Життя людини — це дорога зі своїми поворотами та перехрестями, підйомами та спусками. Протягом усього шляху ми ставимо цілі, які допомагають переходити у більш зрілий стан. Погодьтеся, перспектива прожити все життя на одному рівні свідомості не дуже надихає.

Такі інструменти, як розум і мислення, допомагають у розвитку. Людина пізнає свій внутрішній світ, який перегукується зі світом зовнішнім, із соціумом. У процесі цього пізнання поступово формується та розкривається особистість.

Про це і не тільки у фінальному випуску першого сезону проєкту «Філософський Cад» говорили його автор і засновник Відкритого Університету U Дем’ян Ом та Андрій Мельник, підприємець і засновник COWOGURU. Коротко — читайте «Тези»**, а детальніше — слухайте подкаст.

Думки про ефективність

Якщо людина прагне перейти від інфантильності до усвідомленості, вона приходить до філософії. З цього часу починається пошук відповідей на питання: «Навіщо?». Це складає базис для більш ефективного мислення.

Поговоримо про досягнення поставленої фінансової мети, формування успішної команди, повноцінне підкорення нових ринків. Тобто, отримання класичного KPI[1].

Не показник KPI являється головним у бізнесі. Мова зазвичай йде про гроші, дисципліну та порядок. Гроші для підприємництва — як повітря для людини. Без повітря вона не виживе, але жити лише заради дихання теж не буде.

Крім практики філософії, українцям треба запропонувати ще й практику гумору.

Дем’ян Ом

Бізнес народжується з певної ідеї. Можливо, він починається з бажання отримати прибуток у грошовому еквіваленті. Але згодом, коли підприємець досягає певного рівня розвитку, він задається питанням: «А навіщо існує мій бізнес?».

Коли людина починає свою справу в 20-річному віці, це, швидше за все, відбувається заради фінансового становища та особистих амбіцій. В більш зрілому віці починається переоцінка цінностей і людина винаходить свою справу заново.

Життя людини — це дорога зі своїми поворотами та перехрестями

Ефективність бізнесу проявляється на довгій дистанції

Кожна справа має філософську складову. Це може бути ідея та смисл, призначення, ціннісне ядро.

Здатність ставити цілі на тривалу перспективу та втілювати їх у найкращий спосіб, зрештою, еволюціонує у призначення.

Формула успіху виглядає при цьому якось так: розуміння бізнесу, його вектору + дисципліна у форматі KPI.

Ідей в Україні чимало, а от бажаючих втілювати їх у життя — значно менше. Через відсутність культури взаємовідносин багато підприємницьких задумів руйнується ще на етапі реалізації. Над цим варто працювати в першу чергу.

Старанність — це про зрілість, а безвідповідальність — про інфантильність. Аби акцентуватися на першому і долати друге, необхідно розвивати мислення.

З урахуванням того, що підприємництво — одна з найскладніших професій у світі, воно потребує величезної кількості навичок, точності та людських ресурсів. Тому без правильного мислення не обійтися. З цим неабияк допомагає філософія.

Мотивувати, а не продавати

Продаж — агресивна форма комунікації. В процесі залучення, мотивації, вибір робиться вільно.

Обговорюючи та аналізуючи, людина фактично переосмислює себе, беручи активну участь у пошуках персональної формули щастя. Використовуючи філософію на практиці, людина починає діяти, і відбувається трансформація. Це і є зрілість!

У демократично спрямованого суспільства немає іншого вибору, окрім як практикувати філософію. Адже воно вже стало на рейки зрілості та відповідальності. В такому соціумі людина має мислити, розуміти, що відбувається довкола та діяти. В іншому випадку — народ торує дорогу до псевдосовободи.

Щастя — це шлях дорослішання та розвитку.

Андрій Мельник

Щастя — це шлях дорослішання та розвитку.

В авторитарному світі, де досі є «цар-батюшка», імператор або хтось подібний, немає необхідності ставити питання: «Навіщо?». В такому світі суспільство не приймає рішень. Люди, звісно, можуть бути щасливими і в таких умовах. Але це не точно.

Відверто кажучи, філософія не обіцяє людині щастя. Практика усвідомленого мислення та розвитку може навіть віддалити цей стан. Натомість вона спонукає шукати сенс життя.

Це як вийти у відкритий океан на яхті. Можна зіштовхнутися з величезною кількістю складнощів, але все ж дійти до берега, а можна злякатися при першому штормі, здатися та потонути. Живучи цінностями поставленої задачі та розуміючи, що доплисти до берега все ж реально, людина залишатиметься натхненною. Якщо ж допустити думку, що не варто і пробувати, адже смерть неминуча, — можна промучитися на яхті і в шторм, і в штиль.

Лише розуміючи себе, свої бажання, розподіляючи цілі, людина не лише знаходить відповідь на питання: «Що таке щастя?». Вона фактично наближається до стану задоволеності, врівноваженості, спокою.

[c]

[1] (англ. Key Performance Indicators, KPI) — фінансова та нефінансова система оцінки, яка допомагає організації визначити досягнення стратегічних цілей.

Більше про мислення, бізнес і філософію — в подкасті.

Також цей текст доступний російською мовою за цим посиланням.

Усі матеріали проєкту «Філософський Сад» — лонгріди і подкасти — доступні тут.


*Партнерський матеріал

**«Тези» — це враження наших редакторів після прослуховування подкасту. Це синтез смислів, які кристалізувалися з бесіди двох людей, спроба показати смислові, сутнісні акценти. У короткому тексті. «Тези» — це не цитати, а авторські висловлювання редакторів, написані як загальне враження від розмови. «Тези» відповідають на запитання «НАВІЩО говорили?» і «ЯКИХ ТЕМ торкнулися ці люди?», подкасти — на запитання «ЩО в точності говорили?», «ЯК саме говорили?».

***Знайомтеся з людьми, які працюють над проєктом. Дякуємо за небайдужість та часткову підтримку проєкту програму «Культурна Столиця» Дніпра i програму розвитку місцевого самоврядування та висвітлення діяльності Дніпровської міської ради.

«Філософський Сад» прямо зараз отримав продовження — триває краудфандінг на англійську версію тез для публікації на європейських платформах. Ми хочемо, щоб голоси українських мислителів зазвучали на міжнародному ринку культурних і креативних індустрій.

Багато героїв «Філософського Саду» стали запрошеними тьюторами Відкритого Університету U — нових програм з філософії, дизайну, проєктного менеджменту для культурних і креативних індустрій.


Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

MEGOGO LIVE покаже соціальний проєкт «Країна сонячних зайчиків»

MEGOGO LIVE покаже соціальний проєкт «Країна сонячних зайчиків»

У вівторок, 19 січня, на молодіжному каналі MEGOGO LIVE відбудеться показ першої частини соціального проєкту «Країна сонячних зайчиків», над виробництвом ...

39083-Ahn_Sang-soo-books

Корейська типографіка, або Що сучасний дизайнер може почерпнути з азійського креативу

Часто ми орієнтуємося на західні бенчмарки у дизайні (і не тільки), забуваючи про багатий досвід у цій сфері Сходу, відомого ...

Курка чи яйце? Мережа Systeme U подорожує назад у часі, щоб з’ясувати, що ж було раніше

В своїй новій рекламній кампанії французька мережа супермаркетів Systeme U вирішила з гумором розглянути питання «курка чи яйце?»

Яким буде автомобіль, випущений Apple?

Спроби уявити автомобіль Apple зазвичай беруть до уваги лише схильність Apple до новаторства, але дуже рідко відтворюють дизайнерський дух компанії.

Прем’єра «Нової симфонії Донбасу» в Берліні

22 січня о 21:00 (по Києву) у берлінському театрі P.A.N.D.A. відбудеться прем’єра музичного альбому «Нова симфонія Донбасу», створеного підлітками з ...

Creative Digest CIAU. Випуск #022

Чао, креатори! На зв’язку Creative Digest! Вітаємо всіх з Новим роком! Сподіваємось, ви добре відпочили за зимові свята та надихнулися ...