Інтернет, завдяки розвитку цифрових технологій і, відтак, зростанню його ефективності як рекламного носія, зростає найшвидше – на 17,1%.
Зростання ВВП та рекламних витрат у світі у 2013-2016 роках у %
Джерела: ZenithOptimedia / МВФ
Вдруге поспіль ми зменшуємо прогноз світового зростання на 0,1% через кризу в Україні, яка призвела до тривалого економічного протистояння між Заходом і Росією. Обмін санкціями продовжується і, очевидно, інвестиційний клімат погіршуватиметься й надалі. Саму Україну цього року очікує падіння рекламного ринку на 32,5% у перерахунку на долари. Прогноз зростання російського ринку ми також змінили – з 6,9% (червневий прогноз) до 1,7% згідно поточних даних.
Зростання рекламних ринків у різних регіонах у 2013-2014 роках (% на рік)
«Периферійна Єврозона»: Португалія, Ірландія, Італія, Греція та Іспанія.
«Посилена Азія»: Австралія, Нова Зеландія, Гонконг, Сінгапур та Південна Корея.
«Швидкісна Азія»: Китай, Індія, Індонезія, Малайзія, Пакистан, Філіппіни, Тайвань, Таїланд та В’єтнам.
Джерело: ZenithOptimedia
Що ж стосується окремих країн, то США залишатимуться незмінним лідером, чий ринок і надалі залишатиметься у 3-4 рази більшим за найближчих конкурентів. За наступні три роки Японія поступиться другим місцем в рейтингу найбільших ринків Китаю. Також з Топ-10 «випаде» Канада, поступившись місцем Індонезії.
Витрати на рекламу в різних медіа
Стрімке зростання рекламних витрат в інтернеті триватиме й надалі. Після 17,1% цього року ми очікуємо щонайменше 16% щороку по 2016 рік включно. «Всередині» інтернету найшвидше розвиватиметься банерна реклама (власне, самі банери, онлайн відео та соціальні мережі) – на 21% на рік, перш за все завдяки збільшенню реклами в соцмережах (+30% на рік). Також злету «банерки» сприяють нові формати та автоматизовані закупки (programmatic buying), тобто, ефективне влучання в цільову аудиторію в реальному часі. Контекстна реклама зростатиме на 14% щороку. А сегмент оголошень – на 7%.
Витрати на рекламу в інтернеті у 2013-2016 роках у млрд. доларів США
Джерело: ZenithOptimedia
Водночас, найбільше «нових» грошей на ринок принесе мобільна реклама (та, яку споживач отримує через мобільні пристрої, тобто, смартфони та планшети).
Внесок різних медіа у зростання світового рекламного ринку у 2013-2016 рр. у млн. доларів США
Джерело: ZenithOptimedia
Телебачення й надалі матиме найбільшу долю від усіх рекламних бюджетів. Хоча, завдяки інтернету і вона зменшуватиметься. Пік у 39,6% було досягнуто минулого року. До 2016 року частка ТБ на рекламному ринку, згідно наших прогнозів, зменшиться до 38,3%.
І загалом, як видно з наступної діаграми, інтернет потроху забиратиме долі у всіх без винятку медіа впродовж наступних трьох років.
Джерело: ZenithOptimedia