У фінському місті Еспоо є цілий підземний світ, невидимий для більшості жителів. Проведені під вулицями теплові мережі у холоді зимові місяці постачають теплом 300000 людей. Теплопостачання – життєво необхідна інфраструктура міста, але людському оку зазвичай відкрита одна-єдина її частина – вентиляційні труби, що витикаються де-не-де. Тому на систему опалення досі практично ніхто не звертав уваги. Але тепер її не помітити складно, відколи вентиляційні труби самі «заговорили» до людей. Така собі реклама тепломережі.
Аудіозапис про «життя в теплових мережах» дає людям можливість відкрити для себе те, про що вони досі не замислювалися. Труби оповідають історії чотирьох різних родин, які можна почути, нахилившись до однієї з вентиляційних труб міста.
«Цей аудіотвір дозволяє поринути в бурхливе життя студентського гуртожитку, спокійну повсякденність літнього подружжя та у сповнене подій життя двох родин. Ми хотіли зробити щось цікаве для місцевих жителів від місцевих жителів», – зазначає Мінна Робертсон, очільниця відділу комунікацій опалювальної компанії Fortum.
Опалення та екологія
Оскільки Фінляндія – північна країна з холодним кліматом, використання «чистої» енергії для опалення є найбільш значущим для довкілля рішенням, яке тільки може зробити фінський населений пункт. І система, якою послуговується місто Еспоо, є в цьому плані справді футуристичною. Вона знаходить застосування практично будь-якому джерелу тепла. Наприклад, тому теплу, яке випромінюють дата-центри. Тобто це – дуже енергоефективний і, відповідно, екологічний підхід до опалення.
«Такі історії у цікавий спосіб нагадують людям, що централізоване опалення – добре для клімату. Завдяки програмі Espoo Clean Heat ми плануємо досягти точки вуглецевої нейтральності до 2029 року, а використання вугілля припинимо щонайпізніше у 2025 році. І це – те, чим місцеві жителі можуть пишатися», – пояснює Мінна Робертсон.
Креативна ідея та її реалізація належать агенції TBWA\ Helsinki. За словами Паули Зонне, речниці TBWA\ Helsinki, централізовані системи теплопостачання, як і взагалі будь-які інші централізовані комунальні послуги, як-от водопостачання чи громадський транспорт, часто сприймаються як належне і особливої уваги на них ніхто не звертає. Тому вони й вирішили дати можливість вентиляційним трубам самим замовити за себе слово.
Публікою ця реклама тепломережі була сприйнята дуже схвально.
А ось що українські креативники можуть сказати про українських комунальників.