Третій день Форуму Креативних Індустрій змусив відвідувачів пожалкувати, що вони не здатні перебувати у кількох місцях водночас. 21 вересня діяло шість потоків – все для того, щоб кожен міг послухати доповіді на цікаві для них теми: технології, спорт, fashion, суспільство, блогінг, дизайн, маркетинг, медіа та комунікації. Навряд таке різноманіття можна побачити на іншій конференції.
Ділимось тим, що вдалось вихопити під час останнього дня Форуму.
Психолог Оксана Макаренко розповіла про те, як не вигорати, працюючи в креативній індустрії. Спікерка порадила слухачам хоча б раз на місяць влаштовувати «день тиші» – не вбивати час за допомогою гаджетів, а слухати, що говорить внутрішній голос, ставити собі запитання «Нащо це мені?», «Що буде, якщо я зроблю цього?». Також психолог порекомендувала переглянути свої контакти (наскільки вони якісні).
Експертка фінансової ради Українського культурного фонду Людмила Гуляєва дала поради щодо написання успішної грантової заявки. Зокрема, за словами спікерки, заявнику важливо правильно підібрати ключові слова, щоб його проект потрапив саме до того експерта, який «в темі». Щоб отримати грант від зарубіжної компанії, навіть тієї, що має представництво в Україні, потрібно оформити заявку англійською мовою. Але не варто здаватись, якщо рівень іноземної далекий від ідеалу. Людмила радить писати простими, зрозумілими словами, адже не всі експерти, що оцінюють проекти, є native speakers.
Стратег компанії PlusOne Олександр Аргат презентував останні дані щодо української аудиторії двох найпопулярніших соціальних мереж нашої країни – Facebook та Instagram. За словами спікера, за останній рік кількість українських користувачів Instagram зросла на 50,7% (з 7,3 млн до 11 млн осіб). Якщо такими темпами продовжиться зростання, то ця соцмережа скоро наздожене Facebook, яким користується 13 млн українців.
Керуюча партнерка правничого дому «КОПІРАЙТ» Юлія Іськова розповіла про те, як креаторам правильно захистити свою творчість від плагіату та що мають передбачити замовники. Наприклад, якщо над проектом працюють кілька людей, то замовник має укласти угоду з усіма авторами, аби хтось з них потім не ускладнював йому життя. Нерідко буває так, що клієнт оформлює права лише на фінальну концепцію продукту, а от інші варіанти, які пропонував виконавець під час роботи, лишає поза увагою. А дарма, тому що автор може продати ці розробки конкурентам, а ті, в свою чергу, можуть отримати кращий відгук від аудиторії.
Керівниця BBDO Branding, BBDO Ukraine Маша Тетерин поділилась з аудиторією останніми кейсами по розробці упаковки, над якими працювало агентство (мова йде про Hike і Bronks). Також спікерка розповіла, як компанія розробляла айдентику для нового ТЦ RiverMall, та виокремила для слухачів процеси роботи від стратегії до реалізації.
Журналіст Павло Новіков пояснив, чому користувачі в соцмережах діляться «зрадою» в 5 разів частіше, ніж «перемогою».
«Давайте уявимо плем’я, яке живе в печері. Один з його представників почне шукати їжу. Якщо він знайде полуницю, то розповість про це лише найближчим. Якщо ж натрапить на небезпеку, наприклад, на диких звірів, то попередить усіх», – зазначив спікер.
Якщо якась інформація викликає сильні емоції, то Павло радить вмикати критичне мислення і запитувати себе «Кому це вигідно?».
Учасники панельної дискусії «Український марком. Нова історія. Нові виклики» обговорили динаміку розвитку українського ринку маркетингових комунікацій. В обговоренні взяли участь керуюча партнерка Арена-Медіа Експерт Тетяна Попова, політик Євген Рибчинський, керуючий директор CFC Big Ideasd Геннадій Курочка, стратегічний директор Kinograf Святослав Спектор, CEO та керуючий партнер McCann Kyiv Сергій Урин. Модерувала дискусію Амбасадор Cannes Lions в Україні Ірина Кузнєцова.
Експерти розповіли, що означає – бути першовідкривачами агентств маркетингових комунікацій, поділилися, як доводилося працювали без оплати за креатив (адже часто клієнт просто не розумів, за що він має платити, і навідріз відмовлявся це робити). Згадали, як створювалася українська термінологія у сфері реклами, і те, як спеціаліста зі сфери Public relation ледь не нарекли «піаристом».
Учасники також обговорили тенденції ринку маркетингових комунікацій: перехід в діджитал світ – повністю та без вороття, постійне зростання важливості контенту, його якості та подачі і одночасне знецінення ролі каналів комунікації, оскільки вони стають все більш доступними та поширеними.
На думку спікерів, виклики, які наразі стоять перед українськими креаторами, – не просто вижити, але й зробити якісний стрибок у власному розвитку.
Як зазначила в підсумку Ірина Кузнєцова: «Креативна Україна повинна більш активно позиціонувати себе на міжнародних ринках. Адже вже сьогодні завдяки таким заходам як Cannes Lions, звідки наші молоді Леви привезли три нагороди. Саме тому представники креативних індустрій із різних країн світу бачать в нас потенціал, готові до співробітництва і щиро вірять в наш успіх. Не можна їх розчаровувати».
Учасники панельної дискусії «Непопулярний маркетинг» проаналізували сучасні методи, що використовуються на українському ринку маркетингових комунікацій. До обговорення приєднались керівниця відділу маркетингу та партнерських зв’язків кіберспортивного клубу Natus Vincere Тетяна Кузьменко, керівниця відділу комунікацій IDS Borjomi Ukraine Марина Соловйова, Marketing Manager Chernigivske & Value Brands Ab-Inbev Efes Вікторія Крутік, консультант зі стратегії комунікацій Павло Коваленко, керівник управління технологій, інновацій та маркетингу «Національний офісу інтелектуальної власності» Данило Цьвок та директор з маркетингу ТМ «Львівське» Антон Панасенко. Модератором дискусії виступив CEO та креативний директор VMLY&R Ukraine Дмитро Барсуков
Експерти зазначили, що тенденцією в маркетингу є поняття «хайп», коли компанія використовує метод, образ, певне поняття, що актуальне саме зараз і актуальне не для широкого загалу, а для певної конкретної частки можливої аудиторії.
Порівнявши реальні кейси компаній, які використовували цей метод, учасники дискусії прийшли до висновку, що такий маркетинг підійде зовсім незначній частці компаній, оскільки діє локально та короткостроково, а в деяких випадках – і зовсім може зруйнувати репутацію.
Щоби бренд залишався релевантним для споживачів досить довго, він має:
- задовольняти потреби споживача;
- зробити так, щоб перший досвід контакту з ним став для споживача яскравим та позитивним моментом.
Загалом, лояльність до бренду потрібно заробити, а за допомогою хайпу це вдасться зробити, лише у дуже незначних випадках (коли продукт нічим не відрізняється від інших на ринку, а амбіції є), і дуже «обережними» способами.
Спікери згадали випадки використання хайпової реклами в стилі «треш», яка взагалі не несе ніякої цінності для споживача та самої компанії і запропонували натомість працювати над позиціонуванням та побудовою достойної репутації бренду.
І з власного досвіду учасники дискусії порекомендували «не гнатися за трендами, намагаючись побудувати свою власну історію лише на них, а пам’ятати та дотримуватися загальних цілей та позиціонування».
Дойстойним завершенням третього дня і Форуму Креативних індустрій загалом стала нетворкінгова вечірка, на якій панували гарний настрій, добрий гумор і невимушене спілкування. Неповторна атмосферність була створена за підтримки партнера вечірки Carlsberg Ukraine.
4-й Форум Креативних Індустрій завершився, але ми сподіваємось, що відвідувачі заходу почерпнули для себе цікаву і корисну інформацію, яку вони зможуть використати для свого професійного зростання та саморозвитку. Наша редакція, в свою чергу, почне найближчим часом публікувати інтерв’ю зі спікерами Форуму, тож залишайтесь з нами. І взагалі залишайтесь, бо Днів Креативності насправді 365 на рік.