Тренди ринку праці:                                                                                                       53% пошукачів шукають вакансії, не розміщуючи резюме

Спеціалізованими сайтами користуються 88% пошукачів і 100% роботодавців. При цьому в останніх 71% коштів для пошуку співробітників йде саме на онлайн джерела. Кількість відгуків у сфері краси та спорту за один місяць зросла на 165%, а кількість вакансій для водіїв — на 16%. Як шукають один одного пошукачі та роботодавці та які сфери зараз найбільш популярні — у дослідженні «Тренди ринку праці» від Factum Group Ukraine* та OLX Робота.

Попри те, що в країні все ще діють карантинні обмеження, український ринок праці не стоїть на місці. З квітня по травень кількість вакансій зросла у всіх сферах, представлених на OLX Робота. При цьому, схожа тенденція спостерігається, якщо порівняти травень з «докарантинним» лютим, — практично у всіх категоріях пропозицій стало більше, у деяких — навіть удвічі чи втричі.

Як шукають роботу пошукачі

Для пошуку роботи блакитні комірці не обмежуються тільки одним джерелом — для кращого ефекту, згідно з даними опитування, використовують у середньому 3 способи. Більшість респондентів (88%) надає перевагу спеціалізованим сайтам, приблизно ж половина (56%) звертається за допомогою до знайомих і родичів, трохи менше (43%) шукають роботу через соцмережі. Онлайн- і офлайн-джерела переважно комбінують (68% опитаних), повністю ж «діджитальних» пошукачів — 28%. І лише 4% покладаються тільки на традиційні нецифрові способи. Якщо говорити про користувачів OLX Робота, то зручністю користування платформою задоволені три чверті респондентів, стільки ж — швидкістю пошуку роботи.

Активності пошукачам не позичати: тільки 6% опитаних розміщують резюме на сайтах і чекають на відгуки роботодавців, 53% шукають серед вакансій цікаві та відповідають на них, інші ж 41% подвоюють шанси, поєднуючи обидва перерахованих способи. Найчастіше для пошуку вакансій та розміщення резюме використовують браузер смартфона (65% і 47% відповідно).

Для завантаження CV багато хто також користується ноутбуком (47%). Мобільні додатки не відстають: вони на другому місці для пошуку вакансій (48%) і на третьому для розміщення резюме (33%). Загалом, для пошуку роботи пошукачі не обмежуються одним пристроєм — у середньому комбінують два, і в більшості випадків це мобільний + стаціонарний.

Якщо говорити про сфери, вакансіями в яких найчастіше цікавляться, то на першому місці, за даними OLX Робота, «Роздрібна торгівля» — тільки за травень на пропозиції відгукнулися 52,7 тис. осіб, або п’ятеро на одну вакансію. На другому місці за популярністю «Транспорт і логістика» — 37,6 тис. зацікавлених, тут на кожну пропозицію відповідало в середньому четверо. Стабільно найактивніші студенти та молоді люди на початку кар’єри — на одну вакансію в середньому відгукуються 12 осіб, всього ж за травень потенційних пошукачів було 24,2 тис.

Охочих знайти роботу в барно-ресторанній сфері значно додалося: тільки за один місяць їхня кількість зросла на 122%, досягнувши позначки у 22,2 тис. У середньому кожною вакансією тут цікавилося 7 осіб. Закриває топ-5 «Будівництво» — 20,8 тис. тих, хто відгукнувся, або 8 осіб на одну пропозицію. Варто також відзначити, що категорією, де найзначніше збільшилася кількість зацікавлених в роботі, стала «Краса та спорт» — число потенційних пошукачів зросло з квітня по травень більш, ніж у 2,5 рази, або на 165%.

Як шукають працівників роботодавці

По інший бік екрану шукають працівників роботодавці. До того ж, за даними опитування, всі вони роблять це саме в інтернеті на спеціалізованих платформах. І якщо говорити конкретно про OLX Робота, зручністю користування задоволені 82% роботодавців. Крім цього, 67% займаються пошуком працівників у соцмережах, 61% — у групах у месенджерах. Як і пошукачі, вони також звертаються по допомогу до близьких — через знайомих і родичів кадри шукають 58% роботодавців. Частка офлайну все ще велика — до нецифрових способів вдаються 80% компаній і підприємців, проте більше коштів вкладають в онлайн — 71% від усіх ресурсів для підбору співробітників. У середньому для ефективного пошуку використовують 5 джерел.

Найчастіше роботодавцям потрібні водії. За даними OLX Робота, в травні для них розмістили 5,2 тис. вакансій, що на 16% більше, ніж у квітні, а пропонують у середньому 18 250 грн. Стабільно популярні продавці — кількість пропозицій зросла на 37% тільки за один місяць і склала 3,9 тис. Цим співробітникам готові платити приблизно 8 500 грн.

На третьому місці комплектувальники — в травні вони могли вибрати собі місце роботи серед 1,5 тис. вакансій із середньою зарплатою в 11 000 грн. Приблизно стільки ж пропозицій розмістили і для штукатурів, однак пропонують їм удвічі більше — 22 500 грн на місяць. У топ-5 також потрапили водії UBER — 1,4 тис. вакансій за травень. А ось платити роботодавці готові ще більше — у середньому 25 000 грн.

Тренди ринку праці від Factum Group Ukraine* та OLX Робота.
Тренди ринку праці — дослідження Factum Group Ukraine* та OLX Робота.

Фото в заголовку: https://unsplash.com/


А ось такими були тренди ринку праці в період карантинних обмежень: у топ найпопулярніших пропозицій з віддаленої зайнятості на OLX Робота увійшли Instagram-фахівці, офіс-менеджери, оператори, менеджери з продажу. Більше інформації — за посиланням.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Проєкт Ukraine WOW для «Укрзалізниці» став переможцем SABRE Awards

Учора в Лондоні відбулася церемонія нагородження премії SABRE Awards EMEA 2020, яка відзначає найкращі світові проєкти у сфері комунікацій. Проєкт ...

Компанія Kitsoft розробила новий дизайн сайту Верховної Ради України

Новий дизайн сайту Верховної Ради України допомагає орієнтуватися у великій кількості інформації, легко знаходити потрібний контент та забезпечує однакові можливості ...

Adidas представляє захисні маски з переробленої тканини

Деякі країни поступово починають виходити з режиму самоізоляції і повертатися в звичний ритм життя. Люди хочуть якнайшвидше вибратися зі своїх ...

Від смуги перешкод до веселкового печива: кампанії в підтримку ЛГБТ-спільноти

Кампанії в підтримку ЛГБТ-спільноти можуть бути дуже різними: зворушливі, іронічні, яскраві, лаконічні, такі, що апелюють до історії, релігії, політики…

Мандруй Україною: стартував масштабний проєкт популяризації внутрішнього туризму

Державне агентство розвитку туризму України дало старт проєкту «Мандруй Україною», мета якого — популяризувати серед співвітчизників внутрішній туризм. Про це ...

Lions Live: віцепрезидент WARC розповів про ефективність у часи електронної комерції

Пандемія змусила бренди всіх категорій значно пришвидшити перехід до електронної комерції. Але тут постає питання: як вплинуть такі довгострокові зміни ...