На Євробаченні для штучних інтелектів перемогла Австралія

Австралійська команда під назвою «Uncanny Valley» з піснею «Beautiful the World» перемогла на Євробаченні для штучних інтелектів, яке цього року проводилося вперше.

Пісенний конкурс Євробачення 2020 мав би зараз проходити у Роттердамі, але цього року його довелося скасувати. Замість цього 13 команд, до яких увійшли програмісти, музиканти та науковці, було запрошено до участі у Євробаченні для штучних інтелектів. В рамках цього конкурсу вони мали скористатися можливостями штучного інтелекту, щоб написати оригінальну пісню, натренувавши свої нейромережі на будь-яких звуках: від поп-балад та фолку до голосів тварин.

Бали командам присуджувалися на основі рішення журі та онлайн-голосування 12000 глядачів, які цього вівторка спостерігали за подією, що транслювалася у прямому ефірі нідерландською компанією телерадіомовлення VPRO. Ця компанія, власне, і організувала таке змагання.

Пісня австралійської команди була створена штучним інтелектом, який тренували на хітах Євробачення минулих років. На додачу до цього, у нейромережу завантажили зразки звуків, які видають коали, кукабари та тасманійські дияволи.

Про що співають машини?

Але не всі штучні інтелекти мали такий оптимістичний настрій. Друге місце та приз суддівських симпатій на Євробаченні для штучних інтелектів отримала композиція команди «Dadabots x Portrait XO», яка представляла на конкурсі Німеччину. Розпочинається вона як пісня про кохання, але швидко перемикається на зловісну тему вимирання людства. Учасники групи (американці, які живуть та працюють в Берліні) створили цю пісню на основі композицій а-капела 1950-х років, спробувавши скласти із згенерованої «мішанини» зв’язну історію. Творчість нейромережі було доповнено текстами жанру хеві-метал та генератором фейкових новин.

Death is the norm in this world

Only now humans are brought to the slaughter

Losing your life, every day

Extinction is the only way

«I’ll Marry You, Punk Come»

Нідерландська команда «Can AI Kick It» висунула на участь у конкурсі пісню, яка закликає «робити революцію» та позбутися уряду й системи. Окрім нейромережі, навченої на музиці жанрів поп та фолк, команда створила генератор текстів, що брав зразки з платформи Reddit. Назва пісні «Abbus» – це вигадане машиною слово, яке означає «назріваючу хмару».

Спільна творчість

Співвідношення людської та машинної творчості у кожної команди, що взяла участь у Євробаченні для штучних інтелектів, було своє. У одних продюсери та вокалісти були людьми, а зі згенерованого контенту ретельно добиралося лише потрібне. Інші ж звели втручання людей до мінімуму.

Наприклад, французька команда «Algomus & Friends» поєднала людську та машинну творчість, і згенеровані штучним інтелектом музика та текст пройшли людську редактуру. Відповідно, результат був більше схожий на типову пісню-номінанта на участь у Євробаченні.

Натомість, про свою влучно названу пісню «Painful Words», швейцарська команда сказала так: «Поставши перед вибором: створити зрозумілу пісню з чималим втручанням з боку людей чи експериментувати зі штучним інтелектом якомога більше і видати на-гора пісню з гіршим звучанням, ми обрали другий варіант».

Вони опинилися на останньому місці.

Ця перемога на Євробаченні (хай навіть для штучних інтелектів) стала для Австралії першою. У цій країні є чимало фанатів Євробачення, і відколи її вперше запросили до участі у 2015 році вона жодного року не пропустила.

Останнім часом штучний інтелект все більше залучають до створення музики: від рекламних джинглів до повноцінних виступів.

Але якщо музика штучному інтелекту вдається непогано, то з текстами йому дійсно не завадить допомога людей. Принаймні поки що.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Переможці Ukrainian Design: The Very Best Of 2020

Національний конкурс Ukrainian Design: The Very Best Of 2020 оголосив переможців в рамках Ukrainian Creative Stories 2020. Ukrainian Design: The ...

Креативні індустрії мовою цифр, або Чому культурі важливо заявляти про себе не лише емоційно

Луіза Мороз, менеджерка міжнародного форуму «Креативна Україна», про те, чому креативні індустрії України повинні підкріплювати інтелектуальну інтуїцію, моральне почуття та ...

cover UMF online show 2020

Український маркетинг-форум оголошує програму свого Першого маркетингового онлайн-шоу

Лихо не без добра. Через всім відомі обставини у 2020 році Український маркетинг-форум реалізує новий формат – маркетингове онлайн-шоу. Оргкомітет ...

Бренди і TikTok. AIR Media-Tech запускає серію AIR Influence MeetUps

Бренди в TikTok. AIR Media-Tech запускає серію AIR Influence MeetUps

Перша безкоштовна онлайн-зустріч AIR Influence MeetUps відбудеться 1 червня 2020 року. Вона буде присвячена можливостям TikTok для брендів в Україні. ...

«Укрзалізниця» запустила спеціальний ASMR-потяг

«Укрзалізниця» запустила спеціальний ASMR-потяг

На час карантину для всіх, хто сумує за подорожами, кому вдома погано спиться та важко сконцентруватись на роботі, «Укрзалізниця» запустила ...

Майстер-клас від SODA: як зробити взаємодію клієнта з брендом зручнішою

Майстер-клас від SODA: як зробити взаємодію клієнта з брендом зручнішою

Зручність та зрозумілість проєкту все частіше стає головною причиною вибору на користь того чи іншого застосунку. Ми хочемо зручний інтернет-банк, ...