В цей самий час 9 років тому на світ з’явилася компания ZIZ. Тоді засновники компанії саморуч виготовляли унікальні креативні прикраси та реалізували їх через соціальні мережі. Сьогодні компанія ZIZ – це більш ніж 300 партнерів по по всьому світу, це авторизовані торговельні точки в крупніших центрах та шопінг-молах більш ніж более 30 міст України, а також на міжнародних інтернет-майданчиках ebay, etsy и amazon.
Про історію компанії, її місію, розуміння креативності та просування, перші результати і перспективи розвитку в ексклюзивному інтерв’ю порталу Reklamaster.com розповідає керівник компанії ZIZ Анна Диренко
Коли наближається дата (кругла чи ні – неважливо!)завжди приємно згадати, як все починалося. Як у вас народилася ідей організувати такий бізнес , як виробництво та магазин аксесуарів?
– На початку це була далеко не ідея організувати бізнес. Це було захоплення двох подруг створювати незвичні аксесуари. Ми дуже хотіли виглядати кольорово і яскраво, але на той час знайти щось цікаве було нереальною задачою. Всі вітрини були в стандартних прикрасах з золота, срібла та стразів, від яких нас вже нудило. Дуже вчасно нам до рук потрапила різнокольорова 'пластика', з якої почали ліпити сережки, кулони, браслети. Всі прикраси були поєднанням різноманітних кольорів, дивакуватих форм і втіленням нереальних ідей, які тільки приходили в голову. Це було щось абсолютно нове для 2008 року.
Як народжувалось та розвивалось ваше діло? Які труднощі довелося здолати, щоби зайняти свое місце під сонцем?
– Ми запропонували зовсім інший світ прикрас, який вирував емоціями. 10 років тому соціальні мережі тільки набирали обертів популярності і як тільки ми виклали перші фото сережок та намист в соц мережі, цікавість перевищила всі очікування. Насправді, ми нічого не очікували, ми просто горіли ідеєю вигадувати і створювати більше і більше прикольних речей. Мабуть тільки цей запал нам давав можливість працювати так багато. Тоді це ще не був такий ZIZ, тоді це був майстерня ручної роботи. Ми були самі собі виробництвом, маркетингом і відділом продажів.
Перші роки на початку справи я спала по кілька годин. Мій графік виглядав наступним чином. Я розуміла, що треба закінчувати ліпити і лягати спати тоді, коли бачила схід сонця у вікні. І швиденько лягала, щоб поспати годинку-дві до першої пари. В перервах між парами обдзвонювала замовників, домовляючись про зустріч де і коли зможу віддати їм сережки, які зліпила вночі. А після навчання бігла викатувати студенський проїзний по станціях метро, зустрічаючись із замовницями. Коли всі галочки в блокноті викреслювались, це означало, що всі клієнти отримали свої супер-пупер прикраси, а я нарешті могла зітхнути і зайти в кав'ярню випити кави. Це була мить насолоди, коли ти щаслива від того, що сьогодні зробила радісними ще більше людей. Адже, це було дуже круто бачити неймовірні емоції клієнтів, які отримують бажане намисто чи сережки у вигляді апельсинок, котиків чи це чогось милашного. Їх обличчя розпливались в посмішках, а іноді вони навіть підстрибували від щастя. Це те, що давало сили рухатись далі… А далі – додому, збирати замовлення в соц мережах від наступних клієнтів. В нас було по 40 акаунтів вконтакті, з яких ми запрошували людей в нашу групу ZIZ. Так ми обходили обмеження соц мережі. Така була перша реклама. Робили власноруч фотозони, де знімали наші нові творіння і пошвидше постили фото в вконтакте, щоб показати, що різномаїття ідей і прикрас росте. І що ми знали тоді про смм? Та його тоді не існувало взагалі. Ми його створювали. І коли замовлення були зібрані, вся ніч приділялась знову ліпленню. І так до наступного світанку.
Тільки така наполеглива беззупинна праця дала можливість бути там, де ми зараз. Купивши один шматок пластику, зліпивши з нього сережки і потім продавши, я могла купити два шматочки пластику і т.д. Тобто весь мій стартовий капітал це 2 гривні за паличку пластику в переході на контрактовій. І так вже 9 років, захопленою роботою ми розвиваємо асортимент аксесуарів. Популярність росла через те, що речі, які виходили з наших рук були яскравими і незвичайними. А люди люблять, коли їх вражають і показують щось нове. І тепер вже не тільки сережки дарують щастя, а й годинники наручні, термочашки, гаманці, дзеркала косметичні, ремені, павербенки. Все на сайті
ziz.ua. Але концепція лишилась та ж. Більше емоцій!
Як ви себе позіціонуєте: компанія креативних подарунків, сувенірна компанія чи якось інакше?
– Ziz.ua- компанія, яка виробляє потрібні та нереальні подарунки. Не обов'язково до свята чи для когось конкретно. Це подарунки, насамперед, які хочеться зробити собі. Ми втілюємо в життя речі, які зроблять вам день. Приємні дрібнички, які зайвий раз змусять посміхнутись. От зайшла ти в кав'ярню, глянула на годинник, на якому зображений котик і одразу тепліше на душі. Щоб розрахуватись, дістала гаманець, на якому зображені фламінго, і от вже пів кав'ярні посміхнулось. Каву налили тобі в термочашку, яка розмальвана яскравими паттернами – і вже фото в інстаграм яскравіше. А тут ще й павербенк з зображенням єнота приєднала до телефону. І в цілому життя цікавіше стало. Тому, такі подарунки завжди приємні і нагадують про себе.
В нас з'явився напрямок брендування сувенірів. branding.ziz.ua. Тому тут ще одне позиціонування додалось. Та все ж ми не відійшли від концепції. Пропонуєм тільки потрібні подарунки. Ніяких футболок, кепок чи керамічних чашок. Ми хочемо корпоративні подарунки зробити дійсно потрібними і гарними. Годинники наручні, термочашки, павербанки з корпоративним стилем – це цікаво. Наші дизайнери вмальовують гармонійно лого, елементи стилю і всі побажання так, щоб ці речі хотілось використовувати кожного дня.
Але компаній, які пропонують аксесуари та подарунки, на ринку достатньо багато. Чим компанія ZIZ відрізняється від усіх інших?
– Головна відмінність – це сукупність трьох речей. Практичність і емоційність та українська розробка. Ziz – це річ, яка завжди буде корисною і завжди приємно здивує. Ми не говоримо про якість чи наприклад про швидкість виконання, бо це атрибути, які безумовно мають бути. Ми вибудували контроль якості на кожному етапі виробництва, щоб висока якість була базисом, на якому буде грунтуватись все інше. І клієнт не повинен про це думати, він має нам довіряти. У покупця ZIZ одне непросте завдання – це обрати саме той дизайн, який йому хочеться з поміж такої великої різноманітності аксесуарів. А це буває непросто, бо подобається все.
Ми відрізняємось тим, що ми створюємо, а не перепродаємо вже створене. ZIZ – український бренд, який полюбили в світі і все більший інтерес викликає на міжнародних торгівельних майданчиках.
Ваше розуміння креативного подарунка або сувеніра. Яким має бути ідеальний аксесуар? Що потрібно, щоби викликати у адресата WOW-ефект?
– Ідеальна річ – це коли 'йокає' всередині. Це коли персонально. Це коли вкладаєш час для вибору подарунку, що завжди відчутно. Wow-ефект для кожного свій. Саме тому в нас так багато дизайнів, щоб більше людей змогли вразитись. Окрім цього, ми даємо людям покреативити самостійно. Можемо виготовити годинник чи термочашку з власним дизайном. Такий персональний подарунок не залишить байдужим.
Чи вважаєте Ви свій бізнес креативним? В чому полягає креативність Вашого бізнесу?
– Не люблю слово “креатив”. Вважаю наш бізнес душевним. Ziz це не бізнес заради бізнесу. Це хобі заради задоволення, свого і оточуючих. Саме цей баланс між нами і клієнтами допомагає тримати відкриту і крафтову атмосферу. Вся креативність базується на тому, що наша команда завжди в пошуках незвичайних рішеннь як дивувати. Креативно – це якось по-інакшому, цікавіше, ніж всі. Це доволі плинне поняття. Що вчора було креативним, сьогодні стає буденним. Тому, не можна зупинятись генерувати ідеї і розкручувати цей потік креативного ентузіазму. Дати йому себе захопити.
Які шляхи та методи просування свого бренду та свого товару Ви вважаєте найефективнішими? Можливо, ваш товар (наприклад, брендована чашка) чудово сама себе продає як потенційний рекламоносій, і ніякого спеціального просування не потребує?
– Найкрутіша реклама – шерінг друзям. Варто сподобатись комусь, він тут же хоче поділитись цим зі знайомими. Тому, власне, наш товар у використанні- прекрасна самореклама. Коли хтось бачить на руці годинник з картинкою або ж термочашку з яскравим прінтом, так і хочеться запитати “де ти таке знайшла/знашов?”. Бо ZIZ – це ексклюзивна диковинка, яка є символом самовираження. Звісно, однієї тільки реклами 'з вуст в вуста' не достатньо. Завжди хочеться розказати світу про себе більш швидкими темпами. Ми не прихильники ретаргетингової реклами, яка ганяється за тобою в інтернеті, або тизерів з дурнуватими заголовками. В товарі ZIZ достатньо ефектності, його варто просто правильно паказати. На нашій сторінці @ziz.ua та в фейсбуці @zizstore ми демонструємо товари в житті. Те, як гармонійно вони можуть доповнювати миті і як необхідні бути завжди під рукою.
Ми часто подорожуємо і вирішили робити фотосети з кожної поїздки, як павербенки, годинники, термочашки чи блокноти подорожують світом з нами. Тому наші профілі в соц мережах перекликаються з тревел блогами та лайфстайлом. Я вважаю, що така реклама набагато приємніша. Від неї не хочеться сховатись і втікти. А завжди цікаво спостерігати і читати.
Як ви вважаєте, 9 років – це вже зрілість чи тільки початок? Як і в якому напрямку компанія планує розвиватися надалі?
– 9 років – це вже далеко не початок. Це вже юність, коли ми твердо знаємо чого хочемо, і впевнені в тому, що робимо. Адже, спробували різноплановий асортимент, альтернативні методи виробництва, варіативні різнобічні дизайни. І знайшли зважену середину. А це хороше підгрунтя для розвитку. Контент – найголовніше. За ці роки ми в ZIZ сформулювали цікавий, якісний товар, зрозуміли ключові вузли виробництва, визначили акценти, відчули як працює ринок і навчились гойдатись на хвилях криз. І тепер на меті масштабування. Аксесуарами ZIZ дуже цікавляться в світі. Наші товари вже доставлялись в більше, ніж 150 країн і отримували круті відгуки. Хочеться стати доступнішими для людей з інших країн, щоб нас не розділяли 3 тижні доставки укрпоштою. Для цього ми дивимось в напрямку розвитку складів за кордоном. Щороку в нас вводиться до асортиментного ряду 2-3 види товарів. Це підтримує цікавість постійних клієнтів і дає нам більше можливостей зацікавити ринок. Плануємо зростати і вглиб і в ширину.