• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Бізнес та Інновації

VIII Міжнародний Форум «Цифрове мовлення в Україні»: за останні 9 місяців індустрія повинна зробити неможливе

30 Вересня, 2014
Час прочитання: 1 хв.
A A
VIII Міжнародний Форум «Цифрове мовлення в Україні»:  за останні 9 місяців індустрія повинна зробити неможливе
Share on FacebookShare on Twitter

Зокрема, учасниками дискусії стали члени Національної ради з питань телебачення та радіомовлення, представники Антимонопольного комітету України, Концерну РРТ, Українського державного центру радіочастот та Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації. Не взяли участь у форумі лише представники ТОВ «Зеонбуд».

Присутність такого кола експертів дозволило у повній мірі окреслити ті проблеми, які стоять перед Україною на шляху впровадження цифрового мовлення. При цьому позиція деяких сторін, наприклад Антимонопольного комітету, публічно пролунала уперше.

Голова Національної ради з питань телебачення та радіомовлення Юрій Артеменко переконаний, що перехід на цифру буде  «болісним», оскільки залишається  мало часу, багато невирішених питань. Член Нацради Олег Черниш наголосив на тому, що регулятор має створити план поетапного переходу від аналогового до цифрового мовлення. За його словами, вже створена робоча група, що має опікуватись цим питанням. Також у пріоритетах Нацради визначити реальне покриття «Зеонбуду». 

Початок переходу на цифрове мовлення планується розпочати у середині 2015 року і завершити наприкінці 2016 року. При цьому генеральний директор каналів М1 та М2 Валентин Коваль звернув увагу на те, що у 2017 році  завершується термін дії ліцензій у всіх каналів, що перемогли на цифровому конкурсі: «Тобто ми фактично з 7-річного терміну дії ліцензії, 6 років провели у війнах та незрозумілій роботі. Не факт, що ми побіжимо продовжувати ліцензії. Переходити на цифру треба швидко та радикально. Поки нашому глядачу не скажуть, що завтра вимкнуть аналог, він не піде купувати сет-топ-бокси».

Євген Хаїров, директор з питань радіочастотних присвоєнь  Українського державного центру радіочастот дав оптимістичний прогноз щодо ресурсу цифрової мережі, а також запевнив, що  його вистачить для місцевих мовників. За його словами, після виключення аналогового мовлення,  можна буде додатково побудувати  ще 1-3 мультиплексів.  Станеться це за рахунок того, що Україна отримала додаткові частоти від країн-сусідів для розбудови цифрового телебачення.  За словами керівника центру адвокації та лобіювання НАМ Ольги Большакової це могло б вирішити усі проблеми цифрового регіонального мовлення: «Крім того, всі технічні експерти погодились з тим, що в кожному з існуючих мультиплексів є місце для 12-16 програм, а зараз там транслюється по 8 програм. Зараз Нацрада вільна оголосити конкурс на додаткові канали, що транслюватимуться у мережі «Зеонбуду».

Керівник П’ятого управління досліджень та розслідувань Антимонопольного комітету Євген Мельниченко уперше заявив, що на сьогодні є усі підстави переглянути рішення конкурсу щодо визначення цифровим оператором «Зеонбуду», а також щодо перегляду його тарифів.«З самого початку ми розуміли, що компанія (Зеонбуд – авт) фактично займає монопольне становище на ринку цифрового ефірного мовлення. Але у нас була дуже серйозна справа з оператором «Воля».  Дійшовши до Верховного суду, компанія змогла, за допомогою експертів, довести, що тільки пропозиція ( а не пропозиція і попит) формує становище на ринку», – сказав представник Антимонопольного комітету. За його словами, цей прецедент вплинув і на ситуацію з «Зеонбудом»: « Якщо буде переглянуте рішення по «Волі», тоді ми зможемо прийняти рішення по «Зеонбуду».

