Створено пристрій, який здатен імітувати зміни температури у віртуальній реальності

Віртуальна реальність здатна перенести нас в інше місце з усіма його характерними пейзажами, інтер’єрами та звуками. І цього в принципі достатньо, щоб переконати нас, що ми вже не там, де щойно були. Але якщо мова заходить про інші види чутливості, тут ще існує непочатий край роботи. І температурні відчуття – це одна з тих, речей, які віртуальна реальність поки що не здатна відтворити. Тож віртуальна відпустка, щоб погрітися у віртуальному сонячному промінні, нам поки що не світить. Можливо, лише поки що, оскільки дослідники з Чиказького університету знайшли дуже оригінальний спосіб імітувати зміни температури у віртуальній реальності. Вдалося їм це за допомогою впорскування в ніс користувача спеціальних хімічних речовин без запаху.

Ментол, перець та інші

Справа в тому, що людський мозок влаштований доволі дивно. У людей є чимало рецепторів, які відповідають за сприйняття перепадів температури. Розташовані вони в шкірі, а реагують, серед іншого, на ряд хімічних речовин, як пояснив Джес Брукс (Jas Brooks), один із науковців проєкту.

Ось чому, коли ми їмо щось, що містить капсаїцин (наприклад перець), у нас виникає відчуття жару. Ця хімічна речовина змушує спрацьовувати спеціальний рецептор TRPV1, який зазвичай реагує на високі температури.

Аналогічно, ментол, тобто головний інгредієнт різних жуйок для свіжого подиху, викликає реакцію рецептора холоду TRPM8.

Брукс зазначив, що, хоча цей ефект досить докладно досліджується рядом наукових дисциплін, досі ще нікому з дослідників не спадало на думку дозовано застосовувати ці речовини під контролем комп’ютера, щоб імітувати зміни температури у віртуальній реальності.

Саме це й робить пристрій віртуальної реальності, створений дослідниками з Чиказького університету. VR-симуляція здатна точно контролювати, коли відповідні температурні відчуття слід активувати. І робить вона це, «хакнувши» шкіру на обличчі користувача. До VR-дисплея кріпиться енергоощадний пристрій, який виділяє відповідні хімічні речовини без запаху.

Наразі ця робота перебуває на стадії доказу концепції. Але якщо такий пристрій дійсно вийде на ринок, не складно уявити, наскільки корисним він буде для будь-якої VR-продукції: від ігор до освітніх програм. І, так, для тієї віртуальної відпустки, про яку зараз лишається лише мріяти, також.

Джерело

Ще одним цікавим технічним рішенням є конструкція, що практично перетворює на маріонетку користувача VR-пристрою.

Великі перспективи окреслює перед VR-технологіями першопроходець у сфері VR та AR Тоні Парізі (Tony Parisi).

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

crello

Створювати контент просто: Crello запускає глобальну бренд-кампанію

Crello, онлайн-редактор графіки для створення статичних та анімованих дизайнів, разом з маркетинговим агентством Fedoriv створили бренд-кампанію Design it your way. ...

Конкурс мікрофотографії Nikon 2020 оголосив переможців

В ході конкурсу Nikon Small World 2020 було обрано 20 фотографій, які доводять, що пошук науковцями відповідей йде поруч зі здатністю цінувати красу.

Картонний вболівальник вирушає на пошуки пива у новій рекламі Bud Light

В цьому кумедному відео картонний вболівальник «Нью-Йорк Джаєнтс» раптом оживає і вирушає у епічний квест. Заради пива, звісно.

Страшенний вибір. Фокстрот показав у рекламі рімейк відомого фільму жахів

Для зйомок нового рекламного ролика бренд Фокстрот вирішив використати сюжет із популярного трилеру «Дзвінок» (The Ring) та відзняти одну з ...

Пиво та страхування: коли пес є обличчям рекламної кампанії

«Поганий пес» є обличчям рекламної кампанії Budget Direct, а в кампанії Budweiser він конкурує з людиною за право володіти диваном.

Ініціатива Walk Free через популярні в YouTube жанри показує проблему сучасного рабства

Щоб показати проблему сучасного рабства, відео імітує челендж з виготовлення іграшки, майстер-клас з макіяжу та екскурсію розкішним будинком.