Конкурс The Drum Awards у своїй номінації Social Purpose ставить за мету привернути увагу до соціально відповідального маркетингу, назвавши ті креативні команди, якими були запущені кращі соціальні кампанії 2020 року.
The Illegal Blood Bank (FreedomToDonate, LADbible Group)
Гран-прі та кампанія року для некомерційної організації
В якийсь момент свого життя кожна четверта людина стикається з тим, що її життя та здоров’я залежить від донорської крові. Але застарілі закони, що діяли у Великобританії, забороняли чоловікам, які належать до ЛГБТ-спільноти, бути донорами, якщо ті не утримуватимуться від статевого життя впродовж кількох місяців. Тобто така політика позбавляла банки крові численних донорів.
Відтак агенція LadBible запустила кампанію, яка підштовхнула британський уряд змінити закон. В рамках активації The Illegal Blood Bank за один лише день було зібрано достатньо донорської крові, щоб врятувати 78 життів. Якби її дозволили використовувати, звісно. Натомість пакети з кров’ю перетворилися на докірливі інсталяції, які спонукали Національну службу охорони здоров’я Великобританії переглянути цю несправедливу політику.
Re-educating Google (Mermaids, RAPP UK)
Вибір голови журі та краща діджитал-кампанія
Підлітки-трансгендери, які наштовхнулися на неприйняття з боку батьків, вдвічі частіше замислюються про самогубство. Але в цей вирішальний момент більшість батьків просто не знає, що робити. Вони звертаються по допомогу до Гугла, але замість порад з пошуковика на них вихлюпується ненависть, дезінформація та трансфобія.
Тому організація Mermaids вирішила перетворити пошуковик з джерела ненависті на джерело підтримки. Якщо шукати за очевидним термінами, такими як «трансгендер», ви ризикуєте знайти натомість трансфобський контент. Але як показав аналіз пошукових запитів, спершу батьки гуглять не такі очевидні речі. Вони питають, як підтримати свою дитину, як правильно до неї звертатися, як бути, коли її цькують в школі…
Тому креативна команда використала ці неочевидні терміни, щоб вивести батьків на корисні та щирі поради, перехопивши їх до того, як ті поринуть у море ненависті.
Top Tips on Tech (BT, Saatchi & Saatchi)
Кампанія року для комерційної організації
З початком локдауну необізнаність у діджитал-сфері перетворилася на одну з найактуальніших соціальних проблем сучасності. Тому телекомунікаційна компанія BT взяла на себе завдання навчити людей тим речам, без яких їм просто не обійтися у залежному від цифрових технологій суспільстві часів пандемії.
Для цього агенція Saatchi & Saatchi створила серію довідкових відео, які йшли під час ранкових та вечірніх випусків новин замість рекламної паузи. В кожному з них хтось із британських знаменитостей розповідав про якусь одну важливу діджитал-навичку.
Весь цей контент, який увійшов у кращі соціальні кампанії 2020 за версією The Drum Awards, також є доступним на сайті, і з нього навіть були створені друковані інструкції.
Black Lives Matter – Virtual Protest (Tribe Named Athari, Revolt London)
Взаємодія зі спільнотами
Вбивство Джорджа Флойда в Міннеаполісі спровокувало хвилю протестів по всьому світу на підтримку руху Black Lives Matter. Але через COVID-19 багато людей, які хотіли б приєднатися до протестів, цього не зробили, щоб не підхопити коронавірус або не передати його іншим.
Тому креативна команда перетворила Zoom на найбільшу в світі віртуальну платформу активістів, щоб дати всім доступ до інформаційних ресурсів й об’єднати тих, хто вийшов на вулиці, з тими, хто готовий підтримати рух Black Lives Matter у інший спосіб. Наразі до цього онлайн-протесту долучилися вже 4 мільйони людей з усього світу.
The Call (EmpowHer, The Bloc)
Мультикультуральність та інклюзивність
Коли мова йде про надання невідкладної медичної допомоги, кожна хвилина може стати вирішальною. Проте упередженість (гендерна, расова тощо) існує і в медицині. Тобто різні спільноти отримують різний рівень медичного обслуговування.
Щоб привернути увагу до цієї проблеми креативники з агенції The Bloc провели невеличкий експеримент. Вони запросили акторку зробити по два дзвінки до реальних цілодобових гарячих ліній з медсестрами на зв’язку. Зімітувавши двох різних людей – білу жінку та темношкіру – вона за одним і тим самим сценарієм описала симптоми, які зазвичай вказують на напад апендициту. Але готовність допомогти в цих ідентичних ситуаціях виявилася дуже різною.
Кампанія виявилася надзвичайно ефективною, спонукавши організації серйозніше ставитися до проблеми підсвідомого упередження серед співробітників.