За перші 9 місяців роботи сервісу, що допомагає експертам висвітлювати власну позицію в українських ЗМІ, а журналістам – швидко знаходити спікерів на шоу та коментаторів для друкованих матеріалів, засновники дійшли висновку – інновація прижилася.
«Переважна більшість журналістів, які познайомилися на практиці із можливостями HelpSMI, перетворилися на наших постійних користувачів», – говорить засновниця сервісу Анастасія Ширіна. «Ми стали конкурентною перевагою тих засобів масової інформації, які слідкують за новинами медіа-ринку та не бояться інновацій».
Програма, про яку йде мова, працює наступним чином. Журналіст створює матеріал, скажімо, на тему корупції в медичних закладах. Його стаття майже готова, але бракує коментаря експерта. Замість того, щоб шукати електронні адреси підходящих людей та писати десятки листів в надії отримати бодай одну компетентну відповідь вчасно, журналіст створює інформаційний запит та одним кліком надсилає його мережі експертів HelpSMI, які при реєстрації визначили категорії «Корупція» та «Медицина» сферами своєї компетенції. У кого є інформація, бажання і час відповісти – відповідають. Журналісту залишається ознайомитися із запропонованими коментарями й обрати найкращі для матеріалу.
Можливостями HelpSMI радо користуються радіостанції й телеканали, знаходячи нових героїв для ефірів передач чи коментаторів поточних подій. Надзвичайно корисним сервіс є для видань, які регулярно проводять бліц-опитування або знаходяться у пошуку колумністів.
З моменту старту роботи, до HelpSMI приєдналося близько 2700 користувачів. Було створено більше 700 інформаційних запитів. За статистикою, 90% питань знаходять відповіді належної якості та у встановлені журналістом терміни. Найбільш обговорюваними темами наразі є політика, українське законодавство, автомобілі, медицина, психологія, технології та питання міграції українців за кордон.
«HelpSMI для мене – це вже «чарівна паличка», яка дає можливість оперативно зібрати експертні коментарі. В прямому сенсі рятує мої дедлайни. Плюс, розширює перелік спікерів – замість того, щоб вкотре телефонувати по коментар умовному «Пупкіну», створюю запит на платформі», – коментує свій досвід використання сервісу Ірина Шевченко, оглядач УНІАН. Євген Шишацький, кореспондент Liga.net, відзначив, що, попри специфічну тему та жорсткий дедлайн, вони з колегою у дуже стислий період часу отримали одразу сім коментарів для статті завдяки створенню запиту на HelpSMI.
А ось що говорить про сервіс редакція видання Na Chasi: «HeplSMI для нас – необхідний інструмент та помічник, який ми вже звично використовуємо для бліц-опитування експертів, де збирається багато різних точок зору щодо одного питання. HeplSMI суттєво заощаджує наш час, оскільки пошук експертів і очікування відповіді на електронні листи – справа не з легких. Раніше ми саме так і робили. Тепер достатньо просто лишити запит зранку, а ввечері вже можна публікувати готове опитування».
Співпраця з українськими ЗМІ цікава переважній більшості експертів. Людям подобається ділитися знаннями, бачити своє ім’я (чи назву організації) у популярних матеріалах. Засновники поспілкувалися із декількома активними експертами, коментарі яких доповнюють статті провідних інформаційних агенцій країни, аби з’ясувати, чи дійсно запропонована модель сервісу є вигідною для другої сторони.
Ось що відповіла Софія Кас’яненко, PR-директор Українського інституту майбутнього: «Об’єднання людей, сприяння їхньому взаєморозумінню заради створення чогось вартісного у майбутньому – це те, чому я зараз присвячую більшість свого часу. Сервіс HelpSMI – один із інструментів, що допомагає мені здійснювати цю місію. Завдяки ньому я дізнаюся про інформаційні потреби суспільства від журналістів і якщо затребувану інформацію може надати один із знайомих мені експертів, одразу біжу “штурмувати” його питаннями від ЗМІ. Я вірю в те, що наша співпраця призведе до підвищення освіченості, толерантності та порозуміння у нашій державі у найкоротший термін».
Олександр Сітухо, голова ради ГО «Асоціація Захисту Активів»: «Вважаю, що це гарний проект з великими перспективами, тому намагаюсь завжди відповідати на запити журналістів у своїй сфері компетенції. Натомість отримую чітке розуміння дійсно актуальних трендів інформаційного простору. Сподіваюсь, проект у недалекому майбутньому стане повноцінною експертною біржею».
Опубліковані на сайті історії успіху свідчать про те, що послугами HelpSMI активно користуються не тільки широковідомі ЗМІ, але також молоді проекти і регіональні інформаційні агенції.
Проект покликаний сприяти підвищенню якості української журналістики, захисту свободи слова в Україні та демократизації ринку експертних коментарів, який нещодавно був привілегією дуже обмеженого кола людей. Відтепер, якщо ви маєте знання та драйв, дорога у будь-яке українське ЗМІ для Вас відкрита.