У минулому десятилітті ми бачили чимало реклами, яку й досі добре пам’ятають. Наприклад, маркетологи P&G та Nike торкнулися політичних та соціальних проблем, а Burger King та KFC з гумором підійшли до продажу своїх продуктів.
Ось 15 таких рекламних кампаній (за версією Business Insider) 2010–2019 років, які ми пам’ятаємо і зараз, хоча минули вже місяці й навіть роки від їх запуску. У хронологічному порядку вони йдуть так:
Old Spice – «The Man Your Man Could Smell Like» (2010)
Цей ролик до Суперкубку з американського футболу, створений агенцією Wieden+Kennedy, рекламував чоловічий гель для душу. Проте його цільовою аудиторією були жінки, яких запевняли, що з цим гелем їхні чоловіки пахнутимуть краще.
За один вечір цей ролик став вірусною сенсацією, що спонукало Old Spice запросити того самого актора, Ісаю Мустафу, взяти участь також і у наступній кампанії бренду.
Ця реклама так закарбувалася у суспільній пам’яті, що навіть у 2018 році на неї посилається Tide вже у своїй рекламі до Суперкубку.
Coca-Cola – «Share a Coke» (2011)
Кампанія «Share a Coke» (в Україні «Розділи радість з Coca-Cola») була успішною в усьому світі, але розпочалася вона у 2011 році в Австралії, коли компанія Coca-Cola персоналізувала пляшки, розмістивши на них 150 найпоширеніших у цій країні імен. Згодом компанія також стала випускати на замовлення пляшки з емблемами коледжів та прізвиськами.
Volkswagen – «The Force» (2011)
Ролик Volkswagen від агенції Deutsch, випущений до Суперкубку–2011, став першим роликом, який можна було побачити не під час самої гри, а раніше. І серед усіх роликів до Суперкубку він і досі лишається найпопулярнішим. Це відео звертається до фанатів «Зоряних воєн» і розповідає історію про хлопчика, який намагається здобути Силу Дарта Вейдера. Але не надто успішно. Принаймні допоки він не «оживляє» дистанційно VW Passat завдяки батьковому пульту управління.
Melbourne Metro Train – «Dumb Ways To Die» (2012)
Анімаційні персонажі цієї соціальної реклами намагаються у комічній формі передати серйозне застереження: необережність біля залізничних шляхів може стати смертельною. Від її дебюту у 2012 році цю пісню на YouTube прослухали вже 185 мільйонів раз.
Oreo – «Dunk in the Dark» (2013)
Oreo вдалося встановити стандарт того, що невдовзі стало називатися «маркетингом у реальному часі», коли під час Суперкубку–2013 раптом пропало світло. І бренд моментально твітнув, мовляв, «печиво можна їсти й у темряві». Швидко та дотепно.
Від того часу під час великих культурних подій чимало брендів стало наслідувати приклад Oreo.
Under Armour – «I Will What I Want» (2014)
Under Armour – бренд, що кидає виклик таким велетням як Nike та Adidas. І ця кампанія витримана цілком в дусі його зухвалої політики. Її ключова ідея полягає в тому, що лише старанною працею можна заткнути скептиків і досягти мети. У ній взяла участь Місті Копленд – перша афро-американка, яка стала примою Американського театру балету.
John Lewis – «Monty‘s Christmas» (2014)
Британська мережа супермаркетів John Lewis відома своєю щорічною різдвяною рекламою. А одним з її найвідоміших роликів стала зворушлива історія про пінгвіна на ім’я Монті, який лишається сам-один і сумно проводжає поглядом кожну закохану пару.
Always – «#LikeAGirl» (2015)
Реклама 2015 року «Like a Girl», яка висловлюється у підтримку гендерної рівності, стала для Always та Procter & Gamble однією з перших кампаній з соціальною місією. Ця робота від Leo Burnett вклала позитивний сенс у образу «як дівчисько» і здобула чимало винагород: Еммі, Grand Clio, гран-прі Cannes Lions, та «Чорний олівець» і «Білий олівець» на фестивалі D&AD.
Bud Light – «Dilly Dilly» (2017)
Далеко не кожній маркетинговій кампанії під силу створити крилатий вислів. Проте Bud Light це вдалося двічі: спочатку «Wassup», а потім «Dilly Dilly». Ця серія роликів від Wieden+Kennedy перетворила нісенітницю на цілком впізнавану фразу, що стала вірусною і приносить користь бренду й до цього часу.
State Street – «Fearless Girl» (2018)
Інвестиційна компанія State Street та рекламна агенція McCann New York встановили у діловому центрі Нью-Йорка бронзову скульптуру, щоб звернути увагу компаній на те, як мало жінок входять до рад директорів. Ця інсталяція миттєво стала сенсацією та культурною іконою, отримавши ряд винагород, зокрема й на фестивалі Cannes Lions.
Щоправда, щирість цієї роботи пізніше було поставлено під сумнів, коли State Street довелося сплатити штраф у 5 мільйонів доларів за те, що ця компанія занизила зарплатню жінкам та представникам нацменшин серед власного персоналу.
Див. ілюстрацію в заголовку
Amazon – «Alexa Loses Her Voice» (2018)
Реклама Amazon до Суперкубку–2018 переносить глядачів у світ, де голосовий асистент Алекса зірвала голос. Тож ряд знаменитостей, чиї голоси відомі багатьом, беруть слово замість неї. В цьому ролику можна побачити (і почути) Гордона Рамсі, сера Ентоні Гопкінса, Ребел Вілсон, а також самого гендиректора Amazon, Джеффа Безоса.
Nike – «Dream Crazy» (2018)
Останнім часом чимало маркетологів стали звертати увагу на болючі питання сучасного суспільства, проте жоден бренд не здобув такого успіху як Nike. Обличчям цієї кампанії став Колін Каперник, колишній квотербек команди «Сан-Франциско Фортинайнерс», який на знак протесту проти расизму став на коліна, коли перед матчем грав гімн США. Кампанія відзначила 30-річчя слогану «Just Do It», здобула ряд винагород і підвищила ринкову вартість бренду на 6 мільярдів доларів.
KFC – «FCK» (2018)
Коли в Британії в мережі фастфуду KFC у лютому 2018 року закінчилася курятина, бренд перетворив цю прикру ситуацію у рекламний хід, який показав, що у компанії є почуття гумору. KFC та агенція Mother опублікували в газеті рекламу, помінявши місцями літери у назві. Тому у відповідь на нестачу товару на паперовому відерці замість KFC було написано розпачливе «FCK».
Burger King – «Whopper Detour» (2018)
Реклама Burger King регулярно привертає до себе увагу. Одна з найуспішніших кампаній цього бренду використовує геозони навколо ресторанів McDonald’s, щоб переконати відвідувачів завантажити додаток Burger King та отримати Воппер за 1 цент, стоячи буквально на порозі ресторану конкурента. Як результат, цей додаток завантажили понад 1,5 мільйони людей.
Gillette – «We Believe: The Best Men Can Be» (2019) На хвилі популярності ініціативи #MeToo бренд Gillette запустив доволі суперечливу кампанію з критикою токсичної маскулінності. Бренд свідомо пішов на такий ризикований крок, щоб показати, що він поділяє цінності молодого покоління та не боїться обрати чітку суспільну позицію