Креатор з YouTube під ніком Microsoft Sam створив фільм, у якому порівняв рекламні відео часів пандемії (від Apple до Uber) і знайшов у них разючу кількість подібних моментів.
Відколи почалася криза коронавірусу, ми стали свідками того, як в рекламній справі змінився цілий ряд трендів. І нова компіляція, створена відеоблогером, вміщує в один фільм усі ці прийоми, що стали нам вже добре знайомими за ці кілька тижнів.
Відео поєднує в собі футаж рекламних роликів, які нещодавно були випущені брендами. Зокрема, мова йде про Apple, Budweiser, Chick-Fil-A, Facebook, Fedex, Hyundai, Lincoln, Mazda та багато інших. Змонтовані разом схожі сцени з різних роликів кадр за кадром показують, що майже всі рекламні відео часів пандемії були створені наче за одним шаблоном. Всі вони містять задумливу музику. Всі вони нагадують про те, що бренд протягом всієї своєї історії піклувався про споживачів. І всі вони запевняють, що у ці «непевні», «складні» чи «незвичайні» часи, коли двері зачинені та більша відстань відділяє нас один від одного, ми маємо «підтримувати зв’язки», не покидаючи безпеки своїх домівок. Бренди обіцяють лишатися з нами, та запевняють глядачів, що «всі разом» ми це витримаємо (і «разом», і «разом», і ще раз «разом»). Музика раптом жвавішає, і закінчується відео тим, що всі аплодують у віконце.
Чому так?
«У чому ж тут справа? – питає Microsoft Sam. – Може, в тому, що у багатьох компаній раптом скоротилися доходи. Їм потрібно було донести своє послання і зробити це швидко. Вони звернулися до своїх креативних команд, щоб ті їм швиденько щось склепали. А оскільки зараз через соціальне дистанціювання нове відео ніхто не знімає, вони скомпілювали старий незадіяний футаж. Після чого підібрали до нього якомога зворушливішу роялті-фрі мелодію піаніно, яку тільки змогли знайти. Все це, помножене на той факт, що протягом останнього десятиліття маркетингові тренди задавалися фокусними групами та розроблялися дуже неодностайними комітетами, і породило цунамі вторинних, клішованих робіт, які виходили з інтервалом в тиждень. Це не змова, але, мабуть, знак, що настав вже час для чогось нового».
Думка носиться в повітрі…
Аналогічне відео було скомпільоване також нью-йоркською копірайтеркою Самантою Джелозо (Samantha Geloso) – такий собі зразок типової реклами часів пандемії. Втім, його довелося прибрати через деякі питання щодо авторських прав.
Але коли авторку відео спитали, що б вона робила, якби сама отримала від клієнта такий бриф на зворушливе відео, вона відповіла, що найкраще зараз для бренда – це зосередитися на вирішенні однієї конкретної (хай навіть і маленької) проблеми. І навела як приклад рекламістів із Маямі, які розмістили містом білборди зі спойлерами до серіалів, щоб люди лишалися вдома.
Джелозо переконана, що креатори повинні шукати альтернативні рішення, тому що шаблону «як пережити кризу» не має бути взагалі.
В тему: а ось вам же добірка кампаній про гігієну рук. Кампанії створені до того, як це стало мейнстрімом.