З 30 листопада по 2 грудня під час фестивалю соціальних інновацій та нової музики «Plan B» всі, хто добре знається на відеоіграх, або ж навпаки — не розуміють, який стосунок ігри мають до реального життя, матимуть можливість долучитися до віртуального садівництва The Digital Garden. Інтерактивну виставку вже вдруге (та минулого разу – з іншою темою) привезуть партнери Plan’y B з Берліну, фестиваль інді-ігор A MAZE Festival. Пограти в ігри та поблукати цифровими садами можна буде в Mental Complex Studio на Лопанській Набережній, 2/2. Вхід вільний.
Digital Garden, Цифровий Сад — куди поведуть нас його стежки, що розходяться?
Як за допомогою відеоігор включити людей у соціальні процеси, допомогти знайти відповіді на важливі питання і поставити ще важливіші?
Незалежний куратор і директор медіафестивалю A MAZE Торстен С. Відеманн створив цифровий сад, котрий він називає садом життя, гри, рефлексій, спокою, мрій і любові. The Digital Garden Exhibition може вважатися садом з тисячею садів та є метафорою змін, вважає автор. Він говорить із аудиторією – на її території та її мовою, пропонує порозмислити про взамодію з природою не наративно і менторськи – а через відеогіри, створені талановитими медіахудожниками і розробниками.
«Ми маємо по-новому звертати увагу аудиторії до теми природи. Любов має бути природою, повага має бути природою, турбота має бути природою. Турбота про інших — is the new punk (це новий панк). Будьте собою — і спробуйте хакнути систему на користь навколишнього середовища в ігровій формі на виставці. У кожного є шанс стати хорошим садівником», — передає гостям виставки Торстен і чекає усіх у своєму — нашому спільному — цифровому саду.
Торстен нагадує: природа є тим, що потрібно людям для відпочинку, відчуття та святкування. Він певен: ми маємо створити розповіді та взаємодії навколо природи, рослинності, дозвілля — в комп’ютерних іграх та віртуальній реальності. Це потрібно, щоб зробити людей чуттєвішими у ставленні до природи, замість поступового знищення нашого власного саду та втечі на іншу планету.
Пограти в відеоігри у відвідувачів буде можливість у Mental Complex Studio на Лопанській Набережній, 2/2. Там же буде відбуватися cоціокультурна конференція — денна частина фестивалю Plan B. Конференція — це різноформатні зустрічі з п’ятдесятьма спікерами й спікерками з п’ятнадцяти країн та надзвичайно широким представництвом помітних соціокультурних ініціатив України. Зареєструватися на участь у конференції можна за посиланням. Найочікуваніші теми конференції – це: Активізм, урбанізм та проекти в міському просторі, Розвиток середовища для чесного бізнесу, Мистецькі проекти на українському Сході, Мистецтво і культура задля змін, Права людини, Медіа, популізм і молодь, Технології задля розвитку та Мейкери як нові міські герої.
Музична програма фестивалю (головна сцена – лофт СХІД OPERA) – це не просто десять концертів та шість вечірок із DJ-сетами та мистецькими інсталяціями, а своєрідна розмова про те, як сучасна музика й громадський активізм пов’язані між собою. Квиток можна придбати на сайті Internet-bilet.ua Хедлайнери – австрійський гурт Sofa Surfers.
Ігри, які складають виставку:
«Wobble Garden» — Робін Баумгарден (Robin Baumgarden), Німеччина.
«Wobble Garden» — це система саморобних пружин з реактивним освітленням. Гравці-учасники хитають пружини для взаємодії з інсталяцією. Такого роду інтерактив створює унікальний тактильний та візуальний досвід та може бути масштабований до кількаметрової величини.
«Floragram» — Армел Гібсон, Тео Ле Ду, Максім Конкуей, Делфін Фурне (Armel Gibson, Théo Le Du, Maxime Conquy та Delphine Fourneau), Франція.
Почніть писати кілька слів, адресованих близькій людині, але без згадки ім’я. Завершіть своє повідомлення, натиснувши клавішу підтвердження — та спостерігайте за ростом рослинності на острові. Інсталяція «Floragram» була зроблена упродовж 48 годин під час фестивалю ZooMachines у 2016 році. Спочатку на ньому грали за допомогою звичайної друкарської машинки. Введення повідомлення призводило до зростання рослинності на екрані, а набраний «лист» згортали та кидали у пляшку.
«Alea» — Палома Доукінз, Кейл Бредбьорі, Келіа Томпсон-Хеннант (Paloma Dawkins, Cale Bradbury та Calia Thompson-Hannant), Канада.
Від творця Gardenarium — гаджет-хіппі Паломи Доукінз, — від Гіфсміта Кейл Бредбьорі, а також від мелодій Сестри Моцарта, відомої також як Келіа Томпсон, виходить психоделічна гра, подібна до симулятора лісу чи пішої прогулянки, змішаної з танцювальною революцією або гітарним героєм. Або може й нічим з того, що ви могли бачити раніше! Все, що вам потрібно, — це клавіатура, сонцезахисні окуляри, мікс стежок, мапа, пташиний довідник тощо. Ваша мета — відключити думки до самого кінця треку, не втрачаючи такт музики. Переконайтесь, що ви слухаєте рослини та дивитесь на них — бо вони спілкуються з вами
«Peaceful Garden VR» — Зузанна Бучовська, Кріштіан Кокотт, П’єр Курбінайз (Zuzanna Buchowska, Christian Kokott, Pierre Courbinais) / Франція, Польща, Німеччина.
Цю інсталяцію у віртуальній реальності зроблено протягом ігрової медіа-резиденції «The Brain 4», ініційованої Інститутом франчайзингу Німеччини, Польським інститутом Берліну та «A MAZE». Це багатокористувацький досвід у віртуальному і фізичному просторі. А інсталяція відзначає сторіччя Першої світової війни, де сад стає метафорою життя, росту, спілкування, культури та миру, та забезпечує взаємодію між душами.
«A Good Gardener» — Ян Ендслей, Картер Лодвік (Ian Endsley and Carter Lodwick), США.
«Гарний садівник» — гра, в якій ви нагороджуєтеся рослинами, що зростають, за військові заслуги перед своїм народом. Стежачи за плином часу та ростом рослин, пам’ятайте пам’ятати хто ви є.
«Garden Garden» — «Concrete Games», Франція
Спокійна і мрійлива гра про садівництво.
«Garden of Calm» — Olivia Haines, Австрія.
Ця гра не несе за собою великої мети. Вона створена як щось веселе, миле і заспокійливе. Просто насолодіться садом навколо себе. Неймовірна краса.
Як каже Олівія: «заспокойтеся і поблукайте маленьким садом — тут немає ні кінцевої цілі, ні зосередження на механіці гри. Я просто хотіла зробити щось приємне, веселе та заспокійливе.»
«Ghost Pond» — Тітуан Міллет (Tituoan Millet), Франція.
«Примарний ставок» — це «акваріум». А отже, можна вважати, що єдине його призначення — споглядання. Гравець не має можливостей взаємодіяти, але сутності, що знаходяться в ставку, будуть поводитися та взаємодіяти різним чином одне з одним.
«Contre-ciel» — Тетяна Вілела (Tatiana Vilela), Франція.
«Проти неба» — грайлива інсталяція на основі проектованого підвісного неба, обрамленого ліпниною, та цифрового фортепіано, що доступне аудиторії. Погода, час та небесні тіла змінюються у «вікні» в залежності від гри піаніста. Гравці мають виявити ці правила музичної граматики, у той же самий час вивчаючи штучне небо.
«The Ziums Garden» — Міхаель Берто (Michael Berto), Австрія
Цифрова колекція мистецтва в саду.