Втім, голова Нацради Юрій Артеменко запевнив, що скасування ліцензії «Зеонбуду» навряд чи стане вдалим кроком: «Вимкнути легко, але що робити далі? Скільки часу потрібно для розбудови нової мережі? Два роки? Що дивитимуться глядачі у цей період?». Серед його пропозицій – входити у власність «Зеонбуду». Інші учасники дискусії обговорили можливість появи нових цифрових операторів. Зокрема, на цю роль претендує Концерн РРТ. Валентин Коваль запевняє, що готовий підтримати такі наміри  концерну за  умови, якщо Нацрада дозволить відокремити ліцензії телеканалів від «Зеонбуду» та дозволить їм шукати інших операторів цифрового сигналу.

Представники Незалежної асоціації телерадіомовників, організатор Цифрового Форуму,  закликали Нацраду розпочати експеримент щодо впровадження малопотужних цифрових мультиплексів для місцевих та регіональних мовників. «Є готовність у місцевих мовників  будувати малопотужні мультиплекси та інвестувати  у  це», – зазначила виконавчий директор асоціації Катерина М’ясникова. За словами Ольги Большакової, регіональні малопотужні мультиплекси мають низку переваг, зокрема, вони достатньо недорогі. За попередніми розрахунками (при використанні стандарту DVB-T), вартість обладнання для компанії, що вже має свою вежу складає 10-15 тисяч доларів для одного місцевого мовника, та 30 тисяч доларів для трьох компаній.
«Але необхідно перевірити це на практиці. Для цього потрібен експеримент. для експерименту потрібна частота, для частоти потрібна Нацрада», – наголосила пані Большакова.

Про фінський досвід впровадження цифрової реформи розказав експерт Ради Європи Марко Ала-Фоссі. Він виокремив основні проблеми, з якими зіштовхнулась його країна. Найперше це поява монополіста-оператора, що призвело до  продажу національних мовних мереж іноземним інвесторам.  Зрештою, Фінляндія опинилась у ситуації, коли бажаючих мовити у мультиплексах майже не виявилось. Тепер країна, за словами пана Ала-Фоссі, готується до другого переходу на цифру, вже з залученням нових технологій, а саме використанням стандарту DVBT2.

За словами почесного Голови Незалежної асоціації телерадіомовників Тетяни Лебедєвої Цифровий форум цього річ був неабияк практичним: «Експерти говорили гостро, відверто, принципово і про життєво важливі речі. Тому я сподіваюсь, що цей полілог буде подовжено і можливо наблизить нас до реальної цифрової реформи.  Щодо наших кроків, по-перше, НАМ має продовжити контроль за ходом цифрової реформи. По-друге, дорожня карта, яку розробляла  асоціація, має поповнитись новими пропозиціями щодо реформи регіональних та місцевих  мовників. По-третє, слід продовжувати серйозно займатись монопольним статусом провайдера цифрової мережі. Також слід збільшити інформаційну компанію для населення тощо».

Окреслюючи основні підсумки цифрового форуму Катерина М’ясникова зазначила: «За 9 місяців індустрія має пройти шлях, який вона не пройшла за 8 років. Нам потрібно вирішити як має виглядати телерадіопростір у результаті реформи. Де мовитимуть регіональні мовники, де загальнонаціональні, чи готові ми зберегти загальнонаціональний мультиплекс? На форумі були окреслені ті питання, на які потрібно знайти  відповіді у найближчі місяці».

Теги: новини

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Європейська класика в сучасному стилі від «Львівського» та McCann Kyiv
Відео

Європейська класика в сучасному стилі від «Львівського» та McCann Kyiv

25 Серпня, 2023

Львів довгий час зображували містом історії, вікових традицій, броварів тощо. Але це також динамічне й еклектичне місто, його красиві молоді люди закохали нас у себе й надихнули зняти рекламу «Львівського»...

Читати даліDetails

« Додому»: зворушлива колаборація Укрзалізниці з мобільним застосунком Templify

Нова книга Деббі Міллман

РЕКОМЕНДОВАНО

Ідеї

Шопінг у стилі “Гри в кальмара”: відкриття нового супермаркету TA-DA! у Києві

30 Червня, 2025
Відповідальність

Освіта як основа національної стійкості: в Україні стартує партнерська ініціатива MSAgency Club

17 Липня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Для тих хто готується до Effie Awards Ukraine 2025 –  Effie Workshop
Інсайти

Для тих хто готується до Effie Awards Ukraine 2025 – Effie Workshop

22 Липня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.