Шлях офісного самурая, або Клієнтські гойдалки в житті івент-агентств

Олексій Куликов, засновник івент-агентства [email protected], про те, що таке клієнтські гойдалки і шлях офісного самурая, а також про те, чому важливо зберігати гарні відносини з колегами (навіть з ексколегами) і цінувати налагоджені ділові зв’язки.

Олексій Куликов, засновник івент-агентства Ant@Hill

У відносинах пари «клієнт — замовник» насправді завжди беруть участь три сторони: клієнт, агентство та постачальники агентства. І ця, на перший погляд, неважлива деталь впливає на всю конструкцію, тому що ринок складається з цих трьох одиниць.

Якщо ви клієнт, то потрібно брати цей факт до уваги. А ще враховувати так званий ефект «шляху офісного самурая», який не втратив своєї актуальності.

Для тих, хто забув, нагадаємо його кодекс:

  • Слід щодня розмірковувати над звільненням. Прокидаючись — думай про звільнення, засинаючи — поринай в думки про звільнення.
  • Лише позбувшись страху втратити роботу, ти вирівняєш свій кар’єрний шлях. У звільненні немає безчестя, люди низькі й боягузливі тремтять за своє місце, в офіс-самурая ж не місце, а шлях.
  • Слідувати шляху належить рішуче й незворушно.

Ким був придуманий цей гумор, мені невідомо, але думки веселі, а аналогії часто досить влучно відображають навколишню дійсність.

Вічних клієнтів не існує

Жарти вбік, але прагнення до зміни місця роботи — це щось, що складно і шкідливо ігнорувати. Відсутність страху перед звільненням або постійна готовність до нього дозволяють співробітнику діяти у власних інтересах і розвивати свою кар’єру не так низкою підвищень на одному місці, як низкою звільнень і підвищень при працевлаштуванні на нове місце. Із цим фактом варто змиритися і навчитися правильно взаємодіяти з офісними самураями як івент-агентствам, так і їхнім клієнтам.

Як це працює? Будь-яка система сервісу будується на стосунках із людьми. У кожного співробітника/менеджера за роки складається команда колег і підрядників, яким він довіряє. З ними він може краще реалізовувати поставлені перед ним завдання. Погодьтеся, набагато зручніше працювати з перевіреною командою, ніж щоразу заново вибудовувати всі комунікації з нуля. Перевірений попередніми проєктами ланцюжок постачальників є силою і продуктивністю будь-якого самурая.

Безумовно, це твердження працює в ідеальних умовах, без участі життєвих факторів і різноманітних змін. Але висновок такий: як правило, не існує вічних клієнтів і вічних замовників в особі компаній, але з окремими людьми шанс на тривалі відносини і співробітництво набагато вищий.

Важливо пам’ятати, що всередині і нашого, і будь-якого іншого агентства також живуть офіс-самураї, що створює певну тривалу круговерть виконавців та замовників.

Уявімо ситуацію, що ви познайомилися з клієнтом, зробили проєкт і в процесі роботи над проєктом роззнайомилися зі співробітниками клієнта. Потім ви, вкладаючи час і зусилля, налагодили стосунки, досягли розуміння і виявили загальні цінності. І ось у певний момент хтось зі співробітників клієнта переходить в іншу компанію. І якщо ви виконали попередні умови — тягне вас за собою.

Колесо офісної сансари

Що відбувається далі? А далі ви вже знайомитеся з новою компанією і пробуєте працювати з новими проєктами. Але що в цей час відбувається зі старим клієнтом? А там відбувається дзеркально те ж саме: на місце, що звільнилося, приходить інший співробітник зі своєю командою — і поступово обсяг замовлень від попереднього клієнта починає падати.

Ось така круговерть, яку ми називаємо «клієнтські гойдалки» або колесо офісної сансари. Воно крутиться і приводить нових клієнтів, при цьому позбавляючи старих.

Безумовно, завжди є низка факторів, таких як довгострокові договори, ширше коло знайомств, форс-мажори… Але якщо раптом ми стикаємося з компанією, з якою досить довго працює агентство-конкурент, необхідно бути готовим до того, що колесо офісної сансари в певний момент може прокрутитися.

Колесо офісної сансари

Які ж висновки можна зробити у зв’язку з такою ситуацією?

Бережіть свої відносини з колегами, цінуйте налагоджені ділові зв’язки і тих, хто готовий з вами рухати нові проєкти, — чи то постачальника, чи то клієнта. Якщо ви переходите працювати в якусь нову компанію, для вас буде цінним активом зберегти налагоджені контакти з різними агентствами й підрядниками.

Якщо ж ви керівник компанії і взяли нового менеджера до себе у структуру, то майте на увазі, що він буде набагато ефективніший зі своїм попереднім досвідом, ніж вибудовуючи нові комунікації. Налагоджені зв’язки тільки підсилюють нового менеджера, адже міцно побудовані відносини і згуртована команда — це потужна база.

Водночас перехід ключового менеджера з однієї компанії в іншу запускає процес оновлення і перегляду старих алгоритмів.

А івент-агентствам можна порекомендувати триматися своїх принципів і цінностей. Вас полюбили не за те, що ви підлаштовуєтеся під кожного клієнта, а за те, що можете стабільно створювати свій якісний продукт/послугу. Не варто розповідати, що якийсь тендер був програний через несумлінність клієнта. Просто наберіться терпіння — і колесо може зрушитись. Ми живемо в соціальному світі, і не тільки креативні рішення від агентства або цінове питання впливають на перемогу в тендері, а й ваші відносини з людьми.

Самі по собі клієнтські гойдалки — це не погано і не добре. Ми говоримо про те, що існує такий феномен. І хоча для багатьох це може здаватися банальним, але цей фактор дійсно важливий і його потрібно враховувати.

Мистецтво дотику

Отже, у кожного з тріо «клієнт — агентство — підрядники» є свої цілі й завдання. Хтось хоче більше заробити, хтось — менше витратити. Але в межах проєкту є одна спільна мета — успішно його реалізувати. А оскільки агентство виступає найенергійнішою ланкою в кожному проєкті, то саме воно і є точкою дотику між клієнтом і підрядником та може переконати всіх інших у загальній цінності і спільній задачі, щоб цей проєкт завершився класно. Тому варто враховувати всі лінії і взаємозв’язки, що проходять через нього.

У будь-якій ситуації будьте людиною, спілкуйтеся нормально. Наявність хороших відносин дозволяє вам зберегти замовлення і поліпшить результат спільної роботи.

Фото в заголовку: Grace Ho / Unsplash


Читайте також статтю Олексія Кулікова про те, яким має бути івент-менеджер 2021: що повинен знати та вміти?

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

AIFF Talent Meetings — онлайн-події для всіх, хто цікавиться кіновиробництвом

Фестиваль «Незалежність» спільно з America House запрошують на AIFF Talent Meetings — серію онлайн майстер-класів для всіх, хто цікавиться виробництвом кіно. Спікери AIFF ...

Сторітелінг і технології, популярність стрімінгових платформ і враження від конкурсу Pitch UA 3

Айра Наполіелло (Ira Napoliello), сторітелер і менеджер креативного та бізнесового секторів аудіовізуальної індустрії. Має з два десятки років досвіду створення, ...

Creative Digest CIAU. Випуск #033

Серія вебінарів про ефективні комунікації для культурних та креативних проєктів. Інтернет-платформа експонатів із Лувру. Підбірка-гід найкращими спектаклями Києва. А також ...

У квітні стартує серія вебінарів про ефективні комунікації для культурних та креативних проєктів

«Креативна Європа» в Україні та Асоціація Креативних Індустрій України організовують вебінари про комунікації для популяризації культурних проєктів.

Продажі реклами на Connected TV в 2020 році подвоїлися

За даними компанії Pixalate, яка спеціалізується на викритті шахрайства в рекламній сфері, продажі реклами на Connected TV за 2020 рік подвоїлися.

Nebo на культурній орбіті: про прогресивну літературу, експериментальну гастрономію і діджитал-новинки

Привіт, земляни! У це важко повірити, але вже минув рік, як ми почали вести колонку «Nebo на культурній орбіті». Тож ...