• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Культура і Життя

Золота жила ненависті: «Кішки», Peloton та все те, що ми любимо лаяти

4 Березня, 2020
Час прочитання: 2 хв.
A A
Share on FacebookShare on Twitter

Мюзикл «Кішки» (Cats) був просто приречений на (сумнівну) славу у сучасній поп-культурі. Щойно з’явився перший трейлер у гуркоті та блиску «моторошної долини», як від нього всьому Інтернетові добряче припекло. Він зробив з кіноманів середньовічних мучеників, які охоче піддають себе двом годинам тортур, щоб потім, повернувшись, розповісти світові про ту єресь, яку вони побачили.

Це видовище лишається з глядачами надовго. Там є «сирі» спецефекти, які лишили людські руки та ноги на людях-котах. Там є палке звернення Джуді Денч до аудиторії про те, як правильно звертатися до котів. Там є Ребел Вілсон, яка розстібає на собі котячу шкуру, під якою… ще одна котяча шкура (а потім вона жере антропоморфних тарганів, які відбивають чечітку).

Таке треба бачити на власні очі. Але назвати мюзикл «Кішки» поганим фільмом – це все одно, що нічого не сказати. Ні, «Кішки» – то своєрідний шедевр, сюрреалістичний та абсолютно безстрашний.

Після прем’єри мюзиклу у нього тільки лінивий помідором не кинув. Це був касовий провал. Навіть актори, що в ньому знялися, не стали його дивитися. Онлайн-натовп зловтішався, гострилися цифрові дрючки – всі чекали, що це сміховисько знімуть з прокату. Натомість сталося дещо дивне. «Осудливі» перегляди «Кішок» стали збирати повні кінотеатри по всій країні. Дивитися фільм тісною компанією, прийнявши добряче на груди, стало національною розвагою. І навіть за місяць після прем’єри в кінозалах не було де яблуку впасти. Мюзикл «Кішки» всім на диво та на розпач увійшов в історію та став культовою класикою.

Ненависть як основа успіху

Але як це «Кішкам» взагалі вдалося? Як вони зробили стрибок від провалу до класики, повторивши успіх «Шоу жахів Роккі Хоррора» (The Rocky Horror Picture Show)? Частково справа в тому, що кричущий стиль «кемп» 80-х років, властивий оригіналу, дуже добре вписується в культуру мемів на TikTok та Twitter. Частково – в тому, що він такий дивний. Просто-таки пародія на всі мюзикли із зірковим акторським складом. Але головним чином відповідь полягає у тій золотій жилі, про яку кіноіндустрія не любить згадувати: у переглядах з ненависті.

Ненависть глядачів давно була прибутковою справою, хоча й дуже недооціненою. Років десять назад саме ця ненависть зробила хіт із пісні Ребекки Блек «Friday» (якби у ті темні часи інфлюенсери краще зналися на комерції, Блек би озолотилася до кінця своїх днів). Ненависть принесла франшизі «50 відтінків сірого» (Fifty Shades of Grey) 1,3 мільярди доларів, попри розгромну критику і дуже стримані еротичні сцени. Ненависть послужила натхненням як для Netflix (успішна та розкритикована «Будка поцілунків» (The Kissing Booth), так і для телеканалів (не менш успішний та розкритикований «Пітер Пен живий!» (Peter Pan Live!).

З найновіших прикладів золотої жили ненависті можна навести різдвяну рекламу Peloton, зі змученою домогосподаркою, яку тиран-чоловік вочевидь змушує зганяти (неіснуючі!) зайві кілограми. Це відео шокувало своєю нетактовністю всю рекламну індустрію. І воно ж поставило Peloton у центр бурхливого дискурсу. Коректніша, тактовніша реклама цього б навряд чи досягла.

https://www.youtube.com/watch?v=pShKu2icEYw

Обговорення бренда Peloton пішло тим само шляхом, що й обговорення «Кішок». Онлайн-спільнота строчила аналітику, постила твіти та клепала меми. Наголошую: спільнота.

Що з нами не так?

То що ж з нами не так, якщо ми так любимо щось вилаяти? Може ми перетворилися на черствих циніків, які до того ж прищепили собі несмак? Чи може всі ми просто зграя тролів, яким тільки дай привід поцькувати когось в Інтернеті?

Аж ніяк!

Перегляд з ненависті – це те, що тримає спільноту докупи. Насолоджуватися переглядом краще наодинці. Дивитися, щоб вилаяти, можна тільки групою.

Аналіз з висоти хорошого смаку породжує лише рецензії поважних критиків. А перегляд з ненависті – демократичний і відкритий для кожного. Він означає бути частиною групи, долучитися до дружного клану однодумців.

Своїм успіхом та становленням як культової класики мюзикл «Кішки» завдячує тій особливій спільноті глядачів, яку він сформував. Чимало фільмів не проходять випробування часом (скільки оскароносних «кращих фільмів» спіткало забуття!). Але «Кішки» залишаться з нами надовго завдяки дуже людському і дуже соціальному явищу, ім’я якому ненависть. Дивитися «Кішок» – це не дивитися «хороший» чи «поганий» фільм. Це – відчуття своєї єдності з іншими. Так само й з Peloton. Справа не в тому, «хороша» це чи «погана» реклама. Справа в тому, що вона провокує якесь підключення до колективної свідомості. В цьому і є суть вірусного контенту.

Зрештою «Кішки» та Peloton досягли свого успіху не тому, що прогнулися під критиків. А тому, що почали їх тролити.

Авторка статті – Сієра Гаффні, стратег агенції Deutsch LA.

Джерело

Теги: интернеткінокультурапсихологияреклама

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні запрошує на подію нового формату – Perform Ukraine.
Інсайти

Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні запрошує на подію нового формату – Perform Ukraine.

10 Травня, 2024

Ця інтерактивна професійна зустріч представників перформативного сектору поєднає презентацію грантових програм, нетворкінг формати, фахові консультації та воркшопи для митців і організацій від провідних фахівців сектору із презентацією вистав та супровідною...

Читати даліDetails

Анонсовано вихід нового документального фільму про Дениса Монастирського «Незавершений політ»

Реклама на будь-який смак: Uklon та I AM IDEA представили велику креативну кампанію, створивши омаж на українську рекламу

РЕКОМЕНДОВАНО

Ідеї

Ікона чистоти та стилю: MAKE SENSE створили лонч-кампанію для перших в Україні чорних вологих серветок Naturelle

29 Квітня, 2025
Відео

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

15 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025
Бізнес та Інновації

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025

20 Травня, 2025
Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency
Ідеї

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency

23 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.