Реклама з «полуничкою»: коли ок, а коли не ок використовувати секс у рекламі

Нещодавно в мережу потрапив ролик однієї рівненської піцерії, що недвозначно нагадує сюжет порнофільму. Дмитро Мамонтов, Senior Copywriter Havas Ukraine, разом з цим пригадав, як свого часу використовували секс у рекламі відомі бренди та чому з сексом у рекламі треба бути обережним.

Perrier

Відомий французький бренд мінеральної води, безумовно, став одним із піонерів такого підходу. Ролик без сумнівів привертає увагу, та чи захочеться вам після цього пити цю воду? Дивіться і вирішуйте самі.

Skittles

Протоптаною стежиною Perrier згодом пішов і Skittles. Питання залишається відкритим — чи захочеться вам вживати продукт у їжу після побаченого?

Umbro

Ще один старий, як світ, ролик. Тут, власне, автори підійшли до креативу з більшою долею гумору. Та все ж — це гумор в стилі «Американського пирога».

Guinness

Відомий ірландський бренд темного пива вирішив не церемонитися…

Blu

Майбутнє вже стукає у двері, майбутнє хоче «хитати юрту» з вами. Так, на думку творців ролика для електронних цигарок, виглядає майбутнє статевих відносин:

Використання сексу в рекламі — річ не те що не нова, вона вже давно перекочувала у розряд банальностей та ознак поганого тону. Ну, хто з нас не бачив дівчат у бікіні, що, звабливо вигинаючись, рекламують щебінь, бетон, жуйку чи парфуми?

Якщо абстрагуватися від моралізаторства і поглянути на речі суто практично, випливає дві тези: так, секс у рекламі викликає увагу. Та чи отримує ваш бренд хоча б відсоток цієї уваги, чи далі сексу справа не заходить? Тут якраз усе не так добре, як хотілося б творцям.

Професор реклами Університету Іллінойсу Джон Віртц у 2017 році провів дослідження щодо впливу сексуальних закликів на ефективність реклами.

До сексуальних закликів вчені віднесли:

  • частково або повністю оголених моделей;
  • моделей, які були залучені в сексуальні дотики або в пози, які передбачали неминучість статевого акту;
  • сексуальні натяки;
  • сексуальні вставки, які є частково прихованими словами або зображеннями, що передають сексуальне повідомлення.

Результати дослідження показали, що, дійсно, люди краще запам’ятовують рекламу з сексуальним закликом, ніж без. Але цей ефект не поширюється на бренди або продукти, представлені в рекламі. Учасники не тільки не запам’ятовували бренди, представлені в рекламі з сексуальним закликом, але і з більшою ймовірністю мали негативне ставлення до цих компаній. Особливого інтересу до покупки учасники також не виявили.

Справа в тому, що сексуальні образи — надзвичайно сильні, так закладено природою. Настільки сильні, що здатні затьмарити собою все навколо. Так, споживачі звернуть увагу на звабливих дівчат у панчохах чи в бікіні та на паралелі зі статевим актом. Але чи пригадають вони, що, власне, рекламувалося (вже не кажучи про бренд)? Якщо ваш бренд не пов’язаний з сексом — відповідь «ні». І це підверджує дослідження, про яке згадано вище.

Тож, якщо коротко підсумувати: рекламувати в бікіні бікіні — ок, рекламувати в бікіні щебінь, бетон, піцу чи пиво — не ок.

І наостанок, якщо ви вже вирішили використовувати секс у рекламі, то робіть це хоча б трішечки оригінальніше. Наприклад, як це робить Wonderbra: «Дивися мені у вічі… Я сказала: У ВІЧІ!»

реклама Wonderbra

Фото на головній: natasha t / Unsplash


Читайте також: Дмитро Мамонтов, Senior Copywriter Havas Ukraine, нагадує найбільш розповсюджені міфи про копірайтинг та професію копірайтера і одночасно розвінчує їх.

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

MEGOGO

MEGOGO виповнилось 9 років: підсумки та аналіз 2020 року

MEGOGO відсвяткував своє 9-річчя. Завдяки сміливим інноваційним рішенням та стрімкому росту компанія стала одним із найбільших медіасервісів Східної Європи. Із ...

Сигіли, гліфи, танцюючі ведмеді: 11 історій створення логотипів культових рок-гуртів

Протягом усього часу існування рок-музики гурти та музиканти використовували різні прийоми та артибути для просування своєї музики. Одні вважали, що ...

Щасливі бути разом. ЦУМ презентує новорічні вітрини

ЦУМ Київ вже традиційно відкриває новорічний сезон у Києві презентацією святкових вітрин, які цьогоріч присвячені темі «Щасливі бути разом». Головна ...

Альфа-Банк разом з агенцією Bickerstaff.666 видали інструкцію із застосування: як врятувати 2020 рік

Альфа-Банк та агенція Bickerstaff.666 видали інструкцію із застосування: як врятувати 2020 рік

За всіма відчуттями 2020 рік, як вічне колесико загрузки, яке крутиться, та ніяк не грузиться, до якого додали: епідемію, карантин, ...

Dentsu Ukraine: 67% рекламодавців планують використовувати аналітику даних для поліпшення споживчого сервісу

Як розвиватиметься бізнес після 2020: опитування dentsu Ukraine

Комунікаційна група dentsu Ukraine провела опитування серед представників маркетингових департаментів на тему «Як буде розвиватися бізнес після 2020: Сервіс. Довіра. ...

Liberty Mutual відтворила у своїй кампанії всі рекламні кліше

«Рекламних кліше існує чимало, і люди про них знають незалежно від того, чи замислюються вони про це», – нагадує креативний директор Goodby Silverstein.