Митець збирає мови, щоб створити голосовий портрет Нью-Йорка

Створення портрета Нью-Йорка, міста, де живе 8,5 мільйонів людей, може здатися непосильним завданням. Але митець Екене Іджеома (Ekene Ijeoma) сподівається передати багатонаціональність нью-йоркців за допомогою їхніх голосів. Для цього він запустив публічний дистанційний арт-проєкт A Counting. Його мета — зібрати голосовий портрет Нью-Йорка із записів того, як жителі міста рахують до ста, кожен своєю рідною мовою.

Для Іджеоми цей проєкт також є можливістю привернути увагу до того, як перепис населення США схильний нівелювати етнічну ідентичність небілого населення країни. Бюро перепису населення США визнає, що американці спілкуються більш, ніж 1300 мовами. Але коли оприлюднюється остаточний статистичний звіт, усі ці мови зводяться до якихось 42-х груп. Наприклад, турецька, узбецька, бірманська та багато інших мов стають просто «іншими азійськими мовами». А, скажімо, мови черокі, апачів, лакота тощо — «іншими корінними мовами Північної Америки».

Така нестача репрезентації і спонукала митця запустити арт-проєкт, який став би своєрідним переписом мов. Щоб створити голосовий портрет Нью-Йорка, людей запрошують відвідати сайт проєкту, прийняти автоматичний телефонний дзвінок та порахувати від 1 до 100 мовою, якою вони розмовляли від народження. Список зібраних мов можна переглянути на сайті.

View this post on Instagram

Call 917-905-6647 or visit a-counting.us to participate in and experience our new nationwide public art project! Nearly a year from today I founded the Poetic Justice group at MIT Media Lab and we’ve finally released our first project, A Counting, a participatory public art project! So happy with my small group for patiently working on this for months. A Counting is a series of voice portraits of U.S. cities created in response to the US census which has historically misrepresented and miscounted non-White and non-English speaking communities. Starting today with the NYC edition we’re counting to 100 using as many of the 600 languages as we can! ⠀ Thanks to all the nearly 1k people who already called and 30+ who transcribed 🖤🙏🏿 We have 800+ calls that need to be transcribed so please share! #ekeneijeoma #poeticjustice #thepeople #acounting #juneteenth #publicart #participatoryart #mediaart #census2020

A post shared by Ekene (@ekeneijeoma) on

Чому саме звукозапис замість простої анкети?

«Завдання проєкту A Counting полягає не лише в тому, щоб з’ясувати, як ми рахуємо. А й у тому, щоб показати, як не лише мови, але й голоси та акценти демонструють нашу культурну та етнічну ідентичність», — пояснює Іджеома.

Після того, як перелік записано, робиться його автоматичний переклад, правильність якого перевіряють добровольці. А потім алгоритм перемішує всі ці голоси та числа у довільному порядку, генеруючи безперервне мінливе відео, у якому люди знову й знову рахують від 1 до 100 різними мовами. Але, що характерно, перше слово (тобто цифра 1) в A Counting завжди належить одній із корінних мов, які через колонізацію практично щезли.

Живе мистецтво

«Нью-Йорк — одне з найбільш мультикультуральних міст світу, але й одне з найбільш сегрегованих, — зазначає Іджеома. — В цьому місті теоретично можна було б почути всі ці мови водночас. Але насправді в житті цього не відбувається. Тому проєкт A Counting покликаний це компенсувати».

Скільки б мов ви не знали, A Counting звучатиме для вас дивно і незнайомо. Митець порівнює це відчуття з відчуттями іммігранта, який нещодавно приїхав в Америку, не знає мови і погано усвідомлює, що діється навколо.

Чим більше голосів приєднується до арт-проєкту, тим складнішим він стає.

«Ми можемо побачити живу мистецьку роботу, яка розвивається в часі подібно до мови, і, я сподіваюся, вона стане правдивим відображенням нашого суспільства», — каже Екене Іджеома.

Джерело 1, 2

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

X-Ray Marketing Awards X-Ray Marketing Awards 

MMR анонсує старт приймання анкет для участі в X-Ray Marketing Awards

Минулий рік зруйнував усі плани, змусив подивитися на світ інакше, відкрив нові сторони бізнесу. Брифи стали неважливими. Тепер основний виклик ...

Курка чи яйце? Мережа Systeme U подорожує назад у часі, щоб з’ясувати, що ж було раніше

В своїй новій рекламній кампанії французька мережа супермаркетів Systeme U вирішила з гумором розглянути питання «курка чи яйце?»

Яким буде автомобіль, випущений Apple?

Спроби уявити автомобіль Apple зазвичай беруть до уваги лише схильність Apple до новаторства, але дуже рідко відтворюють дизайнерський дух компанії.

Тренди у типографіці для дизайну сайту в 2021 році (Інфографіка)

Типографіка перетворює слова із простого друкованого тексту на витончений канал комунікації. Так багато можна сказати завдяки дизайну шрифтів — від ...

Американські інженери показали прототип крижаного робота IceBot

Американські інженери Девін Керрол (Devin Carrol) і Марк Йім (Mark Yim) з Пенсільванського університету створили прототип двоколісного робота IceBot. Усі ...

Бренд Oakley представляє маску для обличчя, яка запобігає запотіванню окулярів

Бренд Oakley, відомий своїми стильними окулярами, представив високотехнологічну захисну маску для обличчя, яка ідеально підходить для тих, хто носить окуляри. ...