Тренди ринку праці:                                                                                                       53% пошукачів шукають вакансії, не розміщуючи резюме

Спеціалізованими сайтами користуються 88% пошукачів і 100% роботодавців. При цьому в останніх 71% коштів для пошуку співробітників йде саме на онлайн джерела. Кількість відгуків у сфері краси та спорту за один місяць зросла на 165%, а кількість вакансій для водіїв — на 16%. Як шукають один одного пошукачі та роботодавці та які сфери зараз найбільш популярні — у дослідженні «Тренди ринку праці» від Factum Group Ukraine* та OLX Робота.

Попри те, що в країні все ще діють карантинні обмеження, український ринок праці не стоїть на місці. З квітня по травень кількість вакансій зросла у всіх сферах, представлених на OLX Робота. При цьому, схожа тенденція спостерігається, якщо порівняти травень з «докарантинним» лютим, — практично у всіх категоріях пропозицій стало більше, у деяких — навіть удвічі чи втричі.

Як шукають роботу пошукачі

Для пошуку роботи блакитні комірці не обмежуються тільки одним джерелом — для кращого ефекту, згідно з даними опитування, використовують у середньому 3 способи. Більшість респондентів (88%) надає перевагу спеціалізованим сайтам, приблизно ж половина (56%) звертається за допомогою до знайомих і родичів, трохи менше (43%) шукають роботу через соцмережі. Онлайн- і офлайн-джерела переважно комбінують (68% опитаних), повністю ж «діджитальних» пошукачів — 28%. І лише 4% покладаються тільки на традиційні нецифрові способи. Якщо говорити про користувачів OLX Робота, то зручністю користування платформою задоволені три чверті респондентів, стільки ж — швидкістю пошуку роботи.

Активності пошукачам не позичати: тільки 6% опитаних розміщують резюме на сайтах і чекають на відгуки роботодавців, 53% шукають серед вакансій цікаві та відповідають на них, інші ж 41% подвоюють шанси, поєднуючи обидва перерахованих способи. Найчастіше для пошуку вакансій та розміщення резюме використовують браузер смартфона (65% і 47% відповідно).

Для завантаження CV багато хто також користується ноутбуком (47%). Мобільні додатки не відстають: вони на другому місці для пошуку вакансій (48%) і на третьому для розміщення резюме (33%). Загалом, для пошуку роботи пошукачі не обмежуються одним пристроєм — у середньому комбінують два, і в більшості випадків це мобільний + стаціонарний.

Якщо говорити про сфери, вакансіями в яких найчастіше цікавляться, то на першому місці, за даними OLX Робота, «Роздрібна торгівля» — тільки за травень на пропозиції відгукнулися 52,7 тис. осіб, або п’ятеро на одну вакансію. На другому місці за популярністю «Транспорт і логістика» — 37,6 тис. зацікавлених, тут на кожну пропозицію відповідало в середньому четверо. Стабільно найактивніші студенти та молоді люди на початку кар’єри — на одну вакансію в середньому відгукуються 12 осіб, всього ж за травень потенційних пошукачів було 24,2 тис.

Охочих знайти роботу в барно-ресторанній сфері значно додалося: тільки за один місяць їхня кількість зросла на 122%, досягнувши позначки у 22,2 тис. У середньому кожною вакансією тут цікавилося 7 осіб. Закриває топ-5 «Будівництво» — 20,8 тис. тих, хто відгукнувся, або 8 осіб на одну пропозицію. Варто також відзначити, що категорією, де найзначніше збільшилася кількість зацікавлених в роботі, стала «Краса та спорт» — число потенційних пошукачів зросло з квітня по травень більш, ніж у 2,5 рази, або на 165%.

Як шукають працівників роботодавці

По інший бік екрану шукають працівників роботодавці. До того ж, за даними опитування, всі вони роблять це саме в інтернеті на спеціалізованих платформах. І якщо говорити конкретно про OLX Робота, зручністю користування задоволені 82% роботодавців. Крім цього, 67% займаються пошуком працівників у соцмережах, 61% — у групах у месенджерах. Як і пошукачі, вони також звертаються по допомогу до близьких — через знайомих і родичів кадри шукають 58% роботодавців. Частка офлайну все ще велика — до нецифрових способів вдаються 80% компаній і підприємців, проте більше коштів вкладають в онлайн — 71% від усіх ресурсів для підбору співробітників. У середньому для ефективного пошуку використовують 5 джерел.

Найчастіше роботодавцям потрібні водії. За даними OLX Робота, в травні для них розмістили 5,2 тис. вакансій, що на 16% більше, ніж у квітні, а пропонують у середньому 18 250 грн. Стабільно популярні продавці — кількість пропозицій зросла на 37% тільки за один місяць і склала 3,9 тис. Цим співробітникам готові платити приблизно 8 500 грн.

На третьому місці комплектувальники — в травні вони могли вибрати собі місце роботи серед 1,5 тис. вакансій із середньою зарплатою в 11 000 грн. Приблизно стільки ж пропозицій розмістили і для штукатурів, однак пропонують їм удвічі більше — 22 500 грн на місяць. У топ-5 також потрапили водії UBER — 1,4 тис. вакансій за травень. А ось платити роботодавці готові ще більше — у середньому 25 000 грн.

Тренди ринку праці від Factum Group Ukraine* та OLX Робота.
Тренди ринку праці — дослідження Factum Group Ukraine* та OLX Робота.

Фото в заголовку: https://unsplash.com/


А ось такими були тренди ринку праці в період карантинних обмежень: у топ найпопулярніших пропозицій з віддаленої зайнятості на OLX Робота увійшли Instagram-фахівці, офіс-менеджери, оператори, менеджери з продажу. Більше інформації — за посиланням.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Як змінювалися тренди хелловінських костюмів впродовж останніх 150-ти років

Американці почали вбиратися в маскарадні костюми на Хелловін наприкінці 19-го століття. Але з того часу тренди хелловінських костюмів дуже змінилися.

Ініціатива Walk Free через популярні в YouTube жанри показує проблему сучасного рабства

Щоб показати проблему сучасного рабства, відео імітує челендж з виготовлення іграшки, майстер-клас з макіяжу та екскурсію розкішним будинком.

Популярні українські музиканти запишуть дитячий альбом «Співанкограй»

Популярні українські музиканти записали дитячий альбом «Співанкограй»

Створення альбому «Співанкограй» стало можливим не лише за доброї волі музичної спільноти, а й за фінансової підтримки Українського культурного фонду. ...

Опубліковано перше ґрунтовне дослідження українського музичного ринку

Перше ґрунтовне дослідження українського музичного ринку провела агенція музичного консалтингу Soundbuzz за грантової підтримки Українського культурного фонду. Повна версія доступна ...

Платформа The Book of Man пропонує на вибір відмазки від відеодзвінків

На новому мікросайті Sound the Excuse можна знайти численні аудіозаписи завивання сирен, бунтівного бурчання шлунків, котячого блювання тощо.

Серцебиття є частиною мелодії в музичному кліпі про дітей з вадами серця

В музичному кліпі про дітей з вадами серця дійсно можна почути серцебиття, що належить однорічному хлопчику, який живе з трьома вродженими вадами серця.