Останнім часом маркетологи все більше уваги приділяють кампаніям, які сприяють безбар’єрності та інклюзивності. Як помітили організатори фестивалю Cannes Lions, більше половини робіт, поданих на конкурс у новій, заснованій в 2019 році, категорії Creative Strategy Lions, становлять саме такі кампанії. Вони ставили за мету створення таких продуктів та послуг, які враховували б різноманіття потенційних користувачів. Ось шість кампаній, які доводять, що безбар’єрність стає дедалі важливішою темою для світової креативної спільноти.
The E.V.A. Initiative (Volvo, Forsman & Bodenfors Gothenburg, 2019)
Ініціатива E.V.A. здобула Гран-прі у дебютній категорії 2019 року – Creative Strategy. Вона була спрямована на те, щоб зробити поїздки в машині безпечнішими для всіх. Креативники задали слушне питання: чому всі манекени для краш-тестів імітують будову тіла чоловіка? Зробивши манекени різноманітнішими, ініціатива E.V.A. стала прикладом того, як усталені практики треба час від часу змінювати та оновлювати.
Tommy Hilfiger Adaptive (Tommy Hilfiger, Wunderman Thompson New York, 2019)
Лінійка одягу Adaptive створювалася у співпраці з людьми з інвалідністю, оскільки вона повинна була бути зручною саме для них. І це не залишилося одноразовою акцією. Бренд також задіяв можливості голосового асистента Alexa, щоб зробити процес замовлення одягу інклюзивнішим. Ця кампанія – взірець ефективної взаємодії зі своєю цільовою аудиторією.
Gillette Treo (Gillette, Grey London, 2019)
Бритва Gillette Treo була спеціально розроблена для того, щоб опікуни літніх людей могли поголити своїх підопічних без страху заподіяти їм шкоду. Відео про чоловіка, який доглядає свого літнього батька, показало делікатнішу сторону бренда Gillette, який продовжує віддалятися від традиційних образів токсичної маскулінності.
ThisAbles (IKEA, McCANN Tel Aviv, 2019)
Ikea почала випускати аксесуари, щоб посприяти безбар’єрності та інклюзивності, зробивши меблі зручнішими для людей з інвалідністю. Більше того, кожен, хто має 3D-принтер, може знайти креслення онлайн та надрукувати такі аксесуари самостійно. Подібно до Tommy Hilfiger Adaptive, ця кампанія показує, як треба співпрацювати з людьми, чиє життя ви намагаєтеся покращити.
Kingo Energy (Kingo Energy, Ogilvy Guatemala City, 2019)
Жителі віддалених поселень у Гватемалі не мають нормального доступу до електромережі, але мають мобільні телефони і користуються тарифами з передплатою. Тому енергетичний стартап Kingo розробив систему, яка дозволяла людям передплачувати електроенергію, отриману від сонячних батарей компанії, у такий само спосіб, як вони передплачують послуги провайдера мобільного зв’язку. Таким чином люди отримали доступ до життєво важливої інфраструктури, не змінюючи свій спосіб життя і не сплачуючи за дороге обладнання.
We’re The Superhumans (Channel 4, Blink Productions London, 2017)
У відео цього телеканалу можна побачити 140 людей, яким інвалідність аж ніяк не заважає співати, танцювати та грати в оркестрі. Така інклюзивна рекламна пауза привернула увагу всієї Великобританії і навіть ООН, поширивши це відео далеко за межі країни, яка його створила.