Як люди з розладами аутичного спектру стають бажаними клієнтами

2 квітня — Всесвітній день поширення інформації про аутизм. Autism Friendly Space разом з агенцією Trembita PR випустили тематичний гайд для бізнесу з простими правилами обслуговування клієнтів з РАС.

Спеціалізована програма Autism Friendly Space від асоціації Child.ua активно займається навчанням фахівців сервісної галузі роботі з клієнтами, які мають аутичні розлади. У партнерстві з агенцією Trembita PR за підтримки грантодавця Zagoriy Foundation асоціація протягом 5 місяців активно залучала до навчання нових учасників. А до Дня поширення інформації про аутизм партнери випустили тематичний гайд «Як правильно обслуговувати клієнтів з аутизмом».

«Сьогодні у світі з РАС (розладами аутичного спектру) живуть майже 2% людей. І вони потребують якісного обслуговування в закладах харчування, перукарнях, стоматологіях тощо. Для цього бізнес має володіти певними знаннями та навичками поводження з людьми з аутизмом. Завдяки цьому можна не тільки охопити додатковий відсоток клієнтів, а й отримати найвідданіших відвідувачів. Адже люди з РАС схильні прив’язуватися до зрозумілих та приємних для них місць та ситуацій. Потрібно лише опанувати кілька правил взаємодії та зробити обстановку трохи комфортнішою», — розповідає Анна Давиденко, координаторка проєкту AFS.

Основні правила

  • Люди з розладами аутичного спектру потребують більше часу на адаптацію в новій обстановці. Тому на обслуговування такого клієнта потрібно закласти як мінімум подвійний час та надати їм можливість самостійно озирнутися, заспокоїтися, зробити необхідні ритуали.
  • Людині, яка супроводжує клієнта з РАС, необхідно дозволити залишитись поруч. Бажано підготувати заздалегідь добірку фотографій приміщення закладу та фахівця — зокрема, в професійному одязі. Такі матеріали допоможуть близьким морально підготувати людину до відвідування. Дуже зручно, якщо ці матеріали будуть доступні на сайті закладу.
  • Оскільки люди з РАС основну інформацію отримують візуально, варто підготувати наочну брошуру з ілюстраціями про послуги. Для кафе це може бути меню з фотографіями, для перукарні або стоматології — комікси про кожен процес, що відбуватиметься під час роботи.
  • Люди з аутизмом — фанатично послідовні у своїх діях. Тому варто дотримуватися чіткої послідовності в роботі з таким клієнтом. Спочатку — час на знайомство з новою обстановкою. Потім — привітання. Після цього — наочні матеріали та послідовна розповідь про те, що, як і коли буде відбуватися. Говорити потрібно максимально просто, зрозуміло, без метафор.
  • До початку процедури треба надати клієнту можливість тактильно вивчити все, чим до нього будуть торкатися. Якщо обладнання видає звуки — увімкнути його заздалегідь. Можна запропонувати відвідувачу спеціальну тактильну іграшку чи обрати інший предмет, який буде його заспокоювати. Не можна квапити та намагатися вплинути на його вибір.
  • Багато людей з аутизмом уникають дотиків. Обов’язково потрібно попереджати клієнта заздалегідь, якщо необхідно до нього доторкнутися та пояснити причину й наслідок цих дій.
  • І головне – людей з РАС потрібно приймати такими, як вони є та ставитися до їхніх особливостей з розумінням. Давати їм вдосталь часу на те, щоб заспокоїтися, звикнути, роз’яснювати всі свої дії та за необхідністю – залучати до допомоги та спілкування людину, яка її супроводжує.

Якщо неухильно дотримуватися цих простих правил, люди з розладами аутичного спектру стануть лояльними постійними клієнтами, з якими в обслуговуванні не буде проблем.

Як люди з розладами аутичного спектру стають бажаними клієнтами

До того ж наявність інклюзивних програм робить бізнес більш привабливим для суспільства. Згідно з дослідженнями Асоціації Child.UA, у компаній, що працюють з клієнтами з особливими потребами, індекс споживчої лояльності (NPS) завжди на кілька пунктів вище середнього на ринку. В рамках програми Autism Friendly Space (AFS), спрямованої на створення дружнього до людей з аутизмом простору, проводяться безкоштовні тренінги по взаємодії з такими людьми та адаптації до роботи з цією категорією клієнтів.


А ми нагадуємо, що Jooble проводить серію онлайн-зустрічей про інклюзивне працевлаштування.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Застосунок NoseID сканує собачі носи, щоб знаходити втрачених домашніх улюбленців

Він дозволяє відсканувати зі смартфону собачі носи і за цим унікальним для кожного собаки відбитком дізнатися, кому належить загублений пес.

Спорт робить світ кращим. Нова європейська кампанія Decathlon

Decathlon — лідер роздрібної торівлі спорттоварами — запустив ТБ-кампанію під загальним слоганом «Спорт робить світ кращим». Короткі спортивні сюжети яскраво ...

Стартувала інформаційна кампанія «Коли болить, кажи» про психічні розлади і турботу про власне здоров’я

Проєкт «Психічне здоров’я для України» / Mental Health for Ukraine (MH4U) у партнерстві з комунікаційною агенцією Be—it Health & Social Impact запустив інформаційну кампанію ...

Журнал про марихуану «Сатива Ротару» створив бренд смт. Косяк, що на Житомирщині

Україномовний онлайн-журнал про марихуану «Сатива Ротару» спеціально до міжнародного дня канабісу (а також на честь свого дня народження) розробив бренд ...

School of visual communication та Creativity.ua проводять конкурс до Дня дизайнера

Щорічно 27 квітня дизайнери зі всього світу відзначають своє професійне свято — Всесвітній день дизайну. Тож до Дня дизайнера разом ...

Штучний інтелект Sony FlavorGraph прогнозує, які інгредієнти смакують разом

Деякі з гастрономічних пар, які штучний інтелект Sony FlavorGraph запропонував на основі зібраних даних, є більш очевидними, а деякі – менш.