Суддівська комісія, скликана онлайн-платформою для фотографів, обрала десять найкращих цьогорічних «картопляних» фото: від фотопортретів самих коренеплодів до практично документальних фото про те, як саджають картоплю.
Переможці конкурсу Potato Photographer of the Year (PotatoPOTY 2020) були обрані з тисяч робіт-претендентів. І перше місце здобула фотографія, на якій картоплі (вперше після карантину!) роблять стрижку та зачіску.
Конкурс, ініційований платформою Photocrowd, шукав «унікальні та креативні способи зобразити картоплю». Серед призів була камера Fujifilm XA-7 та річний абонемент на членство в Королівському фотографічному товаристві Великобританії. Кошти, зібрані в ході конкурсу, будуть перераховані на користь благодійної організації Trussell Trust, яка забезпечує харчами людей, потерпілих від пандемії COVID-19.
Перша десятка «картопляних» фото
Про роботу «Кінець карантину» Рея Спенса, що посіла перше місце, член журі Найджел Етертон (Nigel Atherton), редактор журналу «Amateur Photographer», сказав так: «Цій роботі вдалося перенести на картоплю одну з дуже типових карантинних тем. Потрібна неабияка уява, щоб побачити у порослій картоплі кошлату голову. І до того ж це фото створене з гумором».
Друге місце отримала фотографія Девіда Вайта з простою назвою «Картопля», де цей коренеплід схожий, за словами Етертона, на інопланетну істоту.
Третє місце дісталося Емі Д’Агорн та її фото «Суворі ринкові критерії», яка являє собою колаж-автопортрет у масці з картопляних очисток. Ця робота є своєрідною критикою великих корпорацій у сільському господарстві. Як пояснює авторка фото: «Це зображення торкається теми народної медицини та традиційних сільськогосподарських практик і того, як великі корпорації користуються цими знаннями, щоб розширювати свій ринковий вплив».
Ще одна робота Д’Агорн увійшла в першу десятку «картопляних» фото, посівши дев’яте місце. Це також автопортрет під назвою «2030». У ньому вона досліджує тему тієї масової істерії, яка на початку карантину призвела до пустих полиць в магазинах.
На фото без назви Тови Кренцман можна побачити групу людей, які начебто всі разом, але водночас кожен на самоті, чистять картоплю. Тут дуже вміло використане освітлення маленької кухні і точно передане те відчуття клаустрофобії, яке багато кому довелося відчути під час карантину.
Серед інших переможців є фото «Посадка картоплі на острові Джерсі» Пітера Губерта, яке було відзначено завдяки свої майстерній композиції. Одразу видно, яка це тяжка робота, зазначили судді.
Фото Лаури Гібо є портретом картоплини, що скидається на дещо середнє між тюленем та єдинорогом. А фотограф Джастін Квінелл запхнув собі до рота крихітну врізну камеру 110, щоб зробити фото усміхненого чипса, який ось-ось опиниться на зубах.