• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Натхнення

Науковці з’ясували, як людський мозок «бачить» колір

11 Червня, 2020
Час прочитання: 2 хв.
A A
Share on FacebookShare on Twitter

Озирніться навколо себе і спробуйте, дивлячись прямо перед собою, розглянути кольори, які ви бачите на периферії вашого поля зору. Чи знали ви, що людський мозок домислює більшість того кольору, який ми бачимо. Саме так мозок «бачить» колір.

Нове дослідження американських науковців виявило, що більшість людей бачить колір лише в самісінькому центрі поля зору, але не на його периферії. Тобто, коли нам здається, що ми бачимо яскравий повноколірний світ, насправді це не зовсім так.

Експеримент у віртуальній реальності

Дослідники з Дартмутського та Емгерстського коледжів, що в США, надягли на 180 учасників експерименту окуляри віртуальної реальності з пристроями, які відслідковують напрямок погляду. Після чого піддослідні занурилися у віртуальне середовище, куди входили екскурсії по історичних місцях, фестиваль вуличного танцю та репетиція симфонічного оркестру.

Дослідники запрограмували це віртуальне середовище так, що воно давало кольорове зображення лише безпосередньо в тій точці, куди людина дивилася, а решта зображення була знебарвленою. І, як не дивно, більшість учасників експерименту навіть не помітили, що більша частина зображення перед ними була у відтінках сірого.

Переглянути відео і побачити, яким насправді було зображення, що здавалося учасникам цілком нормальним, можна тут.

Дослідження показало, що людина сприймає колір лише у маленькій ділянці поля зору. Там, куди вона в цей момент дивиться. І десь для третини людей ця ділянка є просто-таки крихітною. Такі учасники експерименту не помічали навіть коли 96% поля зору повністю втрачали насиченість кольору. І навіть коли їх попросили звернути особливу увагу на те, що вони бачать периферичним зором, ніхто нічого все одно не помітив.

Керолайн Робертсон (Caroline Robertson), провідна авторка цього дослідження, зазначила, що вчені були вражені тим, як учасники експерименту продовжували перебувати у невіданні, коли віртуальний світ навколо них поступово вицвітав.

«Наші результати показали, що інтуїтивне візуальне сприйняття світу як яскравого та насиченого кольором є переважно хибним, – розповіла вона. – Наш мозок, скоріше за все, «домальовує» велику частину того, що ми начебто сприймаємо».

Дослідження, присвячені сприйняттю кольору людиною, вже проводилися, але досі всі вони послуговувалися екранами, щоб з’ясувати, що бачать учасники експерименту. Тим цікавішим є цей дослід, який відтворює реальність у віртуальному середовищі, щоб краще зрозуміти, як людський мозок «бачить» колір.

Джерело

Але не кожен колір в принципі можна побачити людським оком…

Теги: віртуальна реальністьнаукапсихология

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Даг Ейткен відкриває амбітну виставку віртуальної реальності в чотирьох галереях
Культура і Життя

Даг Ейткен відкриває амбітну виставку віртуальної реальності в чотирьох галереях

16 Лютого, 2022

Заперечуючи визначення жанру, щоб переосмислити природу того, чим може бути твір мистецтва — і чого може досягти мистецтво — Даг Ейткен веде нас на арену, де час, простір і пам’ять є плинними поняттями. Дивовижна робота Дуга Ейткена...

Читати даліDetails

Дерев’яні сенсори без батарейок — майбутнє розумних будинків?

Google створює гарнітуру AR

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine

9 Травня, 2025
Маркетинг і Комунікації

Ukrainian Creative Stories 2025 в Києві 29-30 травня: як звучить креатив сьогодні?

27 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

2 Червня, 2025
Ти не ти, коли голодний: нова рекламна кампанія Snickers з Жозе Моурінью
Відео

Ти не ти, коли голодний: нова рекламна кампанія Snickers з Жозе Моурінью

3 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.