Мережа супермаркетів Kroger нещодавно запропонувала публіці штучний інтелект з комп’ютерним зором. Такий бот-кухар Kroger має розповідати людям, яке застосування можна знайти для тих продуктів, що лишилися в них на полицях холодильника.
З ботом-кухарем, якого так і назвали Chefbot, можна зв’язатися через створений агенцією 360i акаунт в Twitter. Якщо надіслати йому фото продуктів (бажано не більше трьох на одній фотографії), він спробує розпізнати їх та знайти у своїй бібліотеці рецептів щось, що з цього можна зготувати. Його розробники (технологічні компанії Coffee Labs і Clarifai) стверджують, що бот-кухар Kroger вміє розпізнавати 2000 інгредієнтів, а його «кулінарна книга» містить приблизно 20000 рецептів.
Він ще тільки вчиться…
Наразі цей онлайн-інструмент є доволі простим, але мережа Kroger планує вдосконалювати його і згодом розвинути у дещо складніше. Зокрема, розробники збираються зробити кожну взаємодію з людьми частиною тих даних, що використовуються для навчання бота. В майбутньому це дозволить йому точніше ідентифікувати харчові продукти на фотографії та за потреби модифікувати відомі йому рецепти.
Менно Клуїн (Menno Kluin), старший креативний директор 360i, зазначає, що Chefbot буде безперервно вчитися та самовдосконалюватися і згодом його буде інтегровано в мобільний додаток Kroger.
Але перш ніж цей день настане, над цим інструментом ще доведеться попрацювати. Наразі він являє собою, скоріше, кумедну розвагу в Twitter. Нинішня версія бота рідко коли точно вгадує всі три інгредієнти на фото. Зазвичай він називає без помилки лише десь один з трьох.
Після кожної такої спроби бот-кухар Kroger просить користувача підтвердити названі ним інгредієнти або виправити його. У такий спосіб він отримує корисні візуальні дані з їх описом, що стане в пригоді наступним, вдосконаленим, версіям бота.
Чим він корисний
Мережа Kroger позиціонує цей проєкт як спосіб посприяти раціональному споживанню харчових продуктів. Він є частиною соціальної кампанії Kroger, спрямованої на підтримку сталого розвитку та боротьбу з голодом.
За словами Клуїна: «Оскільки мережа Kroger виступає проти нераціонального витрачання харчових продуктів, такий онлайн-інструмент добре узгоджується з її місією. Водночас бот-кухар Kroger є корисним для людей, які зараз досить багато часу проводять вдома, регулярно готують і бажають якомога повніше використати все те, що вони вже купили».
Інші компанії зараз також експериментують з тим, наскільки корисними на кухні можуть бути штучний інтелект та комп’ютерний зір. Зокрема, дослідницька лабораторія Facebook та ряд інших компаній підійшли до питання з протилежного боку і створили інструмент, який, проаналізувавши фото страви, називає інгредієнти, потрібні, щоб її зготувати.