Тепер у репера Тревіса Скотта є суперник-машина. А все завдяки експерименту цифрової агенції Space150.
Технологічно-орієнтовані креатори створили пісню, текст та музика якої були повністю згенеровані штучним інтелектом. Модель машинного навчання тренували виключно на музиці Тревіса Скотта. Доповнює пісню кліп, у якому можна побачити діпфейк самого репера, щоправда з викривленим зображенням.
На що здатні нейромережі, ось у чому питання…
Це не було проектом під замовлення. Агенція просто хотіла випробувати межі можливостей нейромереж в плані креативності та знайти їм застосування у своїй подальшій роботі з брендами. Зрештою, нещодавній розвиток генеративно-змагальних мереж та обробки природних мов розкрив чимало можливостей, але й викликав чимало побоювань.
Команда креаторів вирішила, що створення цілої пісні було б цікавим експериментом. А Тревіса Скотта вони обрали через те, що у цього виконавця легко впізнаваний власний стиль, як звуковий, так і візуальний.
Нед Ламперт, креативний директор Space150, розповідав: «Нам було вкрай цікаво побачити, чи вдасться нам створити пісню, і не абияку, а дійсно хорошу, використовуючи штучний інтелект. Тобто побути з машиною у команді».
Креативний процес машини
Креатори завантажили у модель текстового генератора тексти пісень Тревіса Скотта і протягом двох тижнів вчили машину видавати на їх основі власні римовані рядки, які б імітували стиль репера. Деякі фрази, які бот видавав на-гора дійсно спантеличили Ламперта. Зокрема, машина, здавалося, була одержима темою їжі, генеруючи фрази на кшталт: «Тепер на ці гроші я не зможу з’їсти усе» (I can’t eat all on this money now).
Поки штучний інтелект вчився римувати і творив текст пісні, агенція задіяла додаткові нейромережі, щоб створити мелодію та задати ритм.
Ламперт не облишає надії, що одного дня сам Тревіс Скотт побачить відео свого цифрового двійника, якого креатори назвали «Тревіс Ботт».
До цього часу агенції не доводилося так багато працювати зі штучним інтелектом, і креатори мусили визнати, що цей проект наочно показав один беззаперечний факт: машина не може сама реалізувати креативний проект без пильного нагляду з боку людей. Втім, вони були вражені потенціалом штучного інтелекту як креативного інструмента. Особливо, якщо мова заходить про генерування випадкових божевільних ідей.
«Він вигадував таке, що нам ніколи б не спало на думку. Я просто обожнюю геніальні помилки, які зрештою стають основою для роботи. Або коли хтось скаже якусь нісенітницю, а ми візьмемо і реалізуємо її. В роботі з машиною є щось від саме такого креативного процесу», – зазначив Ламперт.