• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Інсайти

Найм співробітників онлайн: до чого бути готовим? Досвід агенції SODA

16 Липня, 2020
Час прочитання: 3 хв.
A A
soda_Tanya_07_2020_1920х1080
Share on FacebookShare on Twitter

Як карантин вплинув на процес рекрутингу співробітників і до чого готуватись пошукачам роботи та HR-спеціалістам? Таня Сакач — HR Generalist агенції SODA — розповіла про найм співробітників онлайн: про новий формат співбесід, дистанційну адаптацію людей та мінімізацію їхнього стресу.

Таня Сакач — HR Generalist агенції SODA — поділилась досвідом найму співробітників на карантині: про формат співбесід, дистанційну адаптацію людей та мінімізацію їхнього стресу.

З початком карантину більшість агенцій припинили найм працівників. Ми теж були близькими до цього рішення. Але зрозуміли, що маємо використати цей час для укріплення команди.

Єдина можливість продовжувати найм співробітників, яка нам залишилася, була тільки робота онлайн. На рекрутинг це майже ніяк не вплинуло. У SODA цей процес достатньо довгий.

Почнемо з того, що мій перший дзвінок, який може займати 10-15 хвилин, деякі кандидати сприймають як співбесіду. Відповідно, якщо у нас з кандидатом матч, ми обов’язково даємо тестове завдання і вже за його результатами запрошуємо на співбесіди з HR, менеджером та СEO. Для оптимізації інколи групуємо перший та другий рівні співбесід.

А ще ми часто експериментуємо із запитаннями. За класикою, ми проводимо структурне інтерв’ю, ставимо запитання за компетенціями та обов’язково виявляємо цінності людини. Важливо зрозуміти, наскільки кандидату буде комфортно в команді, а співробітникам агенції — з ним.

Так, співбесіди онлайн та офлайн дуже відрізняються, бо ви не бачите людину наживо, а вона не може розгледіти офіс, команду та потенційні умови роботи.

Звісно, є свої особливості, з якими потрібно навчитися працювати. І не тільки HR, але й кандидату. Наприклад, кандидати почуваються більш невимушено, проходячи співбесіду вдома, але не завжди. Максимальний рівень напруги спостерігається під час першої чи другої співбесіди онлайн або коли кандидат довго шукає роботу. Без фейлів теж не обходиться: інколи підводить техніка, інколи «з’їжджає» камера, а людину не хочеться перебивати, тому ти споглядаєш лише частину обличчя чи мимоволі стаєш свідком якихось сімейних перипетій. Був випадок, коли кандидат просто ходив по вулиці протягом всієї співбесіди. На результат це не вплинуло, але хочеться наголосити: коли ви проходите співбесіду онлайн, саме ви відповідаєте за умови, в яких перебуваєте у цей час, а не потенційний роботодавець. Тому потурбуйтесь заздалегідь, щоб вам було комфортно і вас, як мінімум, було добре чути.

Мені як HR максимально імпонують організовані кандидати. Потрібно розуміти, що окрім години-півтори, виділених на співбесіду, важлива і поточна комунікація, підхід до організації співбесіди і дедлайн, в який ви здаєте тестове завдання. Наприклад, ми не вказуємо кандидатам дату, до якої потрібно його здати, і просимо, щоб вони самі визначили часові рамки виконання. Порушувати власний дедлайн без гідної комунікації — не найкращий показник, особливо для кандидата, який хоче працювати в агентстві.

Окрім процесу рекрутингу, змінився і формат адаптації. Він у нас теж досить бюрократичний, оскільки новому співробітнику необхідно ознайомитися з великою кількістю інформації щодо роботи компанії, стандартами та проєктами, познайомитися з командою та клієнтами. А ще — навчитися працювати за стандартами агентства. Основна складність для HR в тому, що, працюючи на ремоуті, ти не бачиш команду.

Є низка речей, які ти можеш вирішити, просто спостерігаючи за командою, максимально органічно, без формального менеджменту. У режимі віддаленої роботи це значно складніше.

Карантин підкинув челендж з адаптацією

На 16 березня у нас був запланований вихід нового співробітника на роботу. А перший робочий день максимально ознайомчий: документи, знову документи, презентації, офіс, колектив, задачі, проєкти.

І тут карантин, і ми не виходимо в офіс. Нам потрібно було максимально швидко змінювати роботу всієї команди і формат адаптації загалом.

Хочу наголосити, що успішний старт роботи в компанії та адаптація не залежать тільки від HR та керівника. Зростає роль співробітника і команди. А конкретно — їхня залученість у процес, можливість конструктивно спілкуватися і орієнтація на результат. Загалом команда знає і звикла, що я запитую зворотний зв’язок щодо взаємодії з новим колегою. Так я розумію, як люди проявляються в роботі, та можу допомогти знайти спільну мову, якщо є якісь проблеми. Одна з найкращих речей за період карантину — це отримувати повідомлення з меседжем: «Я хочу дати зворотний зв’язок…».

Найм співробітників онлайн: до чого бути готовим? Досвід агенції SODA
«Єдина можливість продовжувати найм співробітників, яка нам залишилася, була тільки робота онлайн», — Таня Сакач, HR Generalist агенції SODA

Карантин та співбесіди

Варто розуміти, що співбесіди в онлайн-форматі з нами залишаться. Це максимально зручно і для кандидата, і для команди. Особливо враховуючи, що більшість компаній наймає людину тільки тоді, як вона пройшла декілька етапів співбесіди. Тож логічно, що для оптимізації часу онлайн підходить краще.

Робота в SODA зараз

Попри те, що більшість компаній повернулася до формату роботи до карантину, ми в SODA вирішили трансформувати свій офіс на хаб. Простір, куди за бажанням будуть приходити працювати співробітники, а за необхідністю — збиратися проєктні команди, робочі групи та відділи. Звісно, для нас важливо, щоб усім було комфортно насамперед працювати, тому ми провели опитування серед членів команди агентства. Понад 95% співробітників виявили бажання поєднувати роботу в офісі та вдома, працюючи дистанційно 2-4 дні на тиждень. За час карантину ми звикли працювати вдома — і у деяких випадках ефективність такої роботи навіть зросла.

І взагалі, карантин пришвидшив світовий тренд онлайну. На це потрібно зважати. Деякі компанії ще працюють віддалено, деякі повернулись до офісу частково чи повністю, а світові бренди вже заявляють про створення повністю віддалених команд. Якщо хочете залишатися на ринку, ви маєте бути гнучкими.  

Якщо ви зараз у пошуках роботи, ось кілька базових порад для вас:

  1. Перед тим як розсилати резюме, зрозумійте свої мотиви, цілі та цінності. Навіть якщо на часі фінансове питання — роботу ви знайдете і воно буде закрите, а працювати далі доведеться без бажання та натхнення. 
  2. Уважно, дуже уважно ознайомтеся з вимогами до вакансії. І з компанією теж. Постарайтеся зрозуміти, яка людина насправді потрібна і чи це відповідає вам, вашим якостям та вашому запиту.
  3. Будьте реалістом. Якщо ви розумієте, що ваших скілів недостатньо, не надсилайте резюме просто так.
  4. Проявіть себе — напишіть супровідний чи мотиваційний лист. Без фанатизму, конкретно.
  5. Будьте готові до відмови після тестового чи навіть після співбесіди.

Історія не про те, що ви не підходите чи з вами щось не так. Компанія обирає того, хто, очевидно, краще може справитися з поточними задачами. Найімовірніше, ваших знань і скілів, а, можливо, і досвіду (для роботи в агентстві він взагалі безцінний) справді не вистачає. Це не значить, що відмова зараз не може перетворитися на оффер в майбутньому.

У нас в SODA є показовий кейс на цю тему

Кандидат непогано справився з тестовим, але на співбесіді щось пішло не так. Це був липень. У листопаді він знову подався на вакансію і переробив частину тестового. Вже значно краще, але на співбесіду не потрапив, а ми вже закривали вакансію. І ось у лютому за власної ініціативи кандидат «пішов на третє коло» і успішно пройшов співбесіду. Що змінилось? Скіли, практичний досвід, сприйняття роботи. Зараз це наш парт-тайм суперхіроу, що став і профі, і надійним колегою.

Ключове в цій історії — бажання, наполегливість, готовність до конструктиву

Готуйтесь до співбесіди

І тут про все. Ще раз перечитайте інфо, що ви вже маєте, про компанію та вакансію як мінімум. Підготуйте запитання, що для вас важливі. Це зробить вашу комунікацію ціннішою для вас насамперед. Підготуйтеся морально та підготуйте місце/техніку (якщо ми про онлайн).

Найм співробітників онлайн: до чого бути готовим? Досвід агенції SODA
«Варто розуміти, що співбесіди в онлайн-форматі з нами залишаться. Це максимально зручно і для кандидата, і для команди», — Таня Сакач, HR Generalist агенції SODA

Будьте конструктивним/ною

По телефону, в листуванні, під час співбесіди та після.

Щодо співбесід. Відповідайте на запитання. Навіть якщо ви розумієте, наприклад, що такого досвіду не маєте — краще так і скажіть. Можливо, є щось дотичне. Але не варто розповідати про щось абстрактне, міфічне, на перетині з вашою уявою. Зрозумійте, що вас у цей момент чують і складають свою думку про вас.

Я завжди помічаю, коли кандидат уникає відповіді, і в мене вже постає інше запитання: «Чому він/вона це робить?»

Взагалі, дуже цікаво, як люди реагують на запитання

Наприклад, ми запитуємо про фейл. Ми розуміємо, що фейлять усі. Але коли людина каже: «В мене їх не було», це звучить досить непереконливо. Або раптом починає розповідати ситуацію про чиїсь чужі фейли, і це не набагато краще. Один з наших корпоративних принципів — перетворюй помилки на досвід. Для нас важливо, які висновки людина може робити з власних помилок і чи робить їх взагалі.

Вас взяли?

Ви отримали оффер і думаєте, що можна видихнути? Все тільки починається!

Робота в агентстві схожа на американські гірки — і попереду багато всього. Важливо розуміти, що ви знаходитеся в стадії адаптації до роботи у компанії, до задач та нового колективу. Це розуміють усі, з ким ви працюєте в команді. Вони теж через це проходили.

Найкраще, що ви можете зробити, — підтримувати комунікацію з HR, керівником та командою. Якщо ви чогось не знаєте, зверніться по допомогу. Це зекономить час усім і вбереже вас від фейлу чи непотрібного стресу.

Будьте готовими давати зворотний зв’язок: як ви справляєтесь, чи потрібна вам допомога, що можна змінити… Беріть активну участь у своїй адаптації. Особливо зараз, коли ми не працюємо тільки у офісному режимі.

Фото в тексті: unsplash.com


Пандемія коронавірусу внесла свої корективи не тільки в найм співробітників, а й в режим та стиль роботи в цілому, змусивши весь світ перейти в онлайн. Алек Барр, head of experience and service design в австралійському офісі CHE Proximity, розмірковує про те, як завдяки кризі ми стаємо свідками народження нової робочої моделі.

Теги: HRSODAвіддалена роботадистанційна роботакарантинменеджментробота

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Як знайти роботу мрії: на CASES вийшов безоплатний курс за участі N-iX, MacPaw та Netpeak Group
Інсайти

Як знайти роботу мрії: на CASES вийшов безоплатний курс за участі N-iX, MacPaw та Netpeak Group

29 Листопада, 2024

Школа Креативна Практика разом із MacPaw, Netpeak Group, N-iX, OMG Agency, League Design Agency та idealers запустила безоплатний онлайн-курс про пошук роботи на платформі CASES. Він містить покрокові інструкції та...

Читати даліDetails

На HR Wisdom Summit понад 30 HRD поділилися головними інсайтами українського ринку праці

Інноваційні підходи управління командою під час війни на HR Wisdom Summit 2024

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Ребрендинг автоматів AQUABOX: від технічного продукту до стильного міського сервісу

23 Квітня, 2025
Маркетинг і Комунікації

20 складів журі Ukrainian Creative Awards 2025 розпочали свою роботу. Оголошення переможців – наприкінці травня наживо

7 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки
Бізнес та Інновації

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки

9 Травня, 2025
Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine
Інсайти

Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine

9 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.