Реклама з «полуничкою»: коли ок, а коли не ок використовувати секс у рекламі

Нещодавно в мережу потрапив ролик однієї рівненської піцерії, що недвозначно нагадує сюжет порнофільму. Дмитро Мамонтов, Senior Copywriter Havas Ukraine, разом з цим пригадав, як свого часу використовували секс у рекламі відомі бренди та чому з сексом у рекламі треба бути обережним.

Perrier

Відомий французький бренд мінеральної води, безумовно, став одним із піонерів такого підходу. Ролик без сумнівів привертає увагу, та чи захочеться вам після цього пити цю воду? Дивіться і вирішуйте самі.

Skittles

Протоптаною стежиною Perrier згодом пішов і Skittles. Питання залишається відкритим — чи захочеться вам вживати продукт у їжу після побаченого?

Umbro

Ще один старий, як світ, ролик. Тут, власне, автори підійшли до креативу з більшою долею гумору. Та все ж — це гумор в стилі «Американського пирога».

Guinness

Відомий ірландський бренд темного пива вирішив не церемонитися…

Blu

Майбутнє вже стукає у двері, майбутнє хоче «хитати юрту» з вами. Так, на думку творців ролика для електронних цигарок, виглядає майбутнє статевих відносин:

Використання сексу в рекламі — річ не те що не нова, вона вже давно перекочувала у розряд банальностей та ознак поганого тону. Ну, хто з нас не бачив дівчат у бікіні, що, звабливо вигинаючись, рекламують щебінь, бетон, жуйку чи парфуми?

Якщо абстрагуватися від моралізаторства і поглянути на речі суто практично, випливає дві тези: так, секс у рекламі викликає увагу. Та чи отримує ваш бренд хоча б відсоток цієї уваги, чи далі сексу справа не заходить? Тут якраз усе не так добре, як хотілося б творцям.

Професор реклами Університету Іллінойсу Джон Віртц у 2017 році провів дослідження щодо впливу сексуальних закликів на ефективність реклами.

До сексуальних закликів вчені віднесли:

  • частково або повністю оголених моделей;
  • моделей, які були залучені в сексуальні дотики або в пози, які передбачали неминучість статевого акту;
  • сексуальні натяки;
  • сексуальні вставки, які є частково прихованими словами або зображеннями, що передають сексуальне повідомлення.

Результати дослідження показали, що, дійсно, люди краще запам’ятовують рекламу з сексуальним закликом, ніж без. Але цей ефект не поширюється на бренди або продукти, представлені в рекламі. Учасники не тільки не запам’ятовували бренди, представлені в рекламі з сексуальним закликом, але і з більшою ймовірністю мали негативне ставлення до цих компаній. Особливого інтересу до покупки учасники також не виявили.

Справа в тому, що сексуальні образи — надзвичайно сильні, так закладено природою. Настільки сильні, що здатні затьмарити собою все навколо. Так, споживачі звернуть увагу на звабливих дівчат у панчохах чи в бікіні та на паралелі зі статевим актом. Але чи пригадають вони, що, власне, рекламувалося (вже не кажучи про бренд)? Якщо ваш бренд не пов’язаний з сексом — відповідь «ні». І це підверджує дослідження, про яке згадано вище.

Тож, якщо коротко підсумувати: рекламувати в бікіні бікіні — ок, рекламувати в бікіні щебінь, бетон, піцу чи пиво — не ок.

І наостанок, якщо ви вже вирішили використовувати секс у рекламі, то робіть це хоча б трішечки оригінальніше. Наприклад, як це робить Wonderbra: «Дивися мені у вічі… Я сказала: У ВІЧІ!»

реклама Wonderbra

Фото на головній: natasha t / Unsplash


Читайте також: Дмитро Мамонтов, Senior Copywriter Havas Ukraine, нагадує найбільш розповсюджені міфи про копірайтинг та професію копірайтера і одночасно розвінчує їх.

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Ребрендинг для чаю grace від banda

banda розробили нову бренд-стратегію та оновили айдентику для чаю grace. Не новачка на українському ринку чаїв потрібно було повернути у ...

Охоплення інтернет-аудиторії України нативною рекламою досягло 95%

За результатами рейтингу медіапанелі Gemius Україна, за 1-й квартал 2021 року нативною рекламою було охоплено майже 27 млн користувачів. Це ...

AIFF Talent Meetings — онлайн-події для всіх, хто цікавиться кіновиробництвом

Фестиваль «Незалежність» спільно з America House запрошують на AIFF Talent Meetings — серію онлайн майстер-класів для всіх, хто цікавиться виробництвом кіно. Спікери AIFF ...

Як страховики доять клієнтів: агенція Zulu Alpha Kilo показує метафору, яку важко ігнорувати

Реклама від агенції Zulu Alpha Kilo для платформи RATESDOTCA, де можна порівняти вартість страхових полісів, врізається у пам’ять надовго. Видовище ...

У Києві з’явилися постери, що закликають місцян звернути увагу на масове отруєння собак

Після зафіксованих масових отруєнь собак у центрі Києва креативна агенція ANGRY Agency розробила серію постерів, що закликають місцян звернути увагу ...

День рідкісних захворювань 2021: Як масштабна світлова ініціатива привернула увагу майже 17 млн українців

Кілька років поспіль українські організації та фармацевтичні компанії, що опікуються пацієнтами із рідкісними захворюваннями, реалізують низку проєктів в Україні до ...