Увесь минулий рік штучний інтелект (AI) розвивався та охоплював нові сфери нашого життя – від цікавих мобільних застосунків до смартфонів та сервісів, що здатні формулювати індивідуальні рекомендації. На думку експерта з RTB House, не варто чекати на революційні зрушення у розвитку AI у 2019 році. Натомість, швидше за все ми спостерігатимемо подальший розвиток технологій, їх більш практичне використання та покращення доступності для пересічних користувачів, а не тільки для експертів, розробників і технологічних гіків. Олександр Марусяк, головний менеджер із розвитку бізнесу RTB House в Україні, розповідає про нові тенденції розвитку AI, і не тільки у маркетинговому секторі.
Я завжди думав, що штучний інтелект потрібен для того, щоб зробити комп’ютери розумними, або навіть розумнішими за людей, оснащуючи їх функцією мислення та міркування подібно до людського мозку. І нам, як людям, вдалося це зробити. Але зараз наша головна мета – взяти на себе відповідальність за AI та зробити його більш корисним та доступним для практичного використання для всіх – від компаній до кінцевих користувачів.
Відповідальність за AI
Ось вам вдалий зрозумілий приклад: у 2018 році ми фактично тонули у фейкових новинах. Щоб уникнути подібної ситуації в майбутньому, багато інформаційних агентств і новинних сайтів, та й всі ЗМІ загалом почнуть розробляти інструменти на основі AI, які допоможуть виявляти та уникати використання фальшивого контенту, щоб глядачам і читачам були доступні матеріали практичної спрямованості тільки з надійними й точними фактами. Навіщо їм для цього знадобився AI? Відповідь проста: кількість новин та інформації, включно з фейками, зростає так швидко, як ніколи.
Інший приклад: конкуруючі нейронні мережі GAN. Говорячи загалом, це заснована на AI техніка створення зображень та відеоматеріалів, що сприймаються людським оком як реалістичні і правдиві. Вірусне відео фейкової промови президента Обами стало хітом. Багато людей були приголомшені, але набагато більше шоковані тим, наскільки легко їх зараз можна обдурити. Однак кожна дія тягне за собою реакцію. Незабаром буде розроблено нові технології GAN для розпізнавання фейкового контенту.
Ця ситуація також має безпосередній вплив й на маркетингову галузь. Уникнення розміщення рекламних банерів поруч із неприйнятним контентом або на небезпечному онлайн-майданчику є однією з найбільш гострих проблем рекламної галузі. Та, якщо вже бути чесними до кінця, маркетологи не тільки уникають такого роду контенту, але й прагнуть більшої клієнтоорієнтованості у розміщенні своїх пропозицій в інтернеті. Вони починають розглядати рекламні банери як інформацію компанії, яка надається з метою принести користь конкретному користувачеві, а значить – забезпечити необхідними умовами для вирішення його задач.
Такий підхід був спричинений, поміж іншим, розвитком AI. Першочергово це стосується глибинного навчання – інноваційної галузі машинного навчання, яка точно імітує роботу людського мозку при обробці даних і створенні моделей прийняття рішень. Натхненні біологічними нейронами нашого мозку, алгоритми глибинного навчання дозволяють отримувати більш надійні, якісніші, доступні для машинної обробки без залучення людського ресурсу характеристики споживчого потенціалу покупця. Ця технологія є ідеальним інструментом для прогнозування потреб користувача в рекламній індустрії. У 2019 році без неї вже не можна буде обійтися, особливо у сфері цифрового маркетингу.
Доступність AI – від компаній до продуктів
До сьогодні більшість проектів, пов’язаних із штучним інтелектом, впроваджувалися великими технологічними компаніями для внутрішнього використання. Дослідження, розробка нейронних мереж, проектування всього процесу навчання AI – все це потребує часу, багато даних і грошей. Тому тільки крупні гравці можуть братися за цю справу. Іноді вони діляться власними інноваціями зі своїми користувачами. Так, наприклад, Google зробив зі своїм Google Assistant, електронною поштою, перекладачем та браузером. Те ж саме з Nvidia, яка спеціалізувалася на графічних процесорах для загального користування – ігор, роботи з графічними даними та виконання простих обчислень. Зі зростанням популярності AI компанія почала спеціалізуватися на апаратному забезпеченні, що поліпшує роботу програм та інструментів на базі AI, і тепер може бути адаптоване для застосування не тільки в ігровій індустрії та для аналізу даних, але й для автомобільних автопілотів.
Саме такий підхід – створення спеціалізованого обладнання для кінцевих користувачів, займатиме провідні позиції на ринку технологій у 2019 році. AI буде доступний в більшій кількості інструментів і послуг, якими користуються пересічні люди щодня. Смартфони, що розпізнають обличчя, камери з AI, які допомагають покращити якість зображення, банери, що представляють персоналізовану пропозицію для індивідуальних користувачів, платформи для прослуховування музики та перегляду фільмів, що формують рекомендації на основі профілів користувачів. Це відбувається вже зараз, і 2019 рік принесе набагато більше подібних змін.
Доступність AI – від компаній до людей
Раніше AI був передовим технологічним досягненням, яке, як вже зазначалося, було доступним тільки для компаній, що володіють конкретними інструментами, мають доступ до великої кількості даних, а також мають достатньо вільного часу і грошей, щоб займатися його розробкою для внутрішнього користування. Однак незабаром розпочнеться процес розповсюдження цих знань.
Технології AI стануть більш доступними не тільки у продуктах, але й для використання людьми, які хочуть з ними працювати. Як колись діти розбирали радіо або годинники, щоб побачити, як вони працюють, те ж саме тепер відбувається й з AI, тільки користуватися для цього треба буде не викруткою, а комп’ютером.
Великі компанії про це вже знають. Більше того, вони потребують сучасних фахівців, які б мали необхідні навички для роботи у цій новій сфері діяльності. Тому вони співпрацюють з університетами і створюють спеціалізовані навчальні програми, щоб зацікавлювати молодь роботою з AI. Цей процес розвиватиметься і надалі. Що також цікаво, ви вже можете спробувати створити свій власний AI вдома. Придбавши комплект Google AI, ви можете спробувати себе у програмуванні та розробці AI. Це краще, що можна було придумати, щоб зацікавити людей у AI та показати весь його потенціал.
Підсумовуючи, слід зазначити, шо 2018 рік був для штучного інтелекту новаторським. А 2019 буде зосереджений на розповсюдженні знань про цю технологію, і ми спробуємо зробити її частиною нашого повсякденного життя. Найближче майбутнє буде присвячене розробці технологій на основі AI, які робитимуть наше життя набагато простішим і кращим – і не просто абстрактно, але й прямо в наших домівках та на робочих місцях.
Автор:
Олександр Марусяк, головний менеджер з розвитку бізнесу RTB House в Україні.
Ілюстрація в заголовку: https://ua.depositphotos.com