів — 51%, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Кафе і кальянні втратили 40% і 39% виручки відповідно. Пекарні — 37%, піцерії — 23%, фастфуди — 14%, кондитерські — 16%, а кав’ярні — 12% від торішніх продажів. Доходи закладів, які і в минулому році орієнтувалися тільки на доставку, в зимовий локдаун виросли на 5%. А бізнес суші-барів навіть показав зростання на 25%.
* Дослідження засноване на неперсоналізованих даних про продажі близько 2000 закладів громадського харчування України. Періоди, які порівнювались, — 8-10 січня 2021 року і 10-12 січня 2020 року. У розрахунках використовується медіанний показник виручки. Медіана — це таке число, половина з елементів вибірки якого більше нього, а інша половина — менше.
Резюме
Якщо згадати весняний локдаун, тоді оберти знизилися відразу ж у всіх без винятку типів бізнесу, включаючи доставку. Нерозуміння термінів карантину, відсутність налагоджених процесів доставки, інформаційна паніка в той період обвалили виручку закладів громадського харчування до 26% від лютневої і привели до тимчасового закриття більше 60% ресторанів.
Єдиний плюс зараз — менше паніки і масових закриттів. Близько 30% закладів з цієї вибірки все-таки зуміли показати зростання в порівнянні з минулим роком. В основному, це ті заклади, які змогли налагодити процеси власної доставки. Але, в цілому, наведені цифри лише доводять, що доставка і робота на виніс не дозволяють більшості рестораторів заробляти і зимовий локдаун ще більше погіршує ситуацію в галузі.
Фото в заголовку: Артем Белякін, unsplash.com
Читайте також: 17 експертів різних галузей з України та Естонії підсумували 2020 рік і озвучили прогнози на 2021.