Діджиталізація білбордів та їх широке застосування в рекламних кампаніях — не випадкова тенденція в умовах наростання популярності соцмереж та цифрових технологій, адже здоровезні білборди складно не помітити, що значно полегшує їм взаємодію з перехожими. Digital outdoor кампанії зазвичай націлені на молодь, яка без проблем користується мобільними пристроями та легко орієнтується в інтернеті. А інтерактивність таких кампаній спонукає аудиторію сильніше пройнятися месседжами, що ті в собі несуть. Ось 10 зразків оригінальних креативних кампаній у форматі Digital Outdoor.
#lookup (British Airways, Ogilvy UK, 2013)
Уявіть, що ви стоїте в центрі міста, повсюди машини, над головою гудуть літаки і раптом на велетенському екрані ви бачите маленького хлопчика. «Диви, — каже хлопчик. — Літак!». Ви дивитеся, а він з екрану показує пальцем на справжній літак, що якраз пролітає над вами. Хлопчик називає номер його рейсу та точку призначення. І він не жартує. Якщо він каже, що це, скажімо, рейс BA475 Барселона–Лондон, то це насправді так! Хлопчик слідкує за літаком пальцем, а коли той зникає з поля зору, біжить за рамку екрану.
Ця реклама належить British Airways. І авіакомпанія дійсно використала в ній свою спеціальну технологію стеження, здатну ідентифікувати літаки в повітрі.
Parking Helper (Fiat, Leo Burnett Germany, 2015)
Паркування у місцях з тісною забудовою — непросте завдання для водія. Щоб показати, як сильно сучасні технології здатні полегшити цей процес, компанія Fiat створила спеціальні білборди. Використовуючи ультразвукові сенсори, вбудовані в бампери автомобілів Fiat, ці смарт-білборди допомагали водіям припаркуватися навіть там, куди вони без допомоги не втулилися б. Щоб візуалізувати інструкції водіям, люди на екрані точно показували руками ту відстань, яка лишилася між ними та сусіднім автомобілем.
ZPump2.0 Speed Cam (Reebok, 2016)
Діджиталізація білбордів набула цікавого вигляду, коли компанія Reebok вирішила прорекламувати модель кросівок ZPump 2.0. Для цього було встановлено білборд з камерою фіксації швидкості руху. Він використовував фіксацію руху та розпізнавання об’єктів в реальному часі, щоб ідентифікувати людей, які біжать повз нього, та виміряти їхню швидкість. Ті, хто пробігали білборд зі швидкістю понад 17 км/год, отримували нову пару кросівок безкоштовно.
Look at Me (Women’s Aid, WCRS London, 2015)
Women’s Aid та агенція WCRS London розмістили на цифрових білбордах зображення побитої жінки, щоб його побачили ті, хто часто прикидаються сліпими та глухими до чужих проблем. Інтерактивний екран застосовував розпізнавання облич, щоб визначити, чи наважуються люди поглянути в обличчя постраждалій від насильства. Чим більше людей дивилися на білборд, тим менше було на обличчі жінки слідів від побоїв. Таке ефектне застосування інтерактивних технологій стало переконливим закликом не бути байдужими.
Drag Him Away (The National Centre for Domestic Violence, JWT London, 2012)
Ще одним цікавим прикладом є реклама у форматі Digital Outdoor, розмішена на станції Юстон в лондонському метро. На цифровому білборді можна було побачити чоловіка, який розлючено кричав на перелякану жінку. Але перехожі могли їй допомогти. Ті, у кого були телефони, могли відтягти чоловіка на інший кінець станції, перетягуючи його з білборда на білборд.
#LookingForYou (Battersea Dogs and Cats Home, OgilvyOne, 2015)
Ця технологічна кампанія, присвячена тваринам з притулку, відбулася у великому торговому центрі. Така інтерактивна реклама від агенції OgilvyOne мала на меті переконати людей взяти з притулку домашнього улюбленця. Відвідувачам торгового центру роздавали флаєри з невеличким чіпом. Щоразу, коли людина з таким флаєром проходила повз екран чи цифровий білборд, на екрані з’являвся дуже милий песик, який нікого не міг лишити байдужим.
Plastic Soup Game (Plastic Soup Foundation, Ocean Outdoor, 2020)
Щоб запустити мобільну гру на цифровому білборді Plastic Soup Foundation, учасникам запропоновано відсканувати QR-код. У якості ігрового контролера використовується мобільний телефон гравця, який підключається до білборду. Гравець управляє човником, який збирає пластикове сміття, що сиплеться в «океан» з верхнього краю екрану: пляшки, стаканчики, соломинки тощо. Завдання — протриматися якомога довше. За кожний впійманий предмет гра присуджує очки, але якщо гравець щось впускає, пластик починає накопичуватися. Швидкість, з якою пластик падає, постійно збільшується. Тобто перемогти в цій грі неможливо.
Drinkable Billboard (Coca-Cola, Ogilvy & Mather, 2015)
В ході цієї кампанії сервіс Shazam і доповнена реальність були застосовані для реклами Coke Zero. Компанія Coca-Cola пропонувала людям пошукати в Shazam той звук, який видавав білборд. Після цього на екрані смартфона з’являлося зображення келиха, яке можна було синхронізувати із зображенням пляшки на білборді, щоб віртуально наповнити його. А потім на екрані з’являвся код, який дозволяв безкоштовно отримати в магазині пляшку Coke Zero.
Burn That Ad (Burger King, David SP, 2019)
Ця кампанія дозволила користувачам спалити рекламу конкурентів Burger King. Щоправда лише у віртуальній реальності. Перехожі могли наводити свої смартфони на рекламу таких компаній як, наприклад, «МакДональдз», щоб побачити, як вона спалахує. В якості винагороди віртуальний вандал отримував безкоштовний Воппер, який можна було забрати під час наступного візиту до ресторану мережі. Всього таких хуліганських Вопперів було роздано близько 500000.
Tweeting Pothole (Medcom, Ogilvy & Mather Panama City, 2015)
Коли панамській телестанції Medcom урвався терпець щодо жахливого стану столичних доріг, місцеве відділення агенції Ogilvy розмістило по всьому місту в ямах на асфальті спеціальні пристрої. Кожен такий пристрій надсилав повідомлення на твіттер-акаунт Департаменту громадських робіт щоразу, коли якась машина підстрибувала на ямі. Кінець-кінцем міністру громадських робіт довелося публічно визнати існування проблеми і ями на дорогах поступово почали щезати.