Цей шедевр готичної літератури від Брема Стокера — дар людству, який ось уже понад століття не втрачає своєї популярності. Славою він користується не лише серед фанатів і творців контенту, але й серед маркетологів, для яких можливість прорекламувати Дракулу також є ласим шматком.
Disappearing Dracula (West Australian Ballet, Wunderman Thompson Perth, 2020)
Щоб прорекламувати повернення на сцену своєї вшанованої винагородами постановки, театр балету та креативна команда Wunderman Thompson створили кампанію, що дійсно привертає до себе погляди. В рамках цієї кампанії постери, створені методом лентикулярного друку, були розміщені поблизу від дзеркал під певним чітко вивіреним кутом. Завдяки цьому у дзеркалі видно було лише пустий постер, а Дракула, як і годиться вампірові, у ньому не відображався.
Bloody Legend (BBC One, BBC Creative, 2020)
Британським рекламістам у цій промо-кампанії для серіалу «Дракула» вдалося впіймати саму суть вампірської естетики і передати її засобами зовнішньої реклами. Вдень здається наче рекламний білборд серіалу BBC One простромлено численними дерев’яними кілками. Але з настанням ночі вони починають кидати тінь, поступово утворюючи легковпізнаваний обрис головної зірки серіалу. Зрештою, коли, як не під покровом ночі, має з’являтися нечисть?
Втім, ця кампанія була не першою, яка обіграла значення дня та ночі для вампірів…
The Vampire Poster (Fox, BETC/Havas São Paulo, 2019)
У 2019 році їй передувала інша кампанія для серіалу про вампірів. Телесеріал «Переродження» (The Passage) протримався лише один сезон на екранах, але його промо-кампанія була дійсно вражаючою. Для неї було створено постери, які спалахували на світанку. Їх було зроблено з використанням займистої фарби з перманганату калію та сульфатної кислоти, щоб портрети персонажів-вампірів перетворювалися на попіл під дією сонячних променів.
Також існує цілий ряд кампаній, яким вдалося прорекламувати Дракулу, щоб прорекламувати друковане (і не тільки) слово. Зокрема:
Your book your cast (Steimatzky Book Stores, Grey, 2014)
Принт-кампанія мережі книжкових магазинів Steimatzky на перший погляд може здатися чимось, що стосується, скоріше, кіно чи телебачення, аніж книжок. На цих постерах можна побачити претендентів на роль Дракули (а також Шерлока Холмса, Дона Кіхота та Червоної Шапочки), які чекають у черзі перед дверима студії. Але слоган «Ваша книга – ваш акторський склад» одразу все розставляє по місцях, показуючи, як багато залежить від читача, коли він сторінка за сторінкою уявляє собі історію, яку читає.
Dracula (Newton Compton, Lowe, 2010)
А кампанія, присвячена електронним книжкам, нагадує, що самі історії зроблені не з паперу.
Dracula Selfie (National Library of Romania, Publicis Bucharest, 2015)
Ще одна кампанія була адресована безпосередньо «цифровому поколінню». Вона була покликана зацікавити людей у допомозі проєкту оцифрування книжкового фонду Національної бібліотеки Румунії.
Captured in Audio (Penguin, Y&R, 2014)
Видавничий дім Penguin, щоб привернути увагу публіки до аудіокниг, розташував на обкладинках класичних книжок свого однойменного птаха з мікрофоном напоготові. Тут Дракулі компанію склали Дон Кіхот, Прометей, Аліса та інші.
Але для того, щоб прорекламувати Дракулу, насправді багато не потрібно, настільки це іконічний образ. Двома зразками таких мінімалістичних кампаній можуть бути постери того ж таки австралійського театру балету та одного з індійських кінотеатрів